دانش آنالیز هشتگ: ۲۷ استراتژی قابل انجام برای رشد تعامل - قسمت دوم

4 سال پیش
دانش آنالیز هشتگ: ۲۷ استراتژی قابل انجام برای رشد تعامل - قسمت دوم
 

نکته‌هایی برای بررسی هشتگ‌ها

نخستین گام، در استراتژی یک هشتگ مؤثر، جستجو کردن است. یکی از شیوه‌های تأثیر گزار، این است که هشتگ‌هایی را شناسایی کنید، که در بهبود کسب و کارتان در بلندمدت بتوانند فرصت‌های بی‌شمار خوبی را برایتان مهیا سازند. از آن جایی که ترندها به سرعت در حال تغییر هستند، نمی‌توان هر ساعت یک هشتگ اختصاصی داشت. تنها با داشتن یک استراتژی مناسب است که می‌توان در بلندمدت، به پیشرفت‌های چشم‌گیری دست یافت.

1. یک ابزار آنالیز هشتگ انتخاب کنید.

برای شروع، به یک ابزار آنالیز نیاز دارید. ما برای آسان‌تر کردن کارتان ، بزودی یک مقاله درباره ۱۵ ابزار برتر آنالیز هشتگ خواهیم نوشت. در هنگام انتخاب یک ابزار آنالیز، باید به دو مسئله اساسی توجه کرد: ویژگی‌ها و هزینه آن ابزار. در این پست، ما ابزار خودمان یعنی سامانه رصد و آنالیز تگ‌ماینر را به کار می‌بریم. البته این استراتژی می‌تواند با هر سرویس رصد قوی دیگری نیز انجام شود.

2. یک ردیاب هشتگ ایجاد کنید.

اگر شما یک حساب در یک رسانه اجتماعی داشته باشید، حتما از همان ابتدا چند هشتگ پر طرفدار برای رصد کردن در نظر گرفته‌اید. با بهره گرفتن از یک ابزار رصد هشتگ، پی در پی 2 تا 3 واژه کلیدی که مورد پسند شما هستند را آنالیز کنید. این هشتگ‌ها را به عنوان پایه پژوهش‌تان به کار ببرید.

3. موضوع‌های مرتبط با ترندها را پیدا کنید.

با توجه به آنالیزهایی که در گام پیشین به دست آورده‌اید، حال هشتگ‌های مرتبط را با واژگان کلیدی خودتان را بررسی کنید. در پایان کار، یک فهرست از هشتگ‌ها و یا واژگان کلیدی که بیش از همه با کسب و کارتان مرتبط هستند، ایجاد کنید. در این مرحله نباید به خودتان سخت بگیرید، زیرا این مرحله بیش‌تر شبیه یک بارش ذهنی است. هدف اصلی این است که واژگان کلیدی یا هشتگ‌هایی که بیش‌ترین فرصت بهبود برندتان را به دست شما می‌دهند پیدا کنید.

4. جایگاه خود را بیابید.

نمی‌توان هر هشتگی را پست کرد و انتظار نتیجه‌ی خوبی داشت. اگر درباره‌ی یک موضوع اَبَر ترند پستی را بگذارید، ممکن است در چند دقیقه در انبوهی از محتواهای گوناگون غرق شوید. همچنین اگر هشتگی که برای هیچ کس کاربردی نداشته باشد را پست کنید، ممکن است پست‌هایتان به کلی نادیده گرفته شوند. پس جایگاه خود را در فضای مجازی پیدا کنید. شما باید به دنبال دست‌یابی به تعادلی میان محبوبیت و تأثیرهای احتمالی باشید. برای رسیدن به این هدف، فهرست واژگان کلیدی خودتان که در مرحله پیش، آن‌ها را تهیه کردید، را به کار گیرید. چنین استراتژی‌ای، می‌تواند با به کار بستن واژگان کلیدی کم‌تری، سطح تعامل و دسترسی بیش‌تری را برای برندتان به ارمغان بیاورد.

