جدید ترین لیست ابزار برتر رصد شبکه های اجتماعی(قسمت اول)
این لیست از برترین ابزارهای رصد شبکههای اجتماعی در نوامبر ۲۰۲۰ آپدیت شده است.
رصد شبکه های اجتماعی یعنی توجه کردن به چیزهایی که در شبکه های اجتماعی گفته می شود. شامل مکالماتی که در مورد برند، کمپین ها، رقیبان، محصولات شما، موضوعات ترند زده می شود.
در سالهای اخیر به این درک رسیده ایم که رصد شبکههای اجتماعی خط مقدم دفاع شما در برابر بحرانهای احتمالی است. رصد مناسب شبکههای اجتماعی همچنین در کمک به درک بهتر شما از خواستههای مخاطبان، بهبود خدمات مشتریان، رصد رقیبان و افزایش فرصتها برای شناساندن برند شما نقش دارد. در دنیایی که فقط در توییتر روزانه ۳۴۰ میلیون توییت زده میشود، رصد کردن آنچه گفته میشود بدون کمک امکان پذیر نیست. و در اینجاست که ابزارهای رصد شبکههای اجتماعی وارد میشوند.
ابزارهای رصد شبکههای اجتماعی به کاربران امکانات زیر را ارائه میکنند:
1. بدست آوردن اطلاعات ارزشمند از مخاطبان
2.انجام اقدامات مناسب براساس اطلاعات بدست آمده، برای ساختن یا تقویت اعتبار خود و بهبود ROI
3.جلوگیری از اتلاف زمان را گرفتن، از آنجایی که آنالیز تمام شبکههای اجتماعی شما تنها در یک پلتفرم در دسترس است
اما کدام ابزار رصد شبکههای اجتماعی برای برند شما مناسب تر است؟
انتخاب جواب سخت است با توجه به ویژگیهای بخصوصی که هر کدام دارند.
چیزی که نیاز دارید یک منبع عالی برای بیان ویژگیهای خاص هرکدام است. اینم از ۲۵ ابزار برتر رصد شبکههای اجتماعی که ارزش درنظر گرفتن را دارند:
1.Keyhole
برندهایی مانند گوگل، علیبابا، L’Oreal، H&M و Mashable از آنالیزهای keyhole استفاده میکنند.
Keyhole یک ابزار آنالیز شبکههای اجتماعی است که به شما امکان رصد هشتگها و کلمات کلیدی را برای پایش مکالمات مرتبط آنلاین را میدهد.داشبورد آنالیزهای اجتماعی keyhole به شما خلاصهای آنی از وضعیت سلامت برند شما نشان میدهد. بنابراین نیازی نیست که به آنالیزهای عمیقتری مانند impressions، engagements و غیره نگاه کنید.
به دنبال ابزاری برای سر در آوردن از ذهن مشتریان خود هستید، که به شما اطلاعاتی کلیدی از برندتان بدهد، و دادههای خام را به بینشهای عملی برای شکل دادن به استراتژی و تقویت تصمیم گیریهای بحرانی تبدیل کند؟ پس keyhole ممکن است جواب شما باشد.
نقاط ضعف: تقریبا گران، بنابراین ممکن است برای همه مناسب نباشد.
نقاط قوت: گزارشهای دیتا بسیار جامع و درعین حال برای فهم ساده هستند. این پلتفرم یک ابزار مقرون به صرفه برای آگاه ماندن از مکالمات اجتماعی جاری، سلامت برند و عملکرد رقیبان است.
قیمت: شروع بستهها از ماهانه ۷۹ دلار
BrandWatch.2
BrandWatch یک ابزار آنالیز و رصد اجتماعی است که به شما در استخراج اطلاعات مناسب از بلاگها، تالارهای گفتگو، و همچنین شبکههای اجتماعی و سایتهای خبری و بررسی کمک میکند. اساسا این ابزار نشان میدهد مشتریان چه و چگونه در مورد برند شما سخن میگویند. از BrandWatch میتوانید برای گرفتن دیدی کلی از میزان منشنهای برند شما در مقایسه با رقیبان استفاده کنید. علاوه بر این، میتوانید احساسات برند را به طور آنی رصد و بفهمید مخاطبان شما از چه دموگرافی ای هستند و به چه موضوعاتی علاقه دارند.
