چگونه در اینستاگرام اینفلوئنسر شویم: ۱۳ نکته برای تازه کارها

2 سال پیش
چگونه در اینستاگرام اینفلوئنسر شویم: ۱۳ نکته برای تازه کارها


اینفلوئنسرهای اینستاگرامی برای انتقال خلاقیت خود و پست کردن عکس¬های زیبا پول می¬گیرند. نه اینکه از مزایای اینفلوئنسر بودن در شبکه¬های اجتماعی و تمام محصولات رایگانی که دریافت می¬کنند بگویند.
با این شرایط تعجبی ندارد که دوست داشته باشید به این دسته از اینفلوئنسرها بپیوندید و به عنوان تولید کننده محتوا کسب درآمد کنید.
قبل از اینکه شروع کنید توجه داشته باشید که اینفلوئنسر شدن در شبکه¬های اجتماعی آنقدری هم که از دور ساده به نظر می-رسد نیست. این کار نیازمند ماه¬ها تلاش و پایداری است که افراد متعهدی می¬طلبد.

این پست یک راهنمای دقیق از چگونگی اینفلوئنسر شدن و کسب درآمد از تاثیرگذاری خود در شبکه¬های اجتماعی است.
برای آسان کردن این فرایند، راهنمای خود را به سه بخش تقسیم کرده¬ایم – آماده کردن اکانت، رشد تاثیرگذاری و همکاری با برندها. اگرچه این گام¬ها متمرکز بر اینستاگرام است ولی اکثر آنها در شبکه¬های اجتماعی دیگر نیز جواب می¬دهند.
پس بگذارید برایتان از نحوه شروع این سفر پرماجرا بگوییم.

آماده سازی اکانت

۱.بازار هدف مناسب خود را انتخاب کنید


اولین گام در اینفلوئنسر شدن در اینستاگرام، یا هر شبکه اجتماعی دیگری، پیدا کردن بازار هدف مناسب است. برای حفظ اصالت حتما بازاری را انتخاب کنید که با علایق و مهارت¬های شما مطابق باشد.
به عبارت دیگر، باید چیزی باشد که اطلاعات زیادی در مورد آن داشته باشید و بتوانید ساعت¬ها بدون خسته شدن در موردش صحبت کنید.
اگر بخواهید در موضوع خاصی تبدیل به شخصی صاحب نظر بشید رعایت این نکته بسیار ضروری است. هرچه بیشتر در مورد موضوعی علاقه و اطلاعات داشته باشید، مردم شما را بیشتر به عنوان یک منبع قابل اعتماد می¬بینند.
علاوه براین برندها اینفلوئنسرهای خود را براساس ارتباط آنها با بازار خود انتخاب می¬کنند بنابراین انتخاب بازار هدف شما را به همکاری با برندهای درست سوق می¬دهد.
برای مثال، ایزی (@infusedwithtea) شدیدا علاقه مند به آشپزی و چای¬های گیاهی است. بنابراین مرتبا دستور پخت-های گیاهی همراه با عکس¬های چشمگیر از دست¬ پخت¬های خودش پست می¬کند.


۲. مخاطب مطلوب خود را تعیین کنید

بعد از اینکه بازار خود را انتخاب کردید، فکر کنید چه افرادی به این بازار علاقه¬مند هستند. این کار درک مخاطب و یافتن راه¬های موثر برای ارتباط با آنها را آسان¬تر می¬کند. بنابراین می¬توانید استراتژی محتوا و صدای شخصی برندی که برای آنها جذاب¬تر باشد انتخاب کنید.
برای مثال، Signe Hansen (@useless_dk) متخصص مُد و طراح جواهرات است که به تبلیغ ساده زیستی و زندگی زیست پایشی می¬پردازد. او اکثرا زنانی که به زیبایی خود اهمیت می¬دهند و درعین حال می¬خواهند به محیط زیست کمتر آسیب برسانند را هدف قرار می¬دهد. بنابراین اکثر پست¬های وی حاوی نکاتی برای ست کردن لباس¬هایی خاص به روش¬های مختلف است.


