تغیرات بروز‌رسانی جدید اینستاگرام ( فروردین 1400)

3 سال پیش
تغیرات بروز‌رسانی جدید اینستاگرام ( فروردین 1400)

باتوجه به این که برای اینستاگرام سال گذشته سال پر کاری بوده است. و روز به روز به محبوبیت های این اپلیکیشن اضافه می شود تیم سازنده و پشتیبانی این اپلیکیشن هم بی کار ننشسته اند و با  آپدیت‌ها و تغییرات متداول در تلاش اند  فرصت‌هایی جدیدی، در اختیار کاربرها و برندها قرار بگیرد و اینستاگرام را در مسیر پیشرفت و تکامل قرار دهند.

این وبلاگ به بررسی آخرین ورژن از بروزرسانی های اینستاگرام  در فروردین سال 1400 می پردازد.ما برای هر بار به روز رسانی ورژن‌های اینستاگرام هزینه پرداخت می‌کنیم (حجم اینترنت) اما؛ برخی حتی نمی‌دانیم با ورژن قبلی چه فرقی کرده است! کسب و کار در اینستاگرام باعث شده تا این اپلیکیشن قله جدیدی را امسال فتح کند. طبق گزارش سوشال مدیا تودی، استفاده از هشتک تبلیغات (#AD) نسبت به سال 2020 افزایش ۳۳ درصدی داشته است.

بخریم یا بسازیم؟

طبق درخواست کاربرهای اینستاگرام، توجه به افزایش بازاریابی بیشتر شده است. اکنون کاربرها می‌توانند با تگ کردن آپشنی به نام « shopping for creators» اطلاعات تکمیلی مربوط به آن محصول را توضیح دهند. تیم اینستاگرام صفحه‌ای راه ‌اندازی کرده‌اند به نام«shop@» که مختص به کسب و کارهای کوچک و همچنین تولید کننده‌ها است. این صفحه در استوری‌های خود از صفحه‌های اقتصادی تبلیغ می‌کند. این بهترین روش برای ترغیب‌کردن شرکت‌ها به داشتن صفحه اینستاگرامی است. صفحه‌ «creators@» برای معرفی صفحه‌هایی است که کمتر از ۱۰۰۰ دنبال کننده دارند و در اشتراک گذاری نکات، ترفندها و توزیع محصولات فعالیت می‌کنند.

خرید اینستاگرامی

این آپشن در مارس ۲۰۱۹ به اینستاگرام اضافه شد و یکی از آپشن‌هایی بود که اینستاگرام را به پله صعودی هل داد. به جای اینکه برای خرید، مجله در درست بگیریم یا در سایت‌های مختلف جستوجو کنیم و به پاساژ برویم، می‌توانیم در اینستاگرام از سایت‌های اقتصادی خرید کنیم باید به این نکته توجه داشته باشیم که در ورژن جدید بعد از یکبار خرید کردن، اطلاعات شما برای خریدهای بعدی در این اپلیکیشن ذخیره می‌شود.

اینستاگرام کنترل را به دست کاربر اصلی می‎‌دهد

طبق بیانیه منتشر شده از اینستاگرام: «شما می توانید هرگونه خدمات شخص ثالثی را که دیگر نمی‌خواهید به حساب اینستاگرام‌‍تان دسترسی داشته باشد را متوقف و حذف کنید.» وقتی که شما این کار را انجام دهید شخص ثالث دیگر نمی‌تواند حساب کاربری شما را بررسی کند و اطالاعات حساب شما برای خودتان محفوظ و دیگر در اختیار او قرار نخواهد گرفت.

مخفی کردن لینک‌ها در اینستاگرام

اینستاگرام در این ورژن در حال تست یک آپشن جدید است که در آن لینک‌هایی مانند تعداد پست‌ها مخفی می‌شود و دیگر قابل رویت نیست. این دقیقا آپشنی است که در فیسبوک گذاشته شد و اتفاقا مورد استقبال کاربرها نیز قرار گرفت.

 نسخه جدید با قابلیت اتصال با حداقل سرعت اینترنت

اینستاگرام در سال جاری در تلاش است نسخه جدید اینستاگرام را با قابلیت استفاده در لوکیشن هایی با حداقل سرعت اینترنت تست و روانه بازار کند در حال حاضر در چند کشور دنیا این نسخه در حال تست است.



اضافه شدن قابلیت اضافه کردن چند عکس در استوری

همانطور که در عکس بالا مشخص شده است. در بروز رسانی اخیر قابلیت اضافه کردن عکس از گالری و دورین به استوری ها اضافه شده است که می تواند مشکلات زیادی را مخصوصا برای پیج های فروشگاهی برطرف کند از جمله: استورس کردن چند فاکتور فروش باهم بدون افت کیفیت در یک استوری،اضافه کردن لگوی کسب و کار به استوری ها، ویرایش و خلاقیت در طراحی استوری های خاص و مخصوص کسب و کار و....



اضافه شدن قابلیت متحرک کردن متن در استوری

همانطور که در عکس بالامشخص شده است. در بروز رسانی اخیر قابلیت متحرک کردن متن در استوری ها اضافه شده است که می تواند باعث جذابیت بیشتر در استوری ها بشود همچنین می تواند مشکلات زیادی را مخصوصا برای پیج های فروشگاهی برطرف کند از جمله: مخدوش کردن آدرس پیج توسط پیج های فیک و......