نقاط قوت: ابزار رصد اجتماعی با قابلیت شخصی سازی بالا و انعطاف پذیر. ویژگی تصویرسازی دیتا به درک و اشتراک گذاری سادهتر دادهها کمک میکند.
نقاط ضعف: سرعت یاد گرفتن استفاده کاربردی از این نرم افزار پایین است. همچنین سرعت لود شدن آن براساس گزارشات پایین است.
قیمت: بر اساس تعداد منشنها در هر ماه و دسترسی به اطلاعات بر مبنای تاریخ آنها متفاوت است
3.Glean.info
Glean.info یک ابزار رصد شبکههای اجتماعی و اطلاعات بازار است که دادههای مخاطبان را از شبکههای اجتماعی، اخبار آنلاین، بلاگها، تالارها، انجمنهای گفتگو و سایتهای اشتراک گذاری تصویر و ویدئو به دست میآورد.مشابه Keyhole و BrandWatch، این ابزار نیز به شما امکان مشاهده سهمتان از بازار را در شبکههای اجتماعی میدهد. سهم از بازار، درصد منشنهای شما در مقایسه با رقیبان است. ویژگی جالبی که Glean.info دارد این است کهزمانی که برند شما توسط یک سایت خبری جعلی منشن شود به شما خبر میدهد.
نقاط قوت: دسترسی یکپارچه به insightهای شبکههای اجتماعی. سیستم هشداردهی قابل شخصی سازی.
نقاط ضعف: تقریبا گران، بنابراین ممکن است برای همه مناسب نباشد.
قیمت: براساس تعداد خدمات مورد نیاز و کلمات کلیدی مورد رصد متفاوت است. قیمت یک سرویس از ماهانه ۲۹۹ دلار شروع میشود.
4.Digimind
Digimind یک نرم افزار هوشمند است که بازنماییهای بصری زیبایی از عملکرد اجتماعی برند شما فراهم میکند.این ابزار به شما امکان رصد پستهای شبکههای اجتماعی خود و گرفتن آنالیز مقایسه ای را میدهد. به این صورت که بدانید برند یا محصول شما در مقابل رقیبان چگونه عمل کرده است.این پلتفرم به شما درکی از اعتبار آنلاین برندتان و همچنین insightهای مرتبط از مشتریان میدهد.علاوه بر این از طریق اپلیکیشن موبایل آنها نیز میتوانید به دادههای خود دسترسی پیدا کنید.
نقاط قوت: هزاران منبع اینترنتی مختلف را برای جمع آوری اطلاعات برند رصد میکند.
نقاط ضعف: کاربران گزارش دادند که دسترسی و پیدا کردن آمار و اطلاعات قبلی در آن دشوار است. همچنین، بررسی کردن یک به یک پستها برای بدست آوردن اطلاعات مناسب زمانبر است.
قیمت:برای بدست آوردن تعرفههای شخصی باید مستقیما با Digimind ارتباط برقرار کنید.
5.Google Alerts
اگر به دنبال رصدی ابتدایی هستید Google Alerts برایتان بسیار کارآمد خواهد بود.این ابزار سراسر وب را اسکن میکند تا بگوید برند یا محصول شما کی منشن شده است.میتوانید انتخاب کنید که از منشنهای کدام منابع هشدار دریافت کنید بلاگها، سایتهای خبری یا تالارهای گفتگو و همچنین زبانهایی که میخواهید از آنها هشدار دریافت کنید.
نقاط قوت: یک ابزار آسان و رایگان برای رصد منشنها
نقاط ضعف: ابزاری همه جانبه نیست و تنها قابلیتهای بسیار ابتدایی را دارد
قیمت: رایگان
6.Hootsuite
Hootsuite تنها یک نرم افزار مدیریت شبکههای اجتماعی نیست؛ بلکه توانایی رصد مکالمات مرتبط در شبکههای اجتماعی و ایجاد insightهای مناسب را نیز دارد. جدا از رصد موضوعات کلیدی و منشنهای برند، میتوانید عملکرد خود در شبکههای اجتماعی را بسنجید و آن را با نتایج رقیبان مقایسه کنید. این کار به شناسایی ترندها، الگوها و بهبود حضور شما در شبکههای اجتماعی کمک میکند.با Hootsuite میتوانید مکالمات را از رسانههای پولی و شخصی خود تفکیک کنید، و آنها را براساس کلمات کلیدی، زبان و لوکیشن فیلتر کنید.