۳. یک پروفایل Business یا Creator داشته باشید

اگر قصدتان برای اینفلوئنسر شدن جدی است باید به آنالیزهای خودتان نیز اهمیت دهید. برای رشد بهتر تاثیرگذاری خود باید مواردی مانند دموگرافی مخاطبانتان و اینکه کاربران با محتوای شما چگونه تعامل برقرار می¬کنند را رصد کنید. بنابراین ضروری است که اکانت شخصی اینستاگرام خود را به یک اکانت تجاری یا سازنده تبدیل کنید.

در گذشته اینستاگرام برای اینفلوئنسرهایی که می¬خواستند عملکرد خود در شبکه¬های اجتماعی را تحلیل کنند تنها اکانت تجاری ارائه می¬داد. این اکانت به شما اجازه می¬دهد که:
• به آنالیزهای اینستاگرام دسترسی پیدا کنید و اطلاعاتی در مورد پست¬ها و فالوئرهای خود کسب کنید
• به استوری¬های خود لینک اضافه کنید
• پست¬های خود را به عنوان تبلیغات منتشر کنید
اکانت تجاری به شما اجازه پرایوت کردن صفحه را نمی¬دهد. به علاوه چون مختص سازندگان محتوا نیست تعدادی از امکاناتی که به کار اینفلوئنسرها می¬آید را ندارد.

اینستاگرام بعدها اکانت¬های سازنده را معرفی کرد که به اینفلوئنسرها اجازه دسترسی به امکاناتی مختص تولید محتوا می¬داد. با یک اکانت سازنده اینستاگرام می¬توانید:
• از طریق دسکتاپ به creator studio اینستاگرام دسترسی پیدا کنید
• اطلاعات تحلیلی اختصاصی سازندگان مانند آمار engagement و درصد فالو/آنفالو دریافت کنید
• محصولات استفاده شده در پست¬های خود را تگ کنید
• اینباکس خود را برای اولویت بندی پیام¬های مهم دسته بندی کنید

توجه داشته باشید که در این حالت نمی¬توانید اکانت سازنده اینستاگرام خود را به ابزارهای شخص ثالث وصل کنید. بنابراین اگر قصد استفاده از آنالیزها و ابزارهای زمان بندی شخص ثالث را داشته باشید به مشکل خواهید خورد. در غیر این صورت می¬توانید امتحان کنید و ببینید پاسخگوی نیازها شما هست یا خیر.
پست قبلی ما را برای یادگیری نحوه ایجاد یک اکانت creator در اینستاگرام مشاهده کنید.

۴. یک بیوی بسیار جذاب بنویسید

وقتی می¬خواهید بفهمید یک اکانت خاص چه محتوایی دارد اول از همه به چه چیزی نگاه می¬کنید؟ به احتمال زیاد حتی قبل از آنکه نگاهی به پست¬های آن بیاندازید اول از همه بیوی آن را می¬خوانید.
بیوی شما به مردم خلاصه¬ای از موضوع محتواهای شما و اینکه به علایق آنها مرتبط است یا نه می¬دهد. بنابراین اولین چیزی که فالوئرهای احتمالی (و برندهای متقاضی همکاری احتمالی) برای آشنایی با نوع پست¬های شما به آن نگاه می¬کنند بیو است.
به همین خاطر است که برای اینفلوئنسر شدن نوشتن یک بیوی جذاب بسیار مهم است. مطمئن شوید که به درستی اکانت شما را توصیف کند.
از کلمات کلیدی و عباراتی مرتبط با بازار هدف خود استفاده کنید، اما زیادی این فضا را شلوغ نکنید که خواندن آن سخت شود. اسکن و فهم اطلاعات را با لیست کردن یا استفاده از موارد نگارشی برای بخش بندی قسمت¬های مختلف آسان کنید.
برای اینفلوئنسرهای اینستاگرامی ذکر روش¬های ارتباطی برای همکاری نیز مفید است. اگر وبلاگ یا پروژه دیگری نیز دارید که می¬خواهید دیده شود، لینک آن را در بیو اضافه کنید. به علاوه، موقع نوشتن از لحنی استفاده کنید که نشانگر شخصیت خودتان باشد.
برای مثال بیوی زیر را از جسیکا کلیفتون (@impactforgood) ببینید، وی اطلاعات را در قالب لیست دسته بندی کرده و از اموجی¬های مختلف هم استفاده کرده. همچنین اطلاعات تماس و لینک¬های مناسب را برای همکاری¬های آتی آورده است.


