حسن یزدانی

2 سال پیش
حسن یزدانی

شکست دیوید تیلور آمریکایی

نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد ایران با شکست دیوید تیلور موفق به کسب مدال طلای جهان شد.  در ادامه رقابت های ۴ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۱ که در اسلو پایتخت نروژ در حال برگزاری است، حسن یزدانی دارنده مدال‌های طلا و نقره المپیک و ۲ طلای جهان در مبارزه فینال وزن ۸۶ کیلوگرم در مبارزه ای حساس که بسیاری از کشتی دوستان ایران و جهان در انتظار دیدن آن بودند، برابر دیوید تیلور دارنده مدال های طلای جهان و المپیک از آمریکا به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۶ بر ۲ به برتری رسید و برای سومین مرتبه صاحب مدال طلای جهان شد و انتقام ۳ شکست قبلی مقابل تیلور را گرفت.

بیوگرافی:

حسن یزدانی چراتی  متولد ۵ دی ۱۳۷۳ در جویبار استان مازندران، کشتی‌گیر آزادکار ایرانی است. او قهرمان المپیک ۲۰۱۶ ریو در وزن ۷۴ کیلوگرم و دارنده مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۷ در وزن ۸۶ کیلوگرم، مدال نقره قهرمانی جهان ۲۰۱۵ در وزن ۷۰ کیلوگرم و مدال برنز قهرمانی جهان ۲۰۱۸ است. یزدانی در اسفند سال ۱۳۹۵ در نظرسنجی، از سوی مردم به عنوان بهترین ورزشکار مرد سال ایران و در سال ۲۰۱۷ نیز از سوی فدراسیون جهانی کشتی به عنوان بهترین کشتی‌گیر سال جهان برگزیده شد. حسن یزدانی به همراه عبدالله موحد،امامعلی حبیبی،غلامرضا تختی،رسول خادم،علیرضا دبیر و کمیل قاسمی یکی از هفت کشتی‌گیر آزادکار ایرانی است که موفق به کسب مدال طلای المپیک شده‌است و با توجه به مدال‌هایش در رده‌بندی بهترین کشتی‌گیران ایران در رشتهٔ کشتی آزاد در رتبه هفتم قرار دارد. او همچنین در سال‌های ۲۰۱۵، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به همراه تیم ملی کشتی آزاد ایران در مسابقات جام جهانی کشتی به مقام قهرمانی تیمی رسید. مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ در وزن ۸۶ کیلوگرم یکی دیگر از افتخارات یزدانی است.

شروع کشتی:

حسن یزدانی کشتی را از سن ۱۱ سالگی و در سال ۲۰۰۶ میلادی آغاز کرد. او در سال ۲۰۱۱ به عضویت تیم ملی نوجوانان ایران درآمد و در اوت سال ۲۰۱۱ با شرکت در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا ۲۰۱۱ به مدال برنز وزن ۵۰ کیلوگرم دست یافت. نوزده روز پس از کسب مدال برنز آسیا، یزدانی در مسابقات کشتی قهرمانی نوجوانان جهان شرکت کرد و با کسب عنوان دوم به مدال نقره وزن ۵۰ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان جهان دست یافت. حسن یزدانی در ژوئن سال ۲۰۱۴ به عنوان نماینده وزن ۶۶ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا شرکت کرد و با پیروزی مقابل رقیبان به قهرمانی رسید و مدال طلا گرفت. او دو ماه بعد در مسابقات کشتی آزاد جوانان جهان در زاگرب کرواسی در وزن ۶۶ کیلوگرم شرکت کرد و قهرمان جوانان جهان شد. یزدانی پس از این قهرمانی به رده سنی بزرگسالان آمد و در لیگ برتر کشتی ایران توانست ختاگ تسابالوف قهرمان وزن ۷۰ کیلوگرم جهان از روسیه را شکست دهد.  

برای تحلیل و رصد شبکه های اجتماعی

با هدف توجه به رویکرد احساسات و عواطف عامه مردم در این موضوع می توانید همین الان شروع به تحلیل هشتگ ها مرتبط با این موضوع کنید