چگونه از برچسب جغرافیایی در مارکتینگ دیجیتال خود استفاده کنیم؟

3 سال پیش
چگونه از برچسب جغرافیایی در مارکتینگ دیجیتال خود استفاده کنیم؟
برچسب گذاری جغرافیایی راهی مناسب برای دسترسی به مشتریان محلی در پلتفرم­‌های آنلاین گوناگون است. دراینجا چند نکته برای استفاده از برچسب گذاری جغرافیایی درجهت بهبود تلاش­‌های مارکتینگ شما آورده ایم.  

برچسب گذاری جغرافیایی چیست؟

  برچسب گذاری جغرافیایی فرآيند اضافه کردن فرا داده‌­ای به محتوای آنلاین خود با هدف مشخص کردن موقعیت فیزیکی مکانی که محتوا ازآنجا پست شده می­‌باشد. برچسب گذاری جغرافیایی ممکن است به شکل مختصات طول و عرض جغرافیایی باشد، یا ممکن است شامل تگ کردن نام یک مکان، مانند یک جاذبه گردشگری یا یک کسب وکار باشد.  

چرا باید از برچسب‌­های جغرافیایی استفاده کنید؟

  اگر کسب وکار شما مکان محور است، شما بهترین سود را از بدست آوردن مخاطبان محلی بدست خواهید آورد. با تگ کردن وبسایت یا پست‌­های شبکه اجتماعی خود با موقعیت فیزیکی خود، دسترسی به خود را برای مشتریان محلی بسیار ساده‌­تر می­‌کنید. این کار برای کاربران نیز مفید است. در فضای بی­نهایت بزرگ آنلاین، کاربران بسیار خواستار پیدا کردن محتوای محلی هستند، چون می­‌خواهند محتوایی که بیشتر از همه مناسب آن‌هاست را پیدا کنند.


چهار راه برای استفاده از مارکتینگ موقعیت محور:

   

1.پست‌­های اینستاگرام خود را برچسب جغرافیایی بزنید

اینستاگرام اجازه تگ کردن پست‌­ها، ویدیوها و استوری­‌ها را با موقعیت فیزیکی می­‌دهد. چرا باید از برچسب گذاری جغرافیایی اینستاگرام استفاده کنید؟ با تگ کردن پست‌­های اینستاگرامی خود با موقعیت خود، احتمال بیشتری دارد در فید اکسپلور کاربران محلی یا کاربرانی که در حال جستجوی آن موقعیت بخصوص هستند نشان داده شوید. این راهی عالی و ساده برای افزایش engagement است. همچنین می­‌توانید پست­ های خود را با یک رویداد تگ کنید، تا شرکت­‌کنندگان در رویداد بتوانند محتوای شما را پیدا کنند.    

۲.پست های شبکه­‌های اجتماعی دیگر خود را نیز برچسب جغرافیایی بزنید

فیسبوک، یوتیوب، توییتر و اکثر اپلیکیشن‌­های شبکه­‌های اجتماعی دیگر نیز اجازه می­‌دهند پست‌­های خود را با موقعیت خود تگ کنید.  

۳. از تبلیغات جستجوهای محلی استفاده کنید

اگر سعی دارید مخاطبین با موقعیت بخصوصی را هدف قرار دهید، می ­توانید تبلیغات موقعیت محور در گوگل، بینگ ودیگر موتورهای جستجو ثبت کنید. تبلیغات شما کاربرانی را هدف قرار می­‌دهد که با کلمات کلیدی موقعیت بخصوص شما سرچ می­‌کنند، یا در صفحه نتایج جستجو یا نتایج نقشه آن‌ها.

4.مارکتینگ موقعیت جغرافیایی..

اگر کسب وکار شما اپلیکیشن خود را دارد می‌­توانید از موقعیت فیزیکی مشتریان خود، زمانی که در فاصله مشخصی از فروشگاه‌­های شما باشند، برای ارائه دادن پیشنهاد‌‌ هایی به آن‌ها استفاده کنید.