۵. عکس پروفایلی انتخاب کنید که معرف شما باشد

عکس پروفایلتان اولین چیزی است که مردم به هنگام برخوردن به اکانت شما و حتی قبل از دیدن پست¬هایتان می¬بینند. درواقع می¬تواند تنها چیزی باشد که مردم را مجاب به کلیک کردن بر روی اسمتان و دیدن صفحه¬تان کند. بنابراین عکس پروفایل باید قادر به جذب سریع مردم و دادن خرده اطلاعاتی در مورد شما باشد.
برای مثال، یک اینفلوئنسر جهانگرد می¬تواند عکسی از خود در مکانی تماشایی داشته باشد، یک اینفلوئنسر غذا عکسی از غذا خوردن یا آشپزی خود بگذارد، و چیزهایی از این قبیل.
هنرمند تاثیرگذار مگ (@meg.ikarp) پرتره¬ای از خود که به سبک هنری شخصیش کشیده شده روی پروفایلش گذاشته است. این عکس به درستی معرف شخصیت و حیطه کاری اوست.

۶. طراحی بصری فید خود را مشخص کنید و همان را ادامه بدهید

اینکه فید شما به عنوان یک کل چگونه به نظر می¬رسد تاثیر پایداری بر روی مخاطبتان می¬گذارد. یک فید خوش ترکیب که ظاهر منسجمی داشته باشد فورا مردم را جذب خودش می¬کند. همچنین به آنها ثابت می¬کند که قصدتان برای تولید محتوای باکیفیت جدی است و بنابراین ارزش فالو کردن را دارید.
بنابراین یکی از اولین کارهایی که به عنوان یک اینفلوئنسر باید انجام دهید تصمیم گیری در مورد طراحی بصری فیدتان و حفظ پیوسته آن است. طراحی هایی انتخاب کنید که با شخصیت شما و حس و حالی که می¬خواهید از محتوایتان منتقل شود همخوان باشد.
برای مثال کسی که می¬خواهد ساده زیستی و زندگی زیست پایشی را تبلیغ کند فیدی می¬خواهد که تمیز، ساده و باطراوت به نظر برسد.
برای حفظ پیوسته طراحی¬های بصری خود، قبل از گرفتن هرعکس به زیبایی شناختی فید خود نیز توجه کنید. به علاوه، سعی کنید هنگام عکاسی و ادیت از همان نورپردازی و فیلترهای همیشگی خود استفاده کنید.
برای مثال، ببینید سم یوشیرو (@aww.sam) چگونه همیشه عکس¬هایی درخشان با رنگ¬های برجسته پست می¬کند تا به فید خود یک طراحی آفتابی و سرزنده بدهد.

رشد تاثیرگذاری

۷. فید خود را تازه نگه دارید

یکی از بهترین راه¬ها برای رشد تاثیرگذاریتان پست کردن مستمر و تهیه کردن محتواهای تازه برای تعامل با کاربران است. اگرچه در مورد میزان فراوانی مطلوب برای پست کردن نظرات زیادی وجود دارد، اما سعی کنید حداقل روزی یک بار پست بگذارید. حتی اگر این کار برایتان شدنی نیست سعی کنید حداقل هر هفته تعداد مشخصی پست برای انتشار درنظر بگیرید.
بنابر تحقیق منتشر شده در سایت Social Media Today، در اینستاگرام هرچقدر بیشتر پست کنید engagement هر پست کاهش می¬یابد.
با این وجود، این کار engagement کلی شما را افزایش می¬دهد، که برای بیشتر دیده شدن و جذب فالوئرهای جدید حیاتی است. این تحقیق نشان می¬دهد که دوبرابر کردن تعداد پست¬هایتان در هر روز engagement شما را ۱،۶ برابر می¬کند.


