IGTV در برابر استوری های اینستاگرام تفاوت در چیست؟

3 سال پیش
IGTV در برابر استوری های اینستاگرام تفاوت در چیست؟
در این مطلب به بیان تفاوت­‌ها و شباهت­‌های IGTV و استوری­‌های اینستاگرام می­‌پردازیم. همچنین به شما می‌­گوییم چه زمانی باید از IGTV و چه زمانی از استوری­‌ها استفاده کنید.  

IGTV چیست؟

  IGTV پلتفرم ویديوهای طولانی مدت اینستاگرام است. درحالی که پست ویديو معمولی در اینستاگرام محدودیت یک دقیقه­‌ای دارد، پست­‌های IGTV تا یک ساعت را پشتیبانی می­‌کنند.   IGTV در ژوئن ۲۰۱۸ در رقابت مستقیم با یوتیوب شروع به فعالیت کرد. برخلاف یوتیوب، IGTV از هر دو فرمت عمودی و افقی ویدئو پشتیبانی می‌­کند. IGTV می‌­تواند به عنوان یک اپلیکیشن جدا دانلود شود و یا از داخل اپلیکیشن اینستاگرام باز شود.  

استوری­‌های اینستاگرام چگونه‌­اند؟

  استوری­‌های اینستاگرام یک ویژگی در اپلیکیشن اینستاگرام هستند که کاربران می­‌توانند ویدئوهای کوچک عمودی قرار دهند که تنها تا ۲۴ ساعت باقی می­‌مانند. استوری­‌های اینستاگرام در آگوست ۲۰۱۶ در جواب به محبوبیت رو به رشد استوری­‌های اسنپ چت معرفی شدند. استوری­‌ها با کلیک برروی دایره اطراف عکس پروفایل هر کاربر باز می­‌شوند، چه در صفحه پروفایل آن‌ها و چه در بالای صفحه اصلی شما. استوری­‌ها می­‌توانند با فیلترها، متن ویا استیکرها ویرایش شوند.  

تفاوت میان IGTV و استوری­‌های اینستاگرام چیست؟

  بگذارید چند جنبه­‌ی متفاوت از IGTV و استوری­‌ها را مقایسه کنیم:   طول: استوری‌­های اینستاگرام حداکثر ۱۵ ثانیه هستند، درحالی که ویدئوهای IGTV می­‌توانند تا یک ساعت باشند. طول عمر: استوری­‌های اینستاگرام تنها تا ۲۴ ساعت قابل مشاهده هستند مگر اینکه به هایلایت‌­ها اضافه شوند. ویدئوهای IGTV به طور دائمی در کانال IGTV شما باقی می­‌مانند.   فرمت ویدئو: استوری­‌های اینستاگرام تنها از ویدئوهای عمودی تمام صفحه پشتیبانی می‌­کنند درحالی که IGTV از هردو فرمت عمودی و افقی پشتیبانی می­‌کند.   اپلیکیشن جداگانه: استوری‌ها تنها از طریق اپلیکیشن اینستاگرام قابل دسترسی هستند درحالی که IGTV هم از طریق اپلیکیشن اینستاگرام و هم از طریق اپلیکیشن مستقل IGTV قابل دسترسی است.   استوری­‌های اینستاگرام لایک یا کامنت ندارند. درعوض، reaction و reply( بصورت یک پیام خصوصی) دارند. استوری‌های اینستاگرام تنها از طریق دایرکت قابل اشتراک گذاری هستند. در IGTV، ویدئوها از لایک و کامنت پشتیبانی می­‌کنند و می­‌توانید لینک آن‌ها را به اشتراک بگذارید، همانطور که می­‌توانید در اینستاگرام معمولی پست­‌های ویدئویی را به اشتراک بگذارید.  

از IGTV استفاده کنیم یا از استوری­‌ها؟

  اگر سعی دارید محتوای طولانی مدت و باکیفیت تولید کنید که به طور دائمی در یک کانال قابل دسترسی باشند از IGTV استفاده کنید. برای مثال، اگر از قبل برای یوتیوب محتوا تهیه می‌کنید، می­‌توانید آنرا در IGTV نیز پست کنید. اگر دنبال راهی جذاب و کم حجم برای افزایش engagement برند خود هستید، باید از استوری‌های اینستاگرام استفاده کنید. با هر دو فرمت آزمایش کنید و ببینید کدام یک روی مخاطب شما بهتر جواب می­‌دهد.