بهترین ابزارهای آنالیز احساسات در شبکه‌های اجتماعی(قسمت دوم)

3 سال پیش
بهترین ابزارهای آنالیز احساسات در شبکه‌های اجتماعی(قسمت دوم)

Mention.11

Mention یکی از محبوب ترین ابزارهای مدیریت و رصد شبکه­‌های اجتماعی است. همچنین، ویژگی آنالیز احساسات آن به شما امکان جداکردن منشن­‌ها براساس منبع، زبان، کشور،کلمات کلیدی و امتیاز اینفلوئنسر را می‌­دهد.
نقطه قوت: Mention همچنین یک ابزار انتشار اجتماعی است، بنابراین می­‌توانید از آن برای مدیریت آنالیزها و برنامه­‌ریزی انتشار خود نیز استفاده کنید.
نقطه ضعف: متاسفانه، یکی از گران ترین ابزارهای آنالیز احساسات موجود است.
قیمت: آنالیز احساسات در طرحی با قیمت ماهیانه ۸۳ دلار ارائه می­‌شود.


Mentionlytics.12

Mentionlytics یک ابزار رصد محبوبیت و شبکه­‌های اجتماعی دیگر با ویژگی­‌های تقریبا استاندارد رصد است.
نقطه قوت: علاوه بر ویژگی هوش مصنوعی آن‌ها Mentionlytics به شما امکان ریپلای مستقیم به پست­‌ها در همان پلتفرم را می‌­دهد. ابزار تشخیص احساسات آن‌ها نیز از تمام زبان‌­ها پشتیبانی می‌­کند.
نقطه ضعف: طبق گزارش‌­های کاربران آن‌ها، رابط کاربری نرم افزار Mentionlytics بسیار قدیمی است.
قیمت: طرح­‌های آن‌ها از ماهانه ۲۹ دلار شروع می­‌شود.


MonkeyLearn.13

MonkeyLearn یک مجموعه­‌ی داده نمایی و آنالیز متن است که الگوهای آنالیز احساسات اختصاصی برای هر پلتفرم ارائه می‌­دهد.
نقطه قوت: آن‌ها از مدل­‌های آنالیز احساسات از قبل آموزش دیده استفاده می‌­کنند، اما به شما امکان آموزش مدل سفارشی با دیتای مخصوص صنعت خودتان را نیز می­‌دهند (بدون آنکه کد گذاری بلد باشید).
نقطه ضعف: MonkeyLearn یکم تنظیمات دستی تر دارد، به این صورت که باید دیتای خود را در یک گوگل شیت آپلود کنید یا پلتفرم آن‌ها را از طریق API به دیتابیس خود متصل کنید. همچنین از یک ابزار رصد اجتماعی نیز بسیار گرانتر هستند
قیمت: طرح‌­های آن‌ها از ماهانه ۵۰۰ دلار شروع می‌­شود.


OpenText.14

OpenText به شما راهکارهای داده­ محور و مدیریت اطلاعاتی ارائه می‌­دهد، که یکی از آن‌ها داده کاوی و آنالیز محتواست.از این گذشته، از یک ابزار رصد معمولی فراتر می­‌رود و به شما امکان آنالیز محتوای متنی از فایل­‌های شخصی، ایمیل­‌ها، شبکه­‌های اجتماعی، صفحات وب و غیره را می‌­دهد.
نقطه قوت: اگر نیاز به یک ابزار قدرتمند داده کاوی دارید، ابزاری پرجزییات تر از OpenText پیدا نمی­‌کنید.
نقطه ضعف: این برنامه یک ابزار در سطح شرکت‌­های بزرگ است که در دسترس اکثر بازاریابان نخواهد بود.
قیمت: OpenText قیمت‌­های پلتفرم سرمایه گذاری خود را عمومی نمی‌­کند، که شامل ویژگی­‌های آنالیز محتوا و داده کاوی آن‌ها می­‌شود.­


Rapidminer.15

RapidMinerیک ابزار متن کاوی دیگر است که به شما امکان رصد احساسات از اطلاعات‌ به دست آمده در شبکه اجتماعی، بررسی­ آنلاین،‌ رونوشت­‌های مرکز تماس و غیره را می­‌دهد.
نقطه قوت: این پلتفرم امکان تشخیص جعل را با گشتن به دنبال ناهنجاری­‌ها در متن­‌های نوشتهشده و صوت را دارد.
نقطه ضعف: اگرچه RapidMiner ابزارهای دیتای زیادی دارد، اما جهت استفاده عادی برای رصد احساسات اجتماعی بصرفه نیست.
قیمت: طرح­‌های RapidMiner از ۲۵۰۰ دلار شروع می­‌شوند اما آن‌ها یک نسخه رایگان از نرم افزارشان را ارائه می‌­دهند که ویژگی‌­های بسیار کمتری دارد.


Repustate.16

Repustate یک ابزار آنالیز احساسات قدرتمند است که امکاناتی از قبیل آنالیز احساسات موضوع، آنالیز احساسات مؤلف محور و داشبورد دیتا را ارائه می‌­دهد.همچنین، این پلتفرم می­‌تواند احساسات اطلاعات مشتری، اطلاعات کارمندان، یا هر پلتفرم دیگری را بدست آورد،البته زمانی که اطلاعات را به API آن‌ها وصل کنید.
نقطه قوت: امکانات چندزبانه دارد، و امکان وارد کردن عبارات عامیانه و معانی جایگزین را در AI‌ خود می­‌دهد.
نقطه ضعف: چون Repustate تنها یک ابزار آنالیز احساسات است، بسیاری از امکانات رصد شبکه‌­های اجتماعی ابزارهای دیگر این لیست را به شما نمی‌­دهد.
قیمت: طرح‌­های Repustate از ماهانه ۲۹۹ شروع می‌­شود اما قیمت­‌ها براساس نیازهای شما تغییر می‌­کند.


Social Searcher.17

Social Searcher یک ابزار رصد بسیار ابتدایی است، که امکاناتی از قبیل، رصد منشن­‌ها، شناسایی زبان، آنالیز داده و آنالیز احساسات ارائه می‌‎­دهد.
نقطه قوت: درمقایسه با دیگر گزینه­‌ها بسیار اقتصادی است.
نقطه ضعف:اقتصادی بودن آن بی دلیل نیست، به این صورت که تنها امکانات رصد ابتدایی را دارا است.
قیمت: طرح­‌های آن از رایگان تا ماهانه ۱۹.۴۹ دلار هستند.


Socialbakers.18

Socialbakers یک پلتفرم جامع بازاریابی شبکه­‌های اجتماعی است که امکاناتی مانند مدیریت شبکه‌­های اجتماعی،‌ سنجش، تحقیق، گزارش­‌دهی، پرونده مشتریان، بازاریابی اینفلوئنسر، و ابزارهای رصد دارد. به علاوه، ویژگی آنالیز احساسات را در چندین کانال آنلاین ارائه می‌­دهد.
نقطه قوت: آن‌ها ظرفیت­‌های همکاری و تیمی تحسین برانگیزی دارند.
نقطه ضعف: چون Socialbakers ابزاری جامع است، اگر تنها به دنبال آنالیز احساسات یا ظرفیت­‌های رصد اجتماعی هستید برای شما به صرفه نیست.
قیمت: شروع طرح‌­های ماهانه از ۲۰۰ دلار.


