ریلز اینستاگرام چیست(reels)؟

3 سال پیش
ریلز اینستاگرام چیست(reels)؟
احتمالا تا به حال در اینستاگرام ویدئوهای کوتاهی دیده اید که با لوگوی tiktok نمایش داده می شوند. منظور همان ویدئوهایی است که افراد از سراسر دنیا چالش هایی را اجرا می کنند و آن را به صورت ویدئو همراه با موزیک و برخی افکت های تصویری به اشتراک می گذارند. حال اینستاگرام در بروزرسانی تازه ای ویژگی به نرم افزار خود اضافه کرد که به لحاظ کاربرد و امکانات به تیک تاک شباهت زیادی دارد. این ویژگی ریلز یا reels خوانده می شود که از قبل به عنوان تست در چند کشور اروپایی‌ فعال شده بود. در این نوشته می خواهیم ریلز را به  بررسی کنیم. با ما همراه باشید.



قابلیت ریلز اینستاگرام یا instagram reels به وجود آمد تا با تیک تاک رقابت کند. اگر بپرسید چه نیازی به این رقابت بود باید گفت پرداختن به بعد سیاسی موضوع از حوصله ی این وبلاگ خارج است اما اینستاگرام و تیک تاک رقیب هستند و در دنیای رقابت این یک امر عادی است. اینستاگرام تنها شرکتی نیست که به راه اندازی یک سرویس مشابه تیک تاک روی آوردند اما اینستاگرام جدیدترین آن‌هاست.



قابلیت ریلز اینستاگرام شامل ویدئوهایی است که حداکثر 15 ثانیه طول دارند. این ویدئوها با دوربین گوشی شما از درون برنامه ی اینستاگرام گرفته می شود. ویدئوهای ریلز را می توانیم با افزودن افکت های متفاوت همراه کنیم و آن‌ها را با موسیقی مورد نظرمان ترکیب کنیم. در نهایت این ویدئوها را مانند هر فرمت دیگری از محتوا در اینستاگرام به اشتراک می گذاریم. به لحاظ محل قرار گیری ریلز در کنار استوری قرار می گیرد.



قابلیت ریلز اینستاگرام  کجاست؟

برای دسترسی به هر ویژگی در اینستاگرام باید ابتدا آن را به آخرین نسخه به روز کنید. البته برای برخی کاربران ایرانی هنوز این قابلیت فعال نشده است بعد از این صفحه ی پروفایل اینستاگرام خود را باز کنید. بر روی عکس پروفایل خود بزنید تا به بخش استوری بروید. ریلز را می توانید در کنار استوری و لایو پیدا کنید.



زمانیکه روی reels بزنید وارد آن می شوید و در کنار صفحه تنظیماتی وجود دارد که برای ایجاد ویدئوهای ریلز لازم هستند. این ویژگی ها امکاناتی در اختیار شما قرار می دهد که بتوانید ویدئوهایتان را ویرایش کنید.این امکانات را می توانید در تصویر زیر ببینید:



1.اضافه کردن موزیک
2.ویرایش ویدیو
3.افکت های مختلف
4.ویرایش تایم کلیپ