بهترین تعداد هشتگ برای یک پست چقدر است؟

2 سال پیش
بهترین تعداد هشتگ برای یک پست چقدر است؟
هشتگ ها راهی عالی برای بیشتر دیده شدن پست شما هستند، اما تعداد مناسب هشتگ‌ها بستگی به پلتفرم شبکه اجتماعی شما دارد. در حالیکه در توییتر استفاده از تعداد کمتری هشتگ بهتر است، در اینستاگرام استفاده از تعداد بیشتری مناسب‌تر است. بگذارید در ابتدا علت استفاده از هشتگ را توضیح دهیم.

چرا باید از هشتگ استفاده کرد


فواید استفاده از هشتگ ها:
1. مخاطب خود را افزایش دهید هشتگ‌­ها راهی عالی برای افزایش دامنه مخاطبان شما می‌­باشند. وقتی در پست خود از هشتگ استفاده کنید، هر کاربری که زیر پست دیگری نیز بر روی آن هشتگ کلیک کند شانس دیدن پست شما را نیز پیدا می‌کند.

2. تعامل با مخاطب می‌­توانید از هشتگ­‌های برند برای ساختن اجتماع خود استفاده کنید. برای مثال، تیم­‌های ورزشی از هشتگ‌­های برند برای ارتباط هواداران خود استفاده می­‌کنند. برندهای خرده فروشی نیز می‌­توانند برای ترغیب کاربران به پست کردن محصولات آن‌ها از هشتگ­‌های برند استفاده کنند.

3. تبلیغ یک رویداد با تشویق مردم به پست کردن با یک هشتگ رویداد، می‌­توانید از مخاطبان خود برای تبلیغ برگزاری یک رویداد (حتی اگر مجازی باشد) استفاده کنید.

4.سنجش اثرگذاری اگر همواره از هشتگی یکسان استفاده می­‌کنید، یا از اینفلوئنسرهای خود می‌­خواهید با هشتگی مشخص پست بگذارند، می‌­توانید تاثیرگذاری انواع بخصوص محتوا یا اینفلوئنسرهای مختلف را بسنجید.


حال بگذارید تعداد مناسب هشتگ‌­ها را پلتفرم به پلتفرم بررسی کنیم:    

بهترین تعداد هشتگ در اینستاگرام

در یک پست اینستاگرامی می‌­توانید حداکثر ۳۰ هشتگ استفاده کنید ولی اینگونه به نظر همه اسپم خواهید بود.تحقیقات نشان می‌­دهد که بهترین کار در اینستاگرام استفاده از ۹ تا ۱۱ هشتگ است، این عدد دامنه‌­ی جادویی برای ایجاد بیشترین تعامل است. این عدد بهترین توازن بین استفاده از هشتگ­‌های کافی برای کشف شدن است.

نکته:‌ بسیاری از اکانت­‌ها جهت جلوگیری از نادیده گرفتن شدن محتوای اصلی،‌ از نقطه گذاری برای جدا کردن بخشی زیر محتوای پست و هشتگ­ گذاری در آن استفاده می­‌کنند.

هشتگ‌­ها در اینستاگرام بیشترین فایده را دارند. وقتی در اینستاگرام از یک هشتگ استفاده می‌­کنید، پست شما در صفحه آن هشتگ ظاهر می‌­شود، و همچنین شانس نمایش در استوری­‌های آن هشتگ را دارد. کاربران همچنین می‌­توانند هشتگ‌­های بخصوصی را نیز فالو کنند،‌ بنابراین هشتگ می­‌تواند راهی مهم برای نمایش دادن محتوای شما به مردم باشد.

بهترین تعداد هشتگ در توییتر

اگرچه هشتگ‌­ها از توییتر نشئت پیدا کردند، اما تعداد زیاد آن‌ها به پست­های شما آسیب می‌­رسانند.  تحقیقات نشان می‌­دهد که استفاده از ۱ یا ۲ هشتگ تعاملی بیشتری را نسبت به تعداد بیشتری هشتگ ایجاد می­‌کند. توییتر فالو کردن موضوعات ترند را بدون هشتگ نیز راحت کرده است، بنابراین توییت‌­های حاوی تعداد زیادی هشتگ معمولا به عنوان اسپم شناخته می­‌شوند.

بهترین تعداد هشتگ در فیسبوک

هشتگ­‌ها هیچگاه به اندازه دیگر پلتفرم­‌ها در فیسبوک بی اهمیت نبوده اند احتمالا بخاطر اینکه در فیسبوک اکثر مردم محتوای خود را از دوستان و پیج­‌ها دریافت می‌­کنند. در واقع، تحقیقات نشان داده‌­اند که پست­‌های بدون هشتگ فیسبوک بهتر از پست­های هشتگ­ دار عمل می‌­کنند.اگر حتما نیاز دارید از یک هشتگ استفاده کنید   مثلا برای تبلیغ یک رویداد  تحقیقات نشان دادند که بهتر است تنها از ۱ هشتگ استفاده کنید.