دانش آنالیز هشتگ: ۲۷ استراتژی قابل انجام برای رشد تعامل - قسمت سوم

4 سال پیش
دانش آنالیز هشتگ: ۲۷ استراتژی قابل انجام برای رشد تعامل - قسمت سوم
نکته‌های هشتگ‌های برندشده داشتن یک هشتگ برندشده معروف یک راه باورنکردنی برای بالابردن تعامل است.

۹. یک هشتگ برند بسازید

برای برند کردن صحیح پست‌های کسب وکارتان، به یک هشتگ برند نیاز دارید. چند نکته برای ساختن هشتگ برند:

هشتگ کوتاه انتخاب کنید

تایپ آن را برای استفاده‌کنندگان آسان کنید مثال: اکانت آقای آذری جهرمی از مخفف dmDay بجای Digital Marketing Day استفاده کرده است.  

آن را بیادماندنی کنید

هرچه هشتگ گیراتر باشد، راحت­‌تر بیاد می­ماند. مثال: شرکت Nike از شعار معروف و قدیمی این کمپانی یعنی #JustDoIt استفاده می­کند.  

هجی­‌کردن آن را آسان کنید

از کلمات بلند اجتناب کنید. مثال: اگر چه هشتگ برند  Lululemon عبارت #thesweatlife است و ممکن بنظر شما طولانی باشد و به نوعی بازی با واژگان the sweet life و شامل 3 واژه است ولی همچنان کوتاه، به‌­یادماندنی و به راحتی قابل هجی­‌کردن است.

تابلو نباشید

هشتگ‌­های برند زمانی­ مؤثرترند که دقیقا اسم برندتان نباشند. مثال:شرکت تولید‌کننده تایر ماشین Goodyear از هشتگ #MoreDriven استفاده می‌کند.

آن را کاربردی کنید

برای مشتریانتان مشخص کنید که با هشتگ‌­تان قرار است چگونه برخورد کنند. و آنرا جوری بسازید که مردم واقعا دوست داشته باشند از آن استفاده کنند. مثال: فروشگاه‌های زنجیره‌ای target از هشتگ #TargetRun استفاده می‌کند، این شرکت مشتریان را تشویق می­‌کند هربار که به یکی از فروشگاه‌های تارگت می­روند پست بگذارند و از این هشتگ استفاده کنند.

در مورد هشتگ مورد نظر تحقیق کنید

از یک ابزار آنالیز هشتگ استفاده کنید یا هشتگ خود را در همه­‌ی پلتفرم­ها بررسی کنید تا مطمئن شوید که با برند دیگری رقابت نمی­‌کنید، یا اینکه اتفاقی از یک هشتگ قدیمی استفاده نادرست نمی­‌کنید. هرگاه که هشتگ برند خود را انتخاب کردید بطور ­مداوم در همه­‌ی پست­‌هایتان از آن استفاده و در بیوگرافی تمامی پروفایل­های اکانتهای شبکه‌های اجتماعی­‌تان استفاده کنید.

 ۱۰. برای هر رویداد و کمپین یک هشتگ ایجاد کنید

اگرچه استفاده ار یک هشتگ برند اصلی بطور مداوم (تاموقعی که موفق است) مهم است، ولی باید از یک هشتگ جداگانه نیز برای هریک از کمپین‌­ها و رویدادهای مجزایتان استفاده کنید. استفاده از یک هشتگ جداگانه برای هر کمپین دو منفعت اصلی دارد: مشارکت و دنