جدید ترین لیست ابزار برتر رصد شبکه های اجتماعی(قسمت اول)

2 سال پیش
جدید ترین لیست ابزار برتر رصد شبکه های اجتماعی(قسمت اول)

این لیست از برترین ابزارهای رصد شبکه‌های اجتماعی در نوامبر ۲۰۲۰ آپدیت شده است.
رصد شبکه های اجتماعی یعنی توجه کردن به چیزهایی که در شبکه های اجتماعی گفته می شود. شامل مکالماتی که در مورد برند، کمپین ها، رقیبان،‌ محصولات شما، موضوعات ترند زده می شود.

 

در سال‌های اخیر به این درک رسیده ایم که رصد شبکه‌­های اجتماعی خط مقدم دفاع شما در برابر بحران­‌های احتمالی است.     رصد مناسب شبکه­‌های اجتماعی همچنین در کمک به درک بهتر شما از خواسته­‌های مخاطبان، بهبود خدمات مشتریان، رصد رقیبان و افزایش فرصت­‌ها برای شناساندن برند شما نقش دارد. در دنیایی که فقط در توییتر روزانه ۳۴۰ میلیون توییت زده می­‌شود، رصد کردن آنچه گفته می­‌شود بدون کمک امکان پذیر نیست. و در اینجاست که ابزارهای رصد شبکه­‌های اجتماعی وارد می‌­شوند.

 

ابزارهای رصد شبکه‌­های اجتماعی به کاربران امکانات زیر را ارائه می­‌کنند:

1. بدست آوردن اطلاعات ارزشمند از مخاطبان

2.انجام اقدامات مناسب براساس اطلاعات بدست آمده، برای ساختن یا تقویت اعتبار خود و بهبود ROI

3.جلوگیری از اتلاف زمان را گرفتن، از آنجایی که آنالیز تمام شبکه­‌های اجتماعی شما تنها در یک پلتفرم در دسترس است

اما کدام ابزار رصد شبکه‌­های اجتماعی برای برند شما مناسب تر است؟

انتخاب جواب سخت است با توجه به ویژگی­‌های بخصوصی که هر کدام دارند.

چیزی که نیاز دارید یک منبع عالی برای بیان ویژگی­‌های خاص هرکدام است.  اینم از ۲۵ ابزار برتر رصد شبکه­های اجتماعی که ارزش درنظر گرفتن را دارند:

 

1.Keyhole 

برندهایی مانند گوگل، علی‌­بابا، L’Oreal، H&M و Mashable از آنالیزهای keyhole استفاده می­‌کنند.

Keyhole یک ابزار آنالیز شبکه­‌های اجتماعی است که به شما امکان رصد هشتگ‌­ها و کلمات کلیدی را برای پایش مکالمات مرتبط آنلاین را می‌­دهد.داشبورد آنالیزهای اجتماعی keyhole به شما خلاصه‌­ای آنی از وضعیت سلامت برند شما نشان می‌­دهد. بنابراین نیازی نیست که به آنالیزهای عمیق­تری مانند impressions، engagements و غیره نگاه کنید.

به دنبال ابزاری برای سر در آوردن از ذهن مشتریان خود هستید، که به شما اطلاعاتی کلیدی از برندتان بدهد، و داده­‌های خام را به بینش‌­های عملی برای شکل دادن به استراتژی و تقویت تصمیم­ گیری­های بحرانی تبدیل کند؟ پس keyhole ممکن است جواب شما باشد.

نقاط ضعف: تقریبا گران، بنابراین ممکن است برای همه مناسب نباشد.

نقاط قوت: گزارش­های دیتا بسیار جامع و درعین حال برای فهم ساده هستند. این پلتفرم یک ابزار مقرون به صرفه برای آگاه ماندن از مکالمات اجتماعی جاری، سلامت برند و عملکرد رقیبان است.

قیمت: شروع بسته‌­ها از ماهانه ۷۹ دلار

 

BrandWatch.2

BrandWatch یک ابزار آنالیز و رصد اجتماعی است که به شما در استخراج اطلاعات مناسب از بلاگ‌­ها، تالارهای گفتگو، و همچنین شبکه­‌های اجتماعی و سایت‌­های خبری و بررسی کمک می­‌کند. اساسا این ابزار نشان­ می‌­دهد مشتریان چه و چگونه در مورد برند شما سخن می‌­گویند. از BrandWatch می‌­توانید برای گرفتن دیدی کلی از میزان منشن­‌های برند شما در مقایسه با رقیبان استفاده کنید. علاوه بر این، می­‌توانید احساسات برند را به طور آنی رصد و بفهمید مخاطبان شما از چه دموگرافی ای هستند و به چه موضوعاتی علاقه دارند.

نقاط قوت: ابزار رصد اجتماعی با قابلیت شخصی سازی بالا و انعطاف پذیر. ویژگی تصویرسازی دیتا به درک و اشتراک گذاری ساده­‌تر داده‌­ها کمک می‌­کند.

نقاط ضعف: سرعت یاد گرفتن استفاده کاربردی از این نرم افزار پایین است. همچنین سرعت لود شدن آن براساس گزارشات پایین است.

قیمت: بر اساس تعداد منشن­‌ها در هر ماه و دسترسی به اطلاعات بر مبنای تاریخ آن‌ها متفاوت است

 

3.Glean.info

Glean.info یک ابزار رصد شبکه­‌های اجتماعی و اطلاعات بازار است که داده­‌های مخاطبان را از شبکه‌­های اجتماعی، اخبار آنلاین، بلاگ­‌ها، تالارها، انجمن­‌های گفتگو و سایت­‌های اشتراک گذاری تصویر و ویدئو به دست می‌­آورد.مشابه Keyhole و BrandWatch، این ابزار نیز به شما امکان مشاهده سهم‌تان از بازار را در شبکه­‌های اجتماعی می‌­دهد. سهم از بازار، درصد منشن­‌های شما در مقایسه با رقیبان است. ویژگی جالبی که Glean.info دارد این است که‌زمانی که برند شما توسط یک سایت خبری جعلی منشن شود به شما خبر می‌­دهد.

نقاط قوت: دسترسی یکپارچه به insightهای شبکه‌­های اجتماعی. سیستم هشدارده‌ی قابل شخصی سازی.

نقاط ضعف: تقریبا گران، بنابراین ممکن است برای همه مناسب نباشد.

قیمت: براساس تعداد خدمات مورد نیاز و کلمات کلیدی مورد رصد متفاوت است. قیمت یک سرویس از ماهانه ۲۹۹ دلار شروع می­‌شود.

 

4.Digimind

Digimind یک نرم افزار هوشمند است که بازنمایی­‌های بصری زیبایی از عمل‌کرد اجتماعی برند شما فراهم می­‌کند.این ابزار به شما امکان رصد پست­‌های شبکه­‌های اجتماعی خود و گرفتن آنالیز مقایسه ای را می­‌دهد. به این صورت که بدانید برند یا محصول شما در مقابل رقیبان چگونه عمل کرده است.این پلتفرم به شما درکی از اعتبار آنلاین برندتان و همچنین insightهای مرتبط از مشتریان می­‌دهد.علاوه بر این از طریق اپلیکیشن موبایل آن‌ها نیز می‌­توانید به داده­‌های خود دسترسی پیدا کنید.

نقاط قوت: هزاران منبع اینترنتی مختلف را برای جمع آوری اطلاعات برند رصد می‌­کند.

نقاط ضعف: کاربران گزارش دادند که دسترسی و پیدا کردن آمار و اطلاعات قبلی در آن دشوار است. همچنین، بررسی کردن یک به یک پست­‌ها برای بدست آوردن اطلاعات مناسب زمان­بر است.

قیمت:برای بدست آوردن تعرفه­‌های شخصی باید مستقیما با Digimind ارتباط برقرار کنید.

 

5.Google Alerts

اگر به دنبال رصدی ابتدایی هستید Google Alerts برایتان بسیار کارآمد خواهد بود.این ابزار سراسر وب را اسکن می‌­کند تا بگوید برند یا محصول شما کی منشن شده است.می­‌توانید انتخاب کنید که از منشن­‌های کدام منابع هشدار دریافت کنید بلاگ‌­ها، سایت­های خبری یا تالارهای گفتگو و  همچنین زبان­‌هایی که می­‌خواهید از آن‌ها هشدار دریافت کنید.

نقاط قوت: یک ابزار آسان و رایگان برای رصد منشن­‌ها

نقاط ضعف: ابزاری همه جانبه نیست و تنها قابلیت­‌های بسیار ابتدایی را دارد

قیمت: رایگان

 

6.Hootsuite

Hootsuite تنها یک نرم افزار مدیریت شبکه‌­های اجتماعی نیست؛ بلکه توانایی رصد مکالمات مرتبط در شبکه‌­های اجتماعی و ایجاد insightهای مناسب را نیز دارد. جدا از رصد موضوعات کلیدی و منشن‌­های برند، می‌­توانید عمل‌کرد خود در شبکه‌­های اجتماعی را بسنجید و آن را با نتایج رقیبان مقایسه کنید. این کار به شناسایی ترندها، الگوها و بهبود حضور شما در شبکه­‌های اجتماعی کمک می‌­کند.با Hootsuite می‌­توانید مکالمات را از رسانه­‌های پولی و شخصی خود تفکیک کنید، و آن‌ها را براساس کلمات کلیدی، زبان و لوکیشن فیلتر کنید.

نقاط قوت: تمام حضور خود در پلتفرم‌­های اجتماعی را از یک جا مدیریت کنید.

نقاط ضعف: قیمت بالاتر نسبت به رقیبان. بسته‌­های سطح پایین تر آن شامل شنود اجتماعی، آنالیز و یا معیارسنجی نمی‌­باشند.

قیمت: ماهانه از ۲۹ تا ۵۹۹ دلار.

 

7.Falcon.io

Falcon.io یک ابزار جامع مدیریت اجتماعی است که به شما در برنامه ریزی تقویم محتوایی و مدیریت اینباکس خود در سراسر پلتفرم‌­های مختلف کمک می­‌کند. علاوه بر این، می­‌توانید تبلیغات خود را تولید و زمان بندی، و تاثیر برند خود را بر اجتماع رصد کنید.این پلتفرم برای کمک کردن به بازاریابان شبکه‌­های اجتماعی در مواردی مانند شنود اجتماعی، تعامل با مشتریان، بازاریابی محتوا و تعامل با مخاطب به وجود آمد.Falcon.io از تمام شبکه‌­های اجتماعی اصلی مانند فیسبوک، اینستاگرام، یوتیوب، لینکدین و توییتر پشتیبانی می‌­کند و ابزار آنالیز احساسات آن‌ها در چندین زبان موجود است.

 

نقاط قوت: تجربه کاربری آسان فهم. امکانات شنود اجتماعی فوق العاده.

نقاط ضعف: قیمت بسیار بالایی دارد، بنابراین ایده آل کسب و کارهای کوچک نیست.

قیمت: امکانات اصلی آن از ماهانه ۱۲۹ دلار در دسترس است. برای پرس و جو در مورد بسته­‌ها و قیمت­‌های شخصی آن‌ها برای موسسات بزرگتر با Falcon.io ارتباط برقرار کنید.

 

8.Meltwater

از رصد منشن­‌های برند تا رصد آنی کمپین­‌ها، Meltwater به شما خلاص‌ه­ای از مکالمات شبکه‌­های اجتماعی در مورد برند شما می­‌دهد.هوش مصنوعی Meltwater به شما در رصد مکالمات مرتبط شبکه­‌های اجتماعی، و جمع آوری داده­‌های کاربران مبنی بر تاریخ آن‌ها برای گرفتن تصمیمات بهتر کمک می‌­کند.علاوه بر این، این پلتفرم کمک می‌­کند insight عمیق­تری از مخاطب خود بدست آورید. تا بتوانید بخش­‌های اصلی تعامل برانگیز در مکالمات مرتبط با برند خود و اینفلوئنسرهای تاثیرگذار در میان آن‌ها را بیابید.مشابه دیگر ابزارهای این لیست، می‌توانید پست­‌های خود را برنامه ریزی و زمان بندی کنید و با مخاطبان خود از طریق یک اینباکس مرکزی تعامل برقرار کنید.

نقاط قوت: ابزاری عالی برای شناسایی اینفلوئنسرها و مخاطبین مرتبط با کسب و کار شما.

نقاط ضعف: گران قیمت، مخصوصا با در نظر گرفتن تعداد محدود کاربرانی که با پرداخت هزینه می­‌توانند از آن استفاده کنند.

قیمت: برای آگاهی از قیمت با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

 

9.Mentionlytics

Mentionlytics یک ابزار رصد شبکه­‌های اجتماعی و وب است که می‌­تواند منشن­‌ها و کلمات کلیدی را در سراسر وبسایت­‌ها، سایت­‌های خبری، شبکه­‌های اجتماعی، تالارهای گفتگو و غیره رصد کند.این ابزار اطلاعات مرتبط با برند، رقیبان، محصولات شما و غیره را رصد کرده و آن‌ها را در داشبوردی کاربرپسندانه به نمایش می­‌گذارد.این پلتفرم همچنین از «راهنمای هوش اجتماعی» خود برای دادن راهنمایی­‌ها و بینش­‌های داده محور استفاده می‌­کند. برای مثال، مهمترین منشن­‌ها، بهترین زمان برای پست کردن.

 

نقاط قوت: رابط کاربری کاربرپسند. خدمات مشتریان Mentionlytics در پاسخ دادن به مشتریان معروف به سرعت عمل و کارآمدی است.

نقاط ضعف: کاربران در سرچ کردن کلمات کلیدی به مشکلاتی اشاره کردند که مانع از گرفتن نتایج مرتبط می­‌شود.

قیمت: بسته ابتدایی از ماهانه ۳۹ دلار شروع شده و تا ۲۹۹ دلار ادامه دارد.