برچسب گذاری جغرافیایی راهی مناسب برای دسترسی به مشتریان محلی در پلتفرمهای آنلاین گوناگون است. دراینجا چند نکته برای استفاده از برچسب گذاری جغرافیایی درجهت بهبود تلاشهای مارکتینگ شما آورده ایم.
برچسب گذاری جغرافیایی چیست؟
برچسب گذاری جغرافیایی فرآيند اضافه کردن فرا دادهای به محتوای آنلاین خود با هدف مشخص کردن موقعیت فیزیکی مکانی که محتوا ازآنجا پست شده میباشد.
برچسب گذاری جغرافیایی ممکن است به شکل مختصات طول و عرض جغرافیایی باشد، یا ممکن است شامل تگ کردن نام یک مکان، مانند یک جاذبه گردشگری یا یک کسب وکار باشد.
چرا باید از برچسبهای جغرافیایی استفاده کنید؟
اگر کسب وکار شما مکان محور است، شما بهترین سود را از بدست آوردن مخاطبان محلی بدست خواهید آورد.
با تگ کردن وبسایت یا پستهای شبکه اجتماعی خود با موقعیت فیزیکی خود، دسترسی به خود را برای مشتریان محلی بسیار سادهتر میکنید.
این کار برای کاربران نیز مفید است. در فضای بینهایت بزرگ آنلاین، کاربران بسیار خواستار پیدا کردن محتوای محلی هستند، چون میخواهند محتوایی که بیشتر از همه مناسب آنهاست را پیدا کنند.
چهار راه برای استفاده از مارکتینگ موقعیت محور:
1.پستهای اینستاگرام خود را برچسب جغرافیایی بزنید
اینستاگرام اجازه تگ کردن پستها، ویدیوها و استوریها را با موقعیت فیزیکی میدهد.
چرا باید از برچسب گذاری جغرافیایی اینستاگرام استفاده کنید؟
با تگ کردن پستهای اینستاگرامی خود با موقعیت خود، احتمال بیشتری دارد در فید اکسپلور کاربران محلی یا کاربرانی که در حال جستجوی آن موقعیت بخصوص هستند نشان داده شوید.
این راهی عالی و ساده برای افزایش engagement است.
همچنین میتوانید پست های خود را با یک رویداد تگ کنید، تا شرکتکنندگان در رویداد بتوانند محتوای شما را پیدا کنند.
۲.پست های شبکههای اجتماعی دیگر خود را نیز برچسب جغرافیایی بزنید
فیسبوک، یوتیوب، توییتر و اکثر اپلیکیشنهای شبکههای اجتماعی دیگر نیز اجازه میدهند پستهای خود را با موقعیت خود تگ کنید.
۳. از تبلیغات جستجوهای محلی استفاده کنید
اگر سعی دارید مخاطبین با موقعیت بخصوصی را هدف قرار دهید، می توانید تبلیغات موقعیت محور در گوگل، بینگ ودیگر موتورهای جستجو ثبت کنید.
تبلیغات شما کاربرانی را هدف قرار میدهد که با کلمات کلیدی موقعیت بخصوص شما سرچ میکنند، یا در صفحه نتایج جستجو یا نتایج نقشه آنها.
4.مارکتینگ موقعیت جغرافیایی..
اگر کسب وکار شما اپلیکیشن خود را دارد میتوانید از موقعیت فیزیکی مشتریان خود، زمانی که در فاصله مشخصی از فروشگاههای شما باشند، برای ارائه دادن پیشنهاد هایی به آنها استفاده کنید.