7 نکته برای افزایش میزان دیده شدن(قسمت اول)

3 سال پیش
7 نکته برای افزایش میزان دیده شدن(قسمت اول)
  اگر از اینستاگرام برای فروش محصولات خود استفاده می­‌کنید، بهترین راه برای تضمین موفقیت ابتدا افزایش دنبال کننده هاست. هرچه به افراد بیشتری بتوانید دسترسی پیدا کنید، شانس بیشتری برای فروش محصول‌تان دارید. بنابراین بهینه سازی اینستاگرام برای شما اولویت است.   برای افزایش دنبال کننده های خود، باید در این پلتفرم دیده شوید. این کار پیچیده است زیرا SEO‌اینستاگرام کمی با SEO معمول گوگل که به آن عادت کرده اید تفاوت دارد، بنابراین عادت کردن به آن کمی زمان بر است.

چرا برای اینستاگرام بهینه سازی کنیم؟

  در وهله اول اصلا چرا به بهینه سازی اینستاگرام نیاز داریم؟ چرا باید زمان خود برای دیده شدن توی اینستاگرام صرف کنید؟ با چند آمار جواب شما را می­‌دهیم:
اینستاگرام تقریبا یک میلیارد کاربر فعال دارد  یک میلیارد کاربر بالقوه که با تاکتیک های صحیح SEO اینستاگرام می‌­توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. دو سوم تمام کاربران اینستاگرام ۳۴ سال یا کمتر سن دارند. با توجه به افزایش قدرت خرید این گروه سنی این مسئله بسیار حائز اهمیت است. تحلیلی از APulse نشان داد که مجموع قدرت خرید نسل دهه شصتی ها و نسل دهه هفتاد و هشتادی ها نزدیک به ۳ تریلیون است.   مردم به طور متوسط روزانه ۵۳ دقیقه وقت صرف اینستاگرام می­‌کنند. این زمان بخش مهمی از روزشان است، که شانس شما را برای تعامل با مشتریان احتمالی در این پلتفرم افزایش می­دهد.   ۸۳٪ مردم از اینستاگرام برای پیدا کردن محصولات یا خدمات جدید استفاده می­‌کنند. یعنی محتوای برند شما در اینستاگرام می­‌تواند به طور مؤثری در جذب مشتریان احتمالی تاثیرگذار باشد.   به گزارش facebook IQ، بعد از دیدن یک محصول یا خدمات در اینستاگرام، ۷۹٪ مردم برای اطلاعات بیشتری سرچ کردند در حالیکه ۶۵٪ به نرم افزار یا سایت آن برند سر زدند. ۴۶٪ حتی خرید کردند (یا آفلاین یا آنلاین) و ۳۱٪ اکانت آن برند را فالو کردند.

چه چیزی اینستاگرام را متفاوت می­‌کند؟
داده های بالا اهمیت دیده شدن در اینستاگرام را که می‌­تواند مستقیما به معنای کسب مشتری برای شما تلقی شود نشان می­‌دهد.   اگرچه، چیزی که باید دانست این است که دیده شدن در اینستاگرام شبیه موتورهای جستجوی دیگر مانند گوگل نیست. به عنوان نمونه، هشتگ­‌ها تفاوت بیشتری نسبت به کلمات کلیدی ایجاد می­‌کنند، اگرچه کلمات کلیدی همچنان نقش کوچکی ایفا می­‌کنند.   در همین حال، اضافه کردن هشتگ به بیو به بالا آمدن اکانت شما در حین سرچ آن هشتگ بخصوص کمکی نمی‌­کنند. همچنین، گنجاندن کلمات کلیدی در اسم پروفایل و نام کاربری اینستاگرام، قدرت دیده شدن شما را بیشتر از اضافه کردن آن‌ها به محتوا افزایش می­‌دهد. بنابراین اگر با SEO‌ اینستاگرام آشنا نباشید همه­‌ی این‌ها برایتان گیج­‌کننده است. به همین دلیل است که در تگ ماینر این مطلب رابه نگارش درآوردیم نوشتیم  تا بتوانید بهترین تاکتیک های بهینه سازی اینستاگرام را برای دیده شدن به کار گیرید. تعدادی از بهترین ایده های SEO اینستاگرام برای بهبود دیده شدن و reach شما در این پلتفرم:      

پروفایل خود را برای سرچ بهینه کنید

عملکرد سرچ اینستاگرام کمی شبیه گوگل است، از این لحاظ که مرتبط ترین نتایج را بسته به عبارتی که سرچ کرده اید نشان می­‌دهد. طبق گفته اینستاگرام نتایج سرچ بستگی به فاکتورهای متعددی مانند اکانت هایی که فالو می‌­کنید دارد. همچنین، پست هایی که در اینستاگرام لایک می‌­کنید تاثیر مهمی بر تعیین این ارتباط دارد. علاوه بر این، کلمات کلیدی نیز نقش مهمی دارند بنابراین استفاده از کلمات کلیدی در پروفایل اینستاگرام‌­تان به بالا آمدن شما در سرچ های مرتبط کمک می­‌کند. به این شکل:   نام و نام کاربری
  گنجاندن یک کلمه کلیدی عمده در نام و نام کاربریتان راه خوبی برای افزایش شانس دیده شدن در سرچ های مرتبط است. برای مثال در نمونه زیر ما کلمه کلیدی هوش مصنوعی را سرچ کرده ایم قابل مشاهده است کاربرانی که در نام و نام کاربری خود از این کلمه کلیدی استفاده کرده اند در هنگام سرچ این کلمه نشان داده می شوند:
 
