تحلیل رقبا

رقیب کلمه ای که شاید برای تعدادی ترسناک باشد!!


رقبای کسب و کار اصولا شرکت ها، فروشگاه ها و یا بطور کلی افرادی هستند که در حوزه فعالیت شما فعالیت می کنند و دقیقا محصولاتی و یا خدماتی که شما به مخاطبین ارائه می کنید را ارائه می کنند.


وجود همچین افرادی در بعضی کسب و کار‌ها نعمت و دربعضی کسب و کارها باعث نگرانی و دردسر هستند. در کسب و کارهایی که نوین و تازه هستند وجود رقیب بسیار مفید است به این معنی که برای فروش و کسب درآمد در کسب کار نیاز به آگاهی و فرهنگ سازی در حوزه محصول و یا خدمات مدنظر است که با وجود رقبا بار فرهنگ سازی و اطلاع رسانی بین رقبا تقسیم شده و با استفاده از ترفند ها و ارائه خدمات بهتر می توان مخاطبین را به سمت خود کشید ولی در کسب و کارهای قدیمی نه تنها رقیب مفید نیست بلکه باعث دردسر و تحدید در کسب و کار هستند که باید همواره آن را رصد کرد.


البته ناگفته نماند جز نوع کسب کار در خود رقبا هم دو قسم داریم رقبای خوب و بد. رقیب خوب آن است که به فعالیت حرفه ای خود می پردازد و با ارائه خدمات بهتر و.. به کاربران سعی در پیشی گرفتن از شما دارد و اما رقیب بد کسی است که ناجوانمردانه سعی در زمین زدن کسب کار شما با انواع روش ها مثل شایعه سازی و.... دارد

 

فارق از رقیب خوب و بد در مواجه با رقبا سوالاتی برای کسب کار ها مطرح می شود که به شرح زیر است:


رقبای شما چه کسانی هستند؟


اهداف آن‌ها چیست؟


خط‌مشی آن‌ها چیست؟


چه محصولاتی را به فروش می‌رسانند؟


سهم بازار هریک از رقبا چقدر است؟


رقبا از کدام رسانه برای تبلیغات استفاده می‌کنند؟


نقاط قوت و ضعف هریک از آنها چیست؟


و…


در حالت معمول نحوی تحلیل رقبا به صورت تحلیل میدانی و یا در نهایت محدود می شود به بررسی تحلیلگران.


با توجه به محدود بودن دیتا موجود از بازار و رقبا و هزینه بالای استخدام تحلیلگر حرفه ای و همچنین احتمال خطای تحلیل رقبا به روش سنتی جایی برا اعتماد و اطمینان به این روش ها نمی ماند.


در عوض تیم تخصصی تگ ماینر با استفاده از نمودار های (کاربران برتر بر اساس تعداد پسند ،نمودار زمانی فعالیت،کلمات بیشتر استفاده شده و.....) و دیتای دریافت شده از شبکه های اجتماعی و تجزیه تحلیل آن ها و مقایسه آن ها با انواع کسب و کارهای موجود در فضای دیجیتال تحلیل های تخصصی رقبا را به شما ارائه می دهد.


برای استفاده از خدمات تحلیل رقبا به صورت آنلاین اینجا کلیک کنید


و برای درخواست گزارش تحلیل رقبا توسط تیم تخصصی تگ ماینر  فرم زیر را پرکرده و درخواست خود را ارسال کنید: