ترند چیست ؟

2 سال پیش
ترند چیست ؟
ترند ( e d) در لغت به معنی روند و گرایش است که در حوزه های مختلف، می تونه معانی گوناگونی داشته باشه اما در اصل، همگی به فراگیر بودن یا فراگیر شدن در آینده نزدیک اشاره دارن که در ادامه، بیشتر توضیح خواهیم داد.

ترند مد چیست؟

اگه بخواهیم معنی دقیق تری از ترند مد رو بگوییم، باز هم باید به همان معنای لغوی برگردیم، ترند در حوزه استایل و مد، یعنی روند مد یا گرایش و تمایل مد به یه آیتم خاصی از استایل که می تونه تنوع زیادی از رنگ تا مدل و نوع داشته باشه. این ترند برعکس ترندهای خبری که سریع و ضربتی هستن، عمر بیشتری دارد و شاید یک فصل نیز به طول بکشد.

ترند شبکه های اجتماعی چیست؟

تصور کنید موقع ورود به یک نمایشگاه بزرگ، با سالنی بسیار بزرگ مواجه می‌شوید که در آن برخی غرفه ها توجه تعداد زیادی را جلب کرده و در حال سخنرانی‌اند، و تعداد بسیار بیشتری ، در میان همهمه‌ای که سراسر فضا را پر کرده، در حال صحبت با یکدیگر هستند به شبکه های اجتماعی‌خوش آمدید!برای تحلیل اتفاقاتی که در این نمایشگاه پر ازدحام در حال رخ دادن است، می‌توان به این نکته اشاره داشت که بین تمامی موضوعات و محصولات برای توجه کردن تعدادی از این ها جذاب تر و عام پسند تر بوده اند و در نتیجه تعداد افراد بیشتری را به خود جذب کرده اند.

این موضوع یا محصول داغ و همه‌گیر، همان ترند معروف است که می‌تواند بسته به رخدادهای جهان فیزیکی یا دیجیتال، در هر لحظه تغییر کند.

انواع ترند : ترند اختصاصی، منطقه‌ای و جهانی

بیایید به مثال اول متن برگردیم. آنجا که فردی به نمایشگاه بسیار شلوغ وارد شده است. احتمالا او، تمام زبان‌های جهان را نمی‌داند. شاید حتی بسیاری از موضوعات جهانی در نظر او بیهوده و بی‌ربط باشد، اما علاقه دارد از موضوعات داغ  مرتبط با خود اطلاع پیدا کرده و در آن‌ها مشارکت کند. این موضوعات می‌تواند مرتبط با منطقه جغرافیایی و علایق او باشند. ترند اختصاصی و ترند منطقه‌ای با همین هدف ایجاد شدند و با عناوین Trends for you و Trends in ABC در توییتر و...مشخص می‌شوندکه در آن ABC نام یک کشور است. ترندهای اختصاصی برای شما، از محتوای مورد علاقه شما در توییتر و شبکه افرادی که آن‌ها را دنبال می‌کنید مشخص می‌شود.

گوگل ترند (Google Trends) چیست؟

Google Trends یک ابزار رایگان گوگل در زمینه سئو و بهینه سازی سایت می باشد. به کمک گوگل ترندز می توانید اطلاعاتی در مرود جستجوهای کاربران در موتور جستجوگر گوگل را بدست آورید. توسط این سرویس شرکت گوگل، قادر خواهید بود تا روند جستجوی واژه‌های مختلف در موتور جستجوی گوگل را مشاهده و تحلیل کنید.

در حوزه دیجیتال مارکتینگ و کسب و کارهای اینترنتی داشتن اطلاعات در مورد از کلمات پر سرچ در گوگل بسیار حائز اهمیت می باشد. چرا که برای تولید محتوای هدفمند در جهت بهبود سئو سایت و همچنین بهبود رتبه سایت در نتایج گوگل کمک شایانی می کند. این امر می تواند به افزایش چشم‌گیر ترافیک سایت و در نهایت درآمد بیشتر منجر خواهد شد.