7 نکته برای افزایش میزان دیده شدن(قسمت اول)
3 سال پیش
![7 نکته برای افزایش میزان دیده شدن(قسمت اول)](https://tagminer.ir/wp/wp-content/uploads/2020/11/Untitled-1.jpg)
چرا برای اینستاگرام بهینه سازی کنیم؟
در وهله اول اصلا چرا به بهینه سازی اینستاگرام نیاز داریم؟ چرا باید زمان خود برای دیده شدن توی اینستاگرام صرف کنید؟ با چند آمار جواب شما را میدهیم:اینستاگرام تقریبا یک میلیارد کاربر فعال دارد یک میلیارد کاربر بالقوه که با تاکتیک های صحیح SEO اینستاگرام میتوانید به آنها دسترسی پیدا کنید. دو سوم تمام کاربران اینستاگرام ۳۴ سال یا کمتر سن دارند. با توجه به افزایش قدرت خرید این گروه سنی این مسئله بسیار حائز اهمیت است. تحلیلی از APulse نشان داد که مجموع قدرت خرید نسل دهه شصتی ها و نسل دهه هفتاد و هشتادی ها نزدیک به ۳ تریلیون است. مردم به طور متوسط روزانه ۵۳ دقیقه وقت صرف اینستاگرام میکنند. این زمان بخش مهمی از روزشان است، که شانس شما را برای تعامل با مشتریان احتمالی در این پلتفرم افزایش میدهد. ۸۳٪ مردم از اینستاگرام برای پیدا کردن محصولات یا خدمات جدید استفاده میکنند. یعنی محتوای برند شما در اینستاگرام میتواند به طور مؤثری در جذب مشتریان احتمالی تاثیرگذار باشد. به گزارش facebook IQ، بعد از دیدن یک محصول یا خدمات در اینستاگرام، ۷۹٪ مردم برای اطلاعات بیشتری سرچ کردند در حالیکه ۶۵٪ به نرم افزار یا سایت آن برند سر زدند. ۴۶٪ حتی خرید کردند (یا آفلاین یا آنلاین) و ۳۱٪ اکانت آن برند را فالو کردند.
چه چیزی اینستاگرام را متفاوت میکند؟
داده های بالا اهمیت دیده شدن در اینستاگرام را که میتواند مستقیما به معنای کسب مشتری برای شما تلقی شود نشان میدهد. اگرچه، چیزی که باید دانست این است که دیده شدن در اینستاگرام شبیه موتورهای جستجوی دیگر مانند گوگل نیست. به عنوان نمونه، هشتگها تفاوت بیشتری نسبت به کلمات کلیدی ایجاد میکنند، اگرچه کلمات کلیدی همچنان نقش کوچکی ایفا میکنند. در همین حال، اضافه کردن هشتگ به بیو به بالا آمدن اکانت شما در حین سرچ آن هشتگ بخصوص کمکی نمیکنند. همچنین، گنجاندن کلمات کلیدی در اسم پروفایل و نام کاربری اینستاگرام، قدرت دیده شدن شما را بیشتر از اضافه کردن آنها به محتوا افزایش میدهد. بنابراین اگر با SEO اینستاگرام آشنا نباشید همهی اینها برایتان گیجکننده است. به همین دلیل است که در تگ ماینر این مطلب رابه نگارش درآوردیم نوشتیم تا بتوانید بهترین تاکتیک های بهینه سازی اینستاگرام را برای دیده شدن به کار گیرید. تعدادی از بهترین ایده های SEO اینستاگرام برای بهبود دیده شدن و reach شما در این پلتفرم:
پروفایل خود را برای سرچ بهینه کنید
عملکرد سرچ اینستاگرام کمی شبیه گوگل است، از این لحاظ که مرتبط ترین نتایج را بسته به عبارتی که سرچ کرده اید نشان میدهد. طبق گفته اینستاگرام نتایج سرچ بستگی به فاکتورهای متعددی مانند اکانت هایی که فالو میکنید دارد. همچنین، پست هایی که در اینستاگرام لایک میکنید تاثیر مهمی بر تعیین این ارتباط دارد. علاوه بر این، کلمات کلیدی نیز نقش مهمی دارند بنابراین استفاده از کلمات کلیدی در پروفایل اینستاگرامتان به بالا آمدن شما در سرچ های مرتبط کمک میکند. به این شکل: نام و نام کاربریگنجاندن یک کلمه کلیدی عمده در نام و نام کاربریتان راه خوبی برای افزایش شانس دیده شدن در سرچ های مرتبط است. برای مثال در نمونه زیر ما کلمه کلیدی هوش مصنوعی را سرچ کرده ایم قابل مشاهده است کاربرانی که در نام و نام کاربری خود از این کلمه کلیدی استفاده کرده اند در هنگام سرچ این کلمه نشان داده می شوند:
![](https://tagminer.ir/wp/wp-content/uploads/2020/11/Untitled-1-1.jpg)
برای نام کاربری، ممکن است این روش همیشه ممکن نباشد از آنجایی که معمولا باید از نام رسمی برندتان استفاده کنید. ولی ممکن است راهی برای بالا پایین کردن نام پروفایل خود پیدا کنید. بیو
بیوی شما نیز جای خوبی برای اضافه کردن کلمات کلیدی که میخواهید با آنها دیده شوید است. از این فضا میتوانید برای توصیف کردن کسب و کار خود با کلمات کلیدی مرتبط ثانویه استفاده کنید. برای مثال، فرض کنیم میخواهید کلمهی کلیدی «داده کاوی» را هدف قرار دهید، آن وقت میتوانید از کلمات کلیدی ثانویه همچون «آنالیز»، «رصد» و «سامانه» در بیوی خود استفاده کنید.