۸. کیفیت را در اولویت قرار دهید

اگرچه پست کردن مستمر مهم است، اما کیفیت را فدای کمیت نکنید. کیفیت همیشه باید اولویت اول شما باشد زیرا علتی که مردم در بازار هدفتان شما را به بقیه اینفلوئنسرها ترجیح خواهند داد همین کیفیت است.
وقتی در مورد کیفیت صحبت می¬کنیم توجه داشته باشید که منظورمان تنها عکس¬های با رزولوشن بالا نیست (اگرچه چنین عکس¬هایی همچنان ضروری هستند). بلکه منظور پست کردن محتوایی است که برای فالوئرها و مخاطب هدف شما ارزشمند باشد.
آیا پست شما کمکی می¬کند؟ مردم را سرگرم می¬کند یا به آنها چیزی یاد می¬دهد؟ به عبارت دیگر آیا مخاطب از محتوای شما چیزی به دست می¬آورد؟
برای مثال، اینفلوئنسرهای حیطه مُد مانند آتم رین (@autumrainn) محتوایی تولید می¬کنند که نکاتی از مُد روز و مواردی از شیوه ست کردن لباس¬ها برای مخاطب مهیا می¬کنند.

۹. از هشتگ¬ها نهایت استفاده را بکنید

وقتی صحبت از اینستاگرام باشد همه می¬دانیم که هیچ چیزی بیشتر از هشتگ¬ها به دیده شدن محتوای شما کمک نمی¬کند. اگر کسی بر روی یک هشتگ خاص کلیک کند یا آنرا سرچ کند، به پست¬هایی می¬رسند که شما در کپشن یا کامنت آن از آن هشتگ استفاده کردید. هشتگ¬ها به مردم در پیدا کردن محتوایی که دوست دارند و ارتباط با تولیدکنندگان محتوای مرتبط کمک می¬کند.
در واقع، جان کوچ از Tomoson در اینستاگرام تحقیقاتی انجام داد و پی برد که استفاده از هشتگ¬ها بازدید محتوا را تا ۴۴۷۳% افزایش می¬دهد.
بنابراین اگر به دنبال افزایش فالوئرهای خود در اینستاگرام هستید، حتما از هشتگ¬های محبوب و مرتبط استفاده کنید تا بازدید محتوا و درنتیجه فالوئرهایتان افزایش یابند.
اینستاگرام وقتی در قسمت سرچ هشتگی را تایپ می¬کنید به شما هشتگ¬های مرتبط با آن را پیشنهاد می¬کند. علاوه براین می-توانید از ابزارهایی مانند Keyworld Tool و Hashtagify برای یافتن هشتگ¬های محبوب و ترند در بازار هدف خود استفاده کنید.

برای مثال ببینید که چگونه اینفلوئنسر تغذیه¬ی سالم کریسا استانتون (@broccyourbody) از چندین هشتگ مناسب در پست خود استفاده می¬کند. این پست دستور پخت poke bowl را نشان می¬دهد که حاوی هشتگ¬هایی مانند #pokebowls، #diypokebowl و #healthyrecipes است. تقریبا ۱۰هزار لایک هم دریافت کرده.

۱۰. بر روی تعامل¬های معنادار تمرکز کنید

اگرچه میانبرهایی برای افزایش فالوئر و Engagement وجود دارد اما این گزینه¬ها غالبا ناپایدار هستند. برای شما فالوئر جدید و engagement می¬آورند اما تنها برای زمان کوتاهی. بنابراین وقتی می¬خواهید تاثیرگذاری پایداری داشته باشید و اینفلوئنسری موفق شوید گزینه مناسبی نیست.
به همین خاطر مهم است که از همان ابتدا به دنبال جذب تعامل معنادار باشید. برای شروع، از خریدن لایک و فالوئر اجتناب کنید، همچنین زیادی برروی مسابقات حساب باز نکنید. اگرچه برگزاری مسابقه در کسب فالوئر موفق است اما نمی¬خواهید که مردم فقط بخاطر برنده شدن جوایز رایگان شما را فالو کنند. بنابراین گزینه مسابقه را تنها برای پاداش دادن گاه و بی¬گاه به فالوئرهای وفادارتان و یا افزایش جذابیت همکاریتان با برندها نگه دارید.