برای نام کاربری، ممکن است این روش همیشه ممکن نباشد از آنجایی که معمولا باید از نام رسمی برندتان استفاده کنید. ولی ممکن است راهی برای بالا پایین کردن نام پروفایل خود پیدا کنید.   بیو
بیوی شما نیز جای خوبی برای اضافه کردن کلمات کلیدی که می­‌خواهید با آن‌ها دیده شوید است. از این فضا می‌­توانید برای توصیف کردن کسب و کار خود با کلمات کلیدی مرتبط ثانویه استفاده کنید. برای مثال، فرض کنیم می‌­خواهید کلمه‌­ی کلیدی «داده کاوی» را هدف قرار دهید، آن وقت می­‌توانید از کلمات کلیدی ثانویه همچون «آنالیز»، «رصد» و «سامانه» در بیوی خود استفاده کنید.





کپشن هایی با کلمات کلیدی بهینه بنویسید
در صفحه­‌ی اکسپلور اینستاگرام، تنها می­‌توانید هشتگ‌­ها و تگ‌­های مکانی را سرچ کنید. درکنار این، اینستاگرام همچنین پیشنهادهای شخصی شده‌­ی محتوا را بر اساس علایق و تعاملات هر فرد نشان می­‌دهد. برای مثال، اگر مرتبا پست های غذا محور را لایک می‌­کنید، پیج اکسپلور شما به احتمال زیاد محتوایی هم‌­ردیف نوع محتوایی که شما به آن علاقه دارید نشان می‌­دهد.اینجاست که کپشن‌ های پست شما به کار می­‌آیند.   الگوریتم پیج اکسپلور اینستاگرام شما از یک الگوی قالب گیری اکانت استفاده می‌­کند که اکانت هایی که از لحاظ موضوعی شبیه هم هستند را شناسایی می­‌کند. این الگو یاد می­‌گیرد که یک کلمه براساس زمینه آن چه معنایی دارد. همچنین، شناسایی می­‌کند که اکانت‌­های بخصوص چگونه براساس کلمات کلیدی مورد استفاده در بیو، نام، نام کاربری و کپشن­‌ها با یک‌دیگر مرتبط هستند.   به همین دلیل است که نوشتن کپشن‌­های توصیفی با کلمات کلیدی مرتبط شانس شما برای بالا آمدن در پیج اکسپلور افراد مناسب را افزایش می‌دهد. اینستاگرام از کلمات کلیدی کپشن شما برای تعیین موضوعات موردعلاقه و هم­ردیف با اکانت شما استفاده می­‌کند.   برای مثال، کپشن توصیفی در پست ذیل را که مرتبط با عکاسی طبیعت و حیات وحش است را درنظر بگیرید.        
هشتگ­‌ها را بعنوان کلمات کلیدی درنظر بگیرید

در اینستاگرام، هشتگ­‌ها همچون کلمات کلیدی در موتورهای جستجوی معمول عمل می­‌کنند – به کاربران کمک می­‌کنند محتوای مرتبط را پیدا کنند. وقتی برای یک هشتگ بخصوص سرچ می­‌کنید، به شما تمام پست­‌هایی که با آن هشتگ تگ شده‌­اند را نشان می‌دهد. ب همین ترتیب، تگ کردن پست با هشتگی باعث می‌­شود زمانی که کسی آن هشتگ بخصوص را سرچ کند پست شما نشان داده شود.


بنابراین حیاتی است که پست­‌های خود را با هشتگ­‌های مرتبط با آن محتوا تگ کنید تا بتوانید مخاطب مناسب را جذب کنید. اما سعی کنید فضای کپشن را با هشتگ‌­ها پر نکنید که می­‌تواند زننده باشد. اگرچه آزادید تا ۳۰ هشتگ هم استفاده کنید، اما مطمئن شوید که تراکم هشتگ مناسب برای پست­‌هایتان را بیابید. می‌­توانید برای پیدا کردن بهترین عدد از ابزار تگ ماینر استفاده کنید.     برای مثال، این پست تقریبا ۲۰ هشتگ مرتبط با عکس دارد.





استفاده از هشتگ‌­ها به عنوان کلمات کلیدی برای SEO اینستاگرام   اما به یاد داشته باشید که اینستاگرام هنگام رتبه بندی پست شما در نتایج سرچ هشتگ، عوامل دیگری مانند engagement و ارتباط اکانت شما را نیز مدنظر قرار می­‌دهد. بنابراین هرچه engagement بیشتری دریافت کنید، پست شما به احتمال بیشتری در سرچ‌­های هشتگ مرتبط نشان داده می­‌شود.     از این رو، درنظرگرفتن زمان پست کردن، کیفیت تصویر و غیره، برای تعامل بهتر مخاطبان و بهبود دیده شدن پست­‌تان ضروری است. البته اگر می­‌خواهید به چشم مخاطبان خود بیایید باید همیشه تنها باکیفیت ترین محتوا را منتشر کنید. همچنین می‌­توانید بهترین زمان برای پست گذاشت در اینستاگرام برای برند خود را بیابید و سعی کنید پست­‌های خود را برای زمانی از روز برنامه ریزی کنید که فالوئرهایتان به احتمال زیادی فعال‌­تر هستند.