7 نکته برای افزایش میزان دیده شدن(قسمت دوم)

3 سال پیش
7 نکته برای افزایش میزان دیده شدن(قسمت دوم)

بهترین استفاده را از Alt Text بکنید

اینستاگرام قابلیتی دارد که به شما اجازه می­‌دهد متن جایگزین بنویسید تا به روشنی عکس خود را با جزییات توصیف کنید. نرم افزار سپس با استفاده از صفحه خوان توصیفات عکس را می­‌خواند که به شما اجازه می­‌دهد بشنوید عکس چه محتویاتی دارد. ویژگی Alt text‌ دراصل برای کمک به کاربران دارای اختلالات بینایی برای فهم محتوای تصویری ارائه شد. افزون بر بهبود تجربه­‌ی اینستاگرام برای کاربران با اختلال بینایی، از این ویژگی برای SEO اینستاگرام نیز می­‌توان استفاده کرد.  استفاده از کلمات کلیدی در بخش alt text به درک بهتر الگوریتم اینستاگرام از محتوای عکس و چگونگی مناسب بودن آن برای کاربران بخصوص کمک می­‌کند.
اگرچه الگوریتم اینستاگرام به طور خودکار برای عکس­‌های شما Alt text‌ ایجاد می­‌کند، حتما خودتان برای بهترین توصیف شدن عکس‌تان آن را ویرایش کنید زیرا ممکن است لیست خودکار اینستاگرام جزییات کافی را نداشته باشد. برای نوشتن متن alt text قبل از به اشتراک گذاری عکس، «تنظیمات پیشرفته» را انتخاب کنید. اضافه کردن  alt text به پست­های اینستاگرام زیر تنظیمات پیشرفته، گزینه «نوشتن نوشتار جایگزین» را انتخاب کنید



سپس برای توصیف دقیق عکس متنی با چند کلمه کلیدی مرتبط وارد کنید. سپس گزینه ذخیره را بزنید و پست را به اشتراک بگذارید.

مردم را به تگ کردن تشویق کنید

راه دیگری برای افزایش دیده شدن در اینستاگرام تگ شدن است. وقتی مردم پیج شما در پست­‌ها و استوری­‌های خود تگ کنند دیگران می­‌توانند با یک کلیک وارد پیج شما شوند. بنابراین هرچه بیشتر تگ شوید به احتمال زیاد مخاطبان بیشتری جذب می­‌کنید. برای مثال می­‌توانید مردم را تشویق به تگ کردن شما در عکس­‌های محصول‌تان کنید و در ازا عکس‌­های آن‌ها را در پست­‌های خود استفاده کنید. همچنین می­‌توانید برای نشان دادن قدردانی خود تعدادی از پست‌­های آن‌ها را ری­پست کنید. اگر می‌­خواهید زیبایی فید خود را حفظ کنید هم می­‌توانید پست‌­های آن‌ها را در استوری خود به اشتراک بگذارید. از سوی دیگر می‌توانید مسابقات و جوایزی با شرط تگ کردن اکانت­ خود درنظر بگیرید.از آنجایی که مردم وقتی شانس برنده شدن چیزی را داشته باشند به احتمال بیشتری مشارکت می­‌کنند، این روش راهی عالی برای بهبود میزان تگ شدن است ببینید چگونه benefit cosmetics جایزه ای در نظر گرفته و مردم را برای داشتن شانس بیشتر به اشتراک گذاری پست خود در استوری­ و تگ کردن برندشان تشویق می­‌کند.

در SEO از هکرها دوری کنید

وقتی چند‌ وقتی است برای دیده شدن دست و پا می­‌زنید، ممکن است وسوسه شوید از ترفندهای سریع هکرها برای SEO استفاده کنید. اما بخاطر داشته باشید که این ترفندهای سریع تنها موقتی هستند. آن‌ها باعث دیده شدن واقعی شما در این پلتفرم نمی­‌شوند که ممکن است در بلند مدت به عمل‌کرد شما ضربه وارد کند.   مهم تر از این، اینستاگرام به سخت­گیری بیشتر به اکانت­‌هایی که از این ترفندهای مشکوک برای دیده شدن استفاده می‌­کنند ادامه می­‌دهد. این سخت­گیری شامل استفاده از بات­‌ها برای ایجاد لایک و فالوئر ساختگی هم می­‌شود. بنابراین، بهترین کار این است که به طور واقعی دیده شوید حتی اگر زمان و تلاش زیادی بخواهد.
 

رصد و بهینه سازی کنید

رصد کردن میزان جواب‌دهی تلاش‌­های‌ تان برای بهینه سازی اینستاگرام نیز مانند تحلیل تاثیر تلاش‌­های عادی­تان برای SEO نیز بسیار حیاتی است. مطمئن شوید که سوالات درستی می­پرسید:   تغییراتی که دادید ارزشش را داشت؟ تاثیری بر روی دیده شدن شما داشتند؟ چه کاری برای تاثیرگذاری بیشتر می­‌توانید انجام دهید؟ جواب تمام این سوالات را وقتی شروع به رصد عملکرد اینستاگرام خود کنید می‌­یابید. اگر یک اکانت besiness یا پروفایل creator در اینستاگرام دارید، به ابزار آنالیز جامعی برای سنجش عملکرد اکانت خود دسترسی دارید. این ابزار آنالیز داخلی برای درک insights هر پست به طور مجزا عالی است. همچنین، یک تحلیل جامع از reach و impressions بعلاوه اینکه هرکاربر را چگونه جذب کرده اید  از صفحه اصلی، هشتگ­‌ها، پروفایل و.. نشان می­‌دهد. فراموش نکنید که به خوبی تفاوت میان reach و impressions‌ را یاد بگیرید تا بتوانید نقش هریک از این دو معیار را در عملکرد کلی خود درک کنید. علاوه بر ابزار آنالیز داخلی اینستاگرام، حتما از یک ابزار آنالیز جامع­تر  نیز استفاده کنید. برای مثال ابزار آنالیز اکانت شبکه­ های اجتماعی تگ ماینر، یک ابزار آنالیز و insight فالوئر مقرون به صرفه همراه با قابلیت سنجش عمل‌کرد فراهم می­‌کند. مهم تر از آن، پیشنهاداتی برای رشد engagement شما ارائه می‌­دهد  از بهترین زمان برای پست گذاشتن تا بهترین نوع ارسال محتوا:


اینستا را با SEO‌ اینستاگرام فتح کنید

اکانت اینستاگرام شما می­‌تواند تفاوت میان یک برند برنده و کسب وکاری معمولی باشد. بنابراین، با SEO  مؤثر میزان دیده شدن در اینستاگرام و آشنایی با برند خود را درمیان مخاطبان مناسب افزایش دهید. از نکاتی که بالا برای‌تان آوردیم برای بهتر دیده شدن خود در این پلتفرم استفاده کنید. همچنین فراموش نکنید از تگ ماینر و پیشنهادهای خودکارش برای بهبود پست‌­های اینستاگرام و رشد engagement خود به طور  استفاده کنید.