در عوض تمرکز خود را برروی تولید مستمر محتوای باکیفیت قرار دهید. حتی اگر به طور منظم پست نمی¬گذارید، از طریق استوری با فالوئرهای خود تعامل برقرار کنید. از استوری¬های اینستاگرام برای سوال پرسیدن یا جواب دادن به سوالات، نظرسنجی کردن، نشان دادن بخش¬هایی از زندگی روزمره خود و کارهایی از این دست استفاده کنید.
حتی می¬توانید از آنالیز اکانت شبکه¬های اجتماعی Keyhole برای رصد عملکرد پست¬ها و engagement فالوئرهایتان استفاده کنید. از این طریق می¬توانید اطلاعات و پیشنهادهای ارزشمندی برای کسب engagement بهتر برای پست¬هایتان بدست آورید. این ابزار داده¬های پست شما را تحلیل می¬کند و بهترین زمان¬ها برای پست گذاشتن، طول مناسب کپشن و پیشنهادهای بیشتری می¬دهد.

علاوه براینها، فرصت¬های بیشتری برای تعامل فالوئرها ایجاد کنید. کپشن¬هایی بنویسید که مردم را به تعامل و نوشتن کامنت ترغیب کند. استوری¬های شخصی بگذارید که بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند و سوالاتی بپرسید که به پاسخ دادن علاقه مند باشند.
مهمتر از همه، فراموش نکنید که لطف آنها را جبران کنید و با جدیت به تعامل با مردمی که با شما تعامل برقرار می¬کنند بپردازید. یعنی به سوال¬های آنها پاسخ دهید یا حداقل کامنت¬های آنها را لایک کنید. ببینید جویی (@shethespy) چگونه با فالوئرهایش تعامل برقرار می¬کند و به سوالات آنها جواب می¬دهد.

همکاری با برندها

۱۱. تعرفه¬های خود را مشخص کنید

یکی از سختی¬های اینفلوئنسر شدن آن قسمتی است که باید تعرفه¬های خود را مشخص کنید. خیلی مهم است که بدانید تعرفه¬ی منصفانه با توجه به فاکتورهایی مانند تعداد فالوئرها، درصد engagement، بازار هدف، کیفیت محتوا چقدر است.


وقتی فقط چندهزار فالوئر داردید که تعامل بالایی هم با پست¬های شما ندارند انصاف نیست که انتظار داشته باشید برندها بابت هرپست به شما ۲۵۰ دلار بدهند. در عین حال اگر با داشتن ۵۰۰هزار فالوئر با تعامل بالا، برای هر پست تنها ۵۰ دلار می-گیرید هم باید ارزشگذاری خود را مجددا ارزیابی کنید.
مشخص کردن تعرفه¬های منطقی به شما در تعیین ارزش خود به عنوان یک تولیدکننده محتوا کمک می¬کند. علاوه براین در ارتباط برقرار کردن با برندهایی که مناسب شما هستند هم کمک می¬کند، از آنجایی که تعرفه اینفلوئنسرها یکی از معیارهای مهم برندهاست.
اگر مطمئن نیستید که تعرفه منصفانه چقدر است، می¬توانید از حسابگر پول اینستاگرام سایتInfluencer marketing hub‌ استفاده کنید. این سایت با درنظر گرفتن فاکتورهایی مانند تعداد فالوئرها، درصد engagement و متوسط لایک برای هر پست به شما تخمینی از تعرفه¬ای که برای هر پست باید بگیرید می¬دهد.


۱۲. یک بسته رسانه¬ای آماده داشته باشید

اگر قصدتان برای اینفلوئنسر شدن جدی است، باید یک بسته رسانه¬ای آماده داشته باشید تا به شناساندن شما به مشتریان آتی کمک کند. این بسته همانند یک سبد سهام دیجیتالی است که برند شخصی، فعالیت¬ها و دستاوردهای شما را به نمایش می¬گذارد. به عبارت دیگر، این بسته می¬تواند به ترغیب کردن مشتریان جهت همکاری با شما کمک کند.