![](https://tagminer.ir/wp/wp-content/uploads/2020/11/3.jpg)
کپشن هایی با کلمات کلیدی بهینه بنویسید
در صفحهی اکسپلور اینستاگرام، تنها میتوانید هشتگها و تگهای مکانی را سرچ کنید. درکنار این، اینستاگرام همچنین پیشنهادهای شخصی شدهی محتوا را بر اساس علایق و تعاملات هر فرد نشان میدهد. برای مثال، اگر مرتبا پست های غذا محور را لایک میکنید، پیج اکسپلور شما به احتمال زیاد محتوایی همردیف نوع محتوایی که شما به آن علاقه دارید نشان میدهد.اینجاست که کپشن های پست شما به کار میآیند. الگوریتم پیج اکسپلور اینستاگرام شما از یک الگوی قالب گیری اکانت استفاده میکند که اکانت هایی که از لحاظ موضوعی شبیه هم هستند را شناسایی میکند. این الگو یاد میگیرد که یک کلمه براساس زمینه آن چه معنایی دارد. همچنین، شناسایی میکند که اکانتهای بخصوص چگونه براساس کلمات کلیدی مورد استفاده در بیو، نام، نام کاربری و کپشنها با یکدیگر مرتبط هستند. به همین دلیل است که نوشتن کپشنهای توصیفی با کلمات کلیدی مرتبط شانس شما برای بالا آمدن در پیج اکسپلور افراد مناسب را افزایش میدهد. اینستاگرام از کلمات کلیدی کپشن شما برای تعیین موضوعات موردعلاقه و همردیف با اکانت شما استفاده میکند. برای مثال، کپشن توصیفی در پست ذیل را که مرتبط با عکاسی طبیعت و حیات وحش است را درنظر بگیرید.
هشتگها را بعنوان کلمات کلیدی درنظر بگیرید در اینستاگرام، هشتگها همچون کلمات کلیدی در موتورهای جستجوی معمول عمل میکنند – به کاربران کمک میکنند محتوای مرتبط را پیدا کنند. وقتی برای یک هشتگ بخصوص سرچ میکنید، به شما تمام پستهایی که با آن هشتگ تگ شدهاند را نشان میدهد. ب همین ترتیب، تگ کردن پست با هشتگی باعث میشود زمانی که کسی آن هشتگ بخصوص را سرچ کند پست شما نشان داده شود.
بنابراین حیاتی است که پستهای خود را با هشتگهای مرتبط با آن محتوا تگ کنید تا بتوانید مخاطب مناسب را جذب کنید. اما سعی کنید فضای کپشن را با هشتگها پر نکنید که میتواند زننده باشد. اگرچه آزادید تا ۳۰ هشتگ هم استفاده کنید، اما مطمئن شوید که تراکم هشتگ مناسب برای پستهایتان را بیابید. میتوانید برای پیدا کردن بهترین عدد از ابزار تگ ماینر استفاده کنید. برای مثال، این پست تقریبا ۲۰ هشتگ مرتبط با عکس دارد.
![](https://tagminer.ir/wp/wp-content/uploads/2020/11/2-1.jpg)
استفاده از هشتگها به عنوان کلمات کلیدی برای SEO اینستاگرام اما به یاد داشته باشید که اینستاگرام هنگام رتبه بندی پست شما در نتایج سرچ هشتگ، عوامل دیگری مانند engagement و ارتباط اکانت شما را نیز مدنظر قرار میدهد. بنابراین هرچه engagement بیشتری دریافت کنید، پست شما به احتمال بیشتری در سرچهای هشتگ مرتبط نشان داده میشود. از این رو، درنظرگرفتن زمان پست کردن، کیفیت تصویر و غیره، برای تعامل بهتر مخاطبان و بهبود دیده شدن پستتان ضروری است. البته اگر میخواهید به چشم مخاطبان خود بیایید باید همیشه تنها باکیفیت ترین محتوا را منتشر کنید. همچنین میتوانید بهترین زمان برای پست گذاشت در اینستاگرام برای برند خود را بیابید و سعی کنید پستهای خود را برای زمانی از روز برنامه ریزی کنید که فالوئرهایتان به احتمال زیادی فعالتر هستند.