نقاط قوت: تمام حضور خود در پلتفرمهای اجتماعی را از یک جا مدیریت کنید.
نقاط ضعف: قیمت بالاتر نسبت به رقیبان. بستههای سطح پایین تر آن شامل شنود اجتماعی، آنالیز و یا معیارسنجی نمیباشند.
قیمت: ماهانه از ۲۹ تا ۵۹۹ دلار.
7.Falcon.io
Falcon.io یک ابزار جامع مدیریت اجتماعی است که به شما در برنامه ریزی تقویم محتوایی و مدیریت اینباکس خود در سراسر پلتفرمهای مختلف کمک میکند. علاوه بر این، میتوانید تبلیغات خود را تولید و زمان بندی، و تاثیر برند خود را بر اجتماع رصد کنید.این پلتفرم برای کمک کردن به بازاریابان شبکههای اجتماعی در مواردی مانند شنود اجتماعی، تعامل با مشتریان، بازاریابی محتوا و تعامل با مخاطب به وجود آمد.Falcon.io از تمام شبکههای اجتماعی اصلی مانند فیسبوک، اینستاگرام، یوتیوب، لینکدین و توییتر پشتیبانی میکند و ابزار آنالیز احساسات آنها در چندین زبان موجود است.
نقاط قوت: تجربه کاربری آسان فهم. امکانات شنود اجتماعی فوق العاده.
نقاط ضعف: قیمت بسیار بالایی دارد، بنابراین ایده آل کسب و کارهای کوچک نیست.
قیمت: امکانات اصلی آن از ماهانه ۱۲۹ دلار در دسترس است. برای پرس و جو در مورد بستهها و قیمتهای شخصی آنها برای موسسات بزرگتر با Falcon.io ارتباط برقرار کنید.
8.Meltwater
از رصد منشنهای برند تا رصد آنی کمپینها، Meltwater به شما خلاصهای از مکالمات شبکههای اجتماعی در مورد برند شما میدهد.هوش مصنوعی Meltwater به شما در رصد مکالمات مرتبط شبکههای اجتماعی، و جمع آوری دادههای کاربران مبنی بر تاریخ آنها برای گرفتن تصمیمات بهتر کمک میکند.علاوه بر این، این پلتفرم کمک میکند insight عمیقتری از مخاطب خود بدست آورید. تا بتوانید بخشهای اصلی تعامل برانگیز در مکالمات مرتبط با برند خود و اینفلوئنسرهای تاثیرگذار در میان آنها را بیابید.مشابه دیگر ابزارهای این لیست، میتوانید پستهای خود را برنامه ریزی و زمان بندی کنید و با مخاطبان خود از طریق یک اینباکس مرکزی تعامل برقرار کنید.
نقاط قوت: ابزاری عالی برای شناسایی اینفلوئنسرها و مخاطبین مرتبط با کسب و کار شما.
نقاط ضعف: گران قیمت، مخصوصا با در نظر گرفتن تعداد محدود کاربرانی که با پرداخت هزینه میتوانند از آن استفاده کنند.
قیمت: برای آگاهی از قیمت با آنها ارتباط برقرار کنید.
9.Mentionlytics
Mentionlytics یک ابزار رصد شبکههای اجتماعی و وب است که میتواند منشنها و کلمات کلیدی را در سراسر وبسایتها، سایتهای خبری، شبکههای اجتماعی، تالارهای گفتگو و غیره رصد کند.این ابزار اطلاعات مرتبط با برند، رقیبان، محصولات شما و غیره را رصد کرده و آنها را در داشبوردی کاربرپسندانه به نمایش میگذارد.این پلتفرم همچنین از «راهنمای هوش اجتماعی» خود برای دادن راهنماییها و بینشهای داده محور استفاده میکند. برای مثال، مهمترین منشنها، بهترین زمان برای پست کردن.
نقاط قوت: رابط کاربری کاربرپسند. خدمات مشتریان Mentionlytics در پاسخ دادن به مشتریان معروف به سرعت عمل و کارآمدی است.
نقاط ضعف: کاربران در سرچ کردن کلمات کلیدی به مشکلاتی اشاره کردند که مانع از گرفتن نتایج مرتبط میشود.
قیمت: بسته ابتدایی از ماهانه ۳۹ دلار شروع شده و تا ۲۹۹ دلار ادامه دارد.