به جای تهیه بسته¬های رسانه¬ای مختلف برای هر شبکه اجتماعی، تنها باید یک بسته تهیه کنید که آمار و ارقامی از تمام پلتفرم¬ها داشته باشد. این بسته باید شامل اطلاعات کلیدی زیر باشد:
• یک بیو با تاکید بر مواردی مانند اسم، لوکیشن، شخصیت،‌علایق و دیگر سرگرمی¬های شما
• یک عکس با کیفیت از خودتان
• اطلاعات تماس با شما
• آمار دقیق engagement و فالوئرهای شما در شبکه¬های اجتماعی مختلف
• چکیده¬ای از دموگرافی مخاطبان شما
• کمپین¬های قبلی که در آنها بودید و همچنین سفارش¬ نامه¬های مشتریان قبلی
سعی کنید تمام این اطلاعات را در قالب یک ارائه بصری جذاب تهیه کنید تا بین بقیه بیشتر به چشم بیایید. حتما از طیف¬های رنگی، فون¬ها و تصاویری که با هویت برند شخصی شما هماهنگ هستند استفاده کنید.

۱۳. برندهایی مناسب همکاری بیابید

بخش بعدی این است که شما به دنبال برندهایی برای همکاری بگردید. می¬توانید مستقیما به برندها مراجعه کنید یا عضو شبکه¬های اینفلوئنسر مارکتینگ شوید که شما را به برندهای مناسب معرفی می¬کنند. اگرچه این شبکه¬ها لزوما شما را به برندهایی که به آنها علاقه دارید وصل نمی¬کنند.
مهم نیست چقدر برای پیدا کردن کار درمانده شدید، حتما در انتخاب همکاری¬های خود سختگیر باشید. دربهترین حالت تنها باید با برندهایی کار کنید که ارزش¬هایشان با ارزش¬های شما همگام باشد تا بتوانید اصالت و اعتبار خود در بین مخاطبان حفظ کنید.

یک راهنمایی حرفه¬ای برای کشف شدن طبیعی توسط برندها پیوستن به یا شروع کردن مکالمه پیرامون برندهای مطلوب شما برای همکاری است. به احتمال زیاد این برندها در حال شنود اجتماعی هستند و منشن¬های شما را می¬بینند، و اگر طرفداران هم از ایده شما حمایت کنند، به احتمال زیاد با شما تماس خواهند گرفت.
برای مثال یک صفحه از اینفلوئنسرهای آرایش را می¬آوریم. اینفلوئنسرهایی مانند ویکتور راموس در محتوای خود برندهایی که می¬خواهند تبلیغ کنند را پست می¬کنند و از این روش به آنها تلنگری می¬دهند که منبع مهمی برای محتوای تاثیرگذار هستند. اگر محتوای شما مناسب آنها باشد به احتمال زیاد این برندها با شما ارتباط برقرار می¬کنند، یا حداقل محتوای شما را ری¬پست می¬کنند.


تداوم تاثیرگذاری

به همان اندازه که ساختن و رشد اثرگذاری در اینستاگرام سخت است، حفظ و نگهداری از آن هم سخت است. بنابراین باید دائما برای حفظ این اثرگذاری که در طی ماه¬ها و سال¬ها ساخته¬اید فعالیت کنید.
برای این کار باید همواره عملکرد خود را ارزیابی کنید تا ببینید چه کاری جواب داده و چه کاری نه. این کار به شما اجازه می¬دهد که استراتژی محتوای خود را براساس آنچه مردم در زمان خاصی دوست دارند ببینند رشد و تطبیق دهید. به علاوه، به تهیه نتایج آشکار از کمپین¬ها برای برندهای همکار شما کمک می¬کند، تا شرکت¬ها بتوانند بدرستی ROI اینفلوئنسر مارکتینگ خود را محاسبه کنند.
فراموش نکنید که ترندها را رصد کنید و به ترندها و مکالمات مهم در بین مخاطبان هدف خود بپیوندید. مهمتر از همه با فالوئرهای خود ارتباط برقرار کنید تا آنها را درگیر و یک اجتماع وفادار ایجاد کنید.