دانش آنالیز هشتگ: ۲۷ استراتژی قابل انجام برای رشد تعامل - قسمت اول

4 سال پیش
دانش آنالیز هشتگ: ۲۷ استراتژی قابل انجام برای رشد تعامل - قسمت اول

دانش آنالیز هشتگ: ۲۷ استراتژی قابل انجام برای رشد تعامل

در این مقاله،‌ ۲۷ استراتژی آنالیز هشتگ را مورد بررسی قرار می‌دهیم. همچنین با ارائه نمونه‌های کاربردی، نشان می‌دهیم که چگونه این استراتژی‌ها، کسب و کار شما را رشد می‌دهند. با دنبال کردن استراتژی‌های قابل انجام در این مقاله،‌ شما یاد خواهید گرفت که چگونه از هشتگ‌های مناسب، دانش آنالیز هشتگ و ابزارهای رصد هشتگ را به کار ببرید‌. پیش از آن که توضیحات بیش‌تری بدهیم، اجازه دهید واژه هشتگ‌ و مزایای هشتگ‌ها بر کسب و کار را تعریف کنیم.

هشتگ چیست؟

هشتگ در واقع نشانه (#) می‌باشد که پیش از کلمه‌های کلیدی در پست‌های شبکه‌ها‌ی اجتماعی به کار می‌رود. هشتگ‌ها، یک پست را برای افراد دیگری که در حال جستجوی آن هستند آشکار می‌سازد. به طور کلی، هشتگ‌ها یک راه ساده برای مرتب کردن پست‌های شما یا پیوند دادن آن پست‌ها به یک ترند هستند. گر چه نخستین کاربرد هشتگ به توییتر در سال ۲۰۰۷ بر می‌گردد. لیکن این کاربری به آرامی به دیگر شبکه‌های اجتماعی سرایت کرد، و به زودی در همه‌ی شبکه‌های اجتماعی جهان گسترش پیدا کرد.

مزایای استفاده از هشتگ چیست؟

هنگامی که هشتگ‌ها به شکل تأثیر گزاری به کار روند، کسب و کار شما به صورت باور نکردی پیشرفت خواهد کرد. هشتگ‌ها یک فرصت کمیاب بُرد بُرد را در کسب و کار و شانس خوبی برای مشتریان فراهم می‌کنند. هشتگ‌ها از یک سوی، پیدا کردن محتوای مورد علاقه‌ی  کاربران را ساده‌تر می‌سازد، و از سوی دیگر، رساندن محتوای صاحبان کسب و کار به مشتریان‌شان را هموارتر می‌کنند. به نظر شما آن‌ها چه فایده‌ای می‌توانند برای شما داشته باشند؟

کاربردهای هشتگ‌ها برای صاحبان کسب و کار

 

۱. میزان آگاهی خودتان از برندهایتان را افزایش دهید.

با کاربرد استراتژیک از هشتگ‌ها در پست‌هایتان، شما می‌توانید محتوای کسب و کارتان را در معرض دید مخاطبان جدیدی قرار دهید حتی با وجود این که فالوورهای فراوانی نداشته باشید. در واقع با به کار بردن یک هشتگ مناسب برندتان، شما می‌توانید توجه افراد بی‌شماری را به سوی کسب و کارتان جذب کنید.

۲. حجم ارتباط‌هایتان را افزایش دهید.

هشتگ‌ها شما را به درون مکالمه‌ها می‌برند. با شرکت در مکالمه‌هایِ هشتگ‌های پر طرفدار، شما می‌توانید در حالی که با مخاطبان خویش مشغول گفتگو هستید، هم‌زمان چندین پست گوناگون بگذارید این گونه شما می‌توانید یک هویت ویژه‌ای را در پس برند خود قرار دهید. یا این که برای آشنایی بیش‌تر فالوورهایتان یک هشتگ ویژه برای آنان بسازید که نمایانگر برند شما باشد.

۳. مخاطب‌هایتان را بشناسید.

هشتگ‌ها همانند یک خیابان دو طرفه هستند. آن‌ها نه تنها به شما کمک می‌کنند با مخاطبانتان صحبت کنید بلکه به شما اجازه می‌دهند به صدای آنان گوش فرا دهید. با دنبال کردن یک هشتگ پر طرفدار، شما به آسانی می‌توانید شخصیت‌های همه پسند را برای کسب و کار خود به وجود آورید. یک هشتگ مناسب کسب و ‌کار خویش بیابید و از خود بپرسید: چه نوعی از آن مخاطبان از این دست هشتگ‌ها بهره می‌برند؟ علاقه‌مندی‌های آنان در فضای مجازی چه هستند؟ چه نوع محتوایی را دوست دارند؟

۴. استراتژی مناسب محتوای‌تان را تشخیص دهید.

منبع الهام خلاقانه‌ای برای محتوای‌تان ندارید؟ نگران نباشید شما می‌توانید با  بررسی کردن هشتگ‌های ترند یا هشتگ‌های ویژه‌ی برندتان، دریابید افراد فعال در شبکه‌های اجتماعی بیش‌تر دنبال چه محتوایی هستند. بدین‌شکل شما اطلاعات لازم را به دست خواهید آورد. این گونه شما می‌توانید استراتژی بهتری برای محتوای‌تان چه به صورت آنلاین و چه آفلاین را به کار ببرید.

۵. سرِ نخ‌های نوینی را ایجاد کنید.

هر چه کیفیت محتوای خود را بالا ببرید و آگاهی بیش‌تری از برندتان را به دست مخاطبان بدهید ، افراد بیش‌تری از وبسایت و کسب و کارتان بازدید خواهند کرد. با به کارگیری یک ابزار آنالیز هشتگ همانند تگ‌ماینر، شما می‌توانید روند گسترش برندتان در فضای رسانه‌های اجتماعی را به صورت لحظه‌ای دنبال کنید، و علاقه‌مندی‌های مشتریانتان را بهتر شناسایی کنید. حال که با هشتگ‌ها آشنا شدیم و مزایای آن‌ها در زمینه کسب و کار را شناختیم. اجازه دهید به بیان استراتژی‌ها بپردازیم. در این‌جا راه‌کارهایی برای انجام یک استراتژی کامل آنالیز هشتگ‌ها برای به دست آوردن بازدید بیش‌تر از کسب و کارتان را ذکر کرده‌ایم.