در این مطلب به بیان تفاوتها و شباهتهای IGTV و استوریهای اینستاگرام میپردازیم. همچنین به شما میگوییم چه زمانی باید از IGTV و چه زمانی از استوریها استفاده کنید.
IGTV چیست؟
IGTV پلتفرم ویديوهای طولانی مدت اینستاگرام است.
درحالی که پست ویديو معمولی در اینستاگرام محدودیت یک دقیقهای دارد، پستهای IGTV تا یک ساعت را پشتیبانی میکنند.
IGTV در ژوئن ۲۰۱۸ در رقابت مستقیم با یوتیوب شروع به فعالیت کرد. برخلاف یوتیوب، IGTV از هر دو فرمت عمودی و افقی ویدئو پشتیبانی میکند.
IGTV میتواند به عنوان یک اپلیکیشن جدا دانلود شود و یا از داخل اپلیکیشن اینستاگرام باز شود.
استوریهای اینستاگرام چگونهاند؟
استوریهای اینستاگرام یک ویژگی در اپلیکیشن اینستاگرام هستند که کاربران میتوانند ویدئوهای کوچک عمودی قرار دهند که تنها تا ۲۴ ساعت باقی میمانند.
استوریهای اینستاگرام در آگوست ۲۰۱۶ در جواب به محبوبیت رو به رشد استوریهای اسنپ چت معرفی شدند.
استوریها با کلیک برروی دایره اطراف عکس پروفایل هر کاربر باز میشوند، چه در صفحه پروفایل آنها و چه در بالای صفحه اصلی شما. استوریها میتوانند با فیلترها، متن ویا استیکرها ویرایش شوند.
تفاوت میان IGTV و استوریهای اینستاگرام چیست؟
بگذارید چند جنبهی متفاوت از IGTV و استوریها را مقایسه کنیم:
طول:
استوریهای اینستاگرام حداکثر ۱۵ ثانیه هستند، درحالی که ویدئوهای IGTV میتوانند تا یک ساعت باشند.
طول عمر:
استوریهای اینستاگرام تنها تا ۲۴ ساعت قابل مشاهده هستند مگر اینکه به هایلایتها اضافه شوند. ویدئوهای IGTV به طور دائمی در کانال IGTV شما باقی میمانند.
فرمت ویدئو:
استوریهای اینستاگرام تنها از ویدئوهای عمودی تمام صفحه پشتیبانی میکنند درحالی که IGTV از هردو فرمت عمودی و افقی پشتیبانی میکند.
اپلیکیشن جداگانه:
استوریها تنها از طریق اپلیکیشن اینستاگرام قابل دسترسی هستند درحالی که IGTV هم از طریق اپلیکیشن اینستاگرام و هم از طریق اپلیکیشن مستقل IGTV قابل دسترسی است.
استوریهای اینستاگرام لایک یا کامنت ندارند. درعوض، reaction و reply( بصورت یک پیام خصوصی) دارند. استوریهای اینستاگرام تنها از طریق دایرکت قابل اشتراک گذاری هستند.
در IGTV، ویدئوها از لایک و کامنت پشتیبانی میکنند و میتوانید لینک آنها را به اشتراک بگذارید، همانطور که میتوانید در اینستاگرام معمولی پستهای ویدئویی را به اشتراک بگذارید.
از IGTV استفاده کنیم یا از استوریها؟
اگر سعی دارید محتوای طولانی مدت و باکیفیت تولید کنید که به طور دائمی در یک کانال قابل دسترسی باشند از IGTV استفاده کنید. برای مثال، اگر از قبل برای یوتیوب محتوا تهیه میکنید، میتوانید آنرا در IGTV نیز پست کنید.
اگر دنبال راهی جذاب و کم حجم برای افزایش engagement برند خود هستید، باید از استوریهای اینستاگرام استفاده کنید.
با هر دو فرمت آزمایش کنید و ببینید کدام یک روی مخاطب شما بهتر جواب میدهد.