5. محتوا و پست‌های برترتان را بیابید.

در این گام با به کار بردن ابزار رصدتان، در همه شبکه‌های اجتماعی، هشتگ‌ها و پست‌هایتان را جستجو کنید آن‌هایی که بیش‌ترین مقدار تعامل را داشتند، را یافته و مورد بررسی قرار دهید. همه الگوهایی که به بهبودی پست‌هایتان کمک کرده‌اند را ثبت کنید آیا راز موفقیت در شوخ طبعی آن‌ها نهفته است؟ یا آن‌ها بیش‌تر برای دیگران الهام بخش بودند؟ یا نه، آن‌ها دارای آگاهی بخشی هستند؟ همچنین به نوع مدیای پر طرفدارترین پست‌ها توجه کنید. اگر از تصاویری در آن‌ها بهره برده‌اید، از چه نوعی بوده‌اند؟ نمودار، انیمیشن و یا عکس بوده‌اند؟ همچنان که اگر از ویدئویی استفاده کرده‌اید ، چه عاملی باعث موفقیت آن ویدئو شده است؟ آن ویدئو کوتاه بوده یا بلند؟ در آن کپشن به کار رفته است؟ کیفیت ویدئوتان سینمایی بوده یا نازل‌تر بوده است؟ یک پند مهم: در نبردی که نمی‌توانید برنده شوید، وارد نشوید. اگر تنها محتوای محبوب در یک هشتگ مشخص از مهارت یا بودجه شرکت‌تان خارج است، دنبال هشتگی بگردید که محتوای آن به چیزی که توانایی تولید آن را دارید نزدیک است. اما نگذارید این مسئله شما را بترساند- بسیاری از پست‌های برتر چیزی جز متن‌هایی که خلاقانه نوشته شده‌اند نیستند.شما هم اگر اراده کنید و همه تلاشتان را به کار ببرید، می‌توانید یک متن خلاقانه بنویسید. فقط کافی است که تلاش کنید.

6. از داده‌های پیشین استفاده کنید.

فراموش نکنید به هردو داده‌های بازه زمانی اخیر و پیشین نگاه کنید. بله، شما می‌خواهید محتوایتان بروز باشد. اما نباید دستاوردهایی که در گذشته برای برندهای دیگر جواب داده است را نادیده بگیرید.

7. پلتفرم رسانه اجتماعی خود را بشناسید.

تفاوت‌های ظریفی بین اینکه هشتگ‌ها چگونه در هر پلتفرم محبوب استفاده می‌شوند وجود دارد. و نه تنها تفاوت‌هایی از پلتفرم به پلتفرم دیگر وجود دارد، صنایع مختلف نیز از هر پلتفرم بطور متفاوتی استفاده می-کنند. در توییتر که متن محدودتر است، استفاده از 1 تا 3 هشتگ به تعامل بیشتری می‌انجامد. اما در اینستاگرام و پینترست، برای به دست آوردن دسترسی بیش‌تر، بایستی 10 تا 20 هشتگ را به کار ببرید. هشتگ‌های فیسبوک خیلی تاثیرگذار نیستند، البته استفاده می‌شوند ولی به اندازه اینستاگرام یا توییتر مؤثر نیستند. گفتنی است که لینکدین اخیرا ویژگی دنبال کردن هشتگ را برای کاربران معرفی کرده است، در نتیجه استفاده از هشتگ راه خوبی برای تقویت محتوایتان است. در پایان حتما پژوهش کنید که صنعت شما چگونه از هر پلتفرم بهترین بهره را می‌برد.

8. هشتگ‌های برترتان را رصد کنید.

پس از آن که هشتگ‌هایی که مناسب کسب و کارتان هستند را مشخص کردید، همواره آن‌ها را رصد کنید. اگر هنوز یک هشتگ معرف برندتان نساخته‌اید، نگران نباشید، این موضوع بعدی در لیست مان است.