Statusbrew.19

Statusbrew یک ابزار جامع دیگر برای فعالیت اجتماعی می­‌باشد که امکاناتی مانند مدیریت شبکه­‌های اجتماعی، رصد، آنالیز داده و قسمت مشتری مداری ارائه می­‌دهد.
نقطعه قوت: این پلتفرم ویژگی‌­های مفید زیادی برای تیم‌­های بازاریابی دارد، از جمله مدیریت روند کاری، ارجاع مکالمات خودکار، مدیریت کمپین.
نقطعه ضعف: امکانات آنالیز احساسات آن تنها در طرح­‌های Professional و Enterprise در دسترس هستند.
قیمت: ماهانه ۴۹۹ دلار برای طرح Professional که شامل آنالیز احساسات هم می­‌شود.


Quick Search by Talkwalker.20

Quick Search by Talkwalker یک موتور قدرتمند جستجوی شبکه­‌های اجتماعی است که به شما امکان رصد شاخص‌­های کلیدی عمل‌کردی (KPI) مانند engagement، مقدار منشن­‌ها، احساسات، دموگرافی و جغرافیا را می­‌دهد.
نقطعه قوت: Quick Search امکانات ایده پردازی محتوایی دارد که به شما امکان شناسایی تم­‌های ترندشده، موضوعات و اموجی­‌های محبوب در میان مخاطبانتان را می‌­دهد. مانند Brandwatch، آن‌ها هم امکانات تشخیص ویدئو و عکس ارائه می­‌دهند.
نقطه ضعف: امکانات قدرتمند Talkwalker قیمت بسیار بالایی دارند.
قیمت: ۹۶۰۰ دلار سالانه (۸۰۰دلار در ماه)


Union Metrics.21

Union Metrics ابزار آنالیز شبکه­‌های اجتماعی است که امکاناتی مانند رصد آنی منشن‌­ها، آنالیز احساسات و بینش‌­های مفیدی مانند بهترین زمان برای پست محتوا ارائه می‌­دهد.
نقطه قوت: همانطور که از نامش پیداست، Union Metrics حجم عظیمی از ابزارهای سنجش شبکه­‌های اجتماعی و داشبوردهای جذاب دارد.
نقطه ضعف: ویژگی آنالیز احساسات تنها در طرح­‌های رده بالا و گران قیمت آن‌ها موجود است.
قیمت: ماهانه ۱۹۹ دلار برای طرح رده­ی تیم بازاریابی آن‌ها.


22.tagminer

tagminer اولین موتور قدرتمند آنلاین جستجوی شبکه­‌های اجتماعی در ایران است که به شما امکان رصد شاخص­‌های کلیدی عملکردی (KPI) مانند engagement،بهترین زمان برای پست محتوا،رصد محبوبیت برند، اینفلوئنسرها، ترندها، کمپین­­‌ها ، احساسات، دموگرافی و جغرافیا و ........ را می­‌دهد.
علاوه بر آن به علت شرایط تحریم ممکن است ابزار های خارجی به شما خدمات ارائه نکنند و یا بعد از پرداخت هزینه پاسخگو نباشند ولی به علت بومی بودن این ابزار این مشکل ها در این مورد مطرح نمی باشند
نقطعه قوت: این پلتفرم ویژگی‌­های مفید زیادی برای تیم­‌های بازاریابی و کسب کار ها دارد،و باتوجه به بومی بودن این ابزار پشتیبانی بهتری برای کاربران ایرانی دارد همچنین در دیگر ابزارها قیمت ها به دلار است ولی می توانید خدمات این ابزار را با پول رایج کشورخرید کنید همچنین درمقایسه با دیگر گزینه­‌ها بسیار اقتصادی است.
نقطه ضعف: tagminer یک ابزار متمرکز بر پایش برند و شبکه­‌های اجتماعی است، بنابراین بعضی از امکانات متن کاوی عمیق دیگر ابزارهای ارائه نمی­‌دهد امکاناتی که برای اکثریت بازاریابان ضروری نیستند.
قیمت:هزینه خدماتtagminer بعد از یک دوره رایگان از 4 دلار شروع می شود همچنین قابلیت شخصی سازی خدمات و درنتیجه هزینه متغییر را نیز داراست.
همین الان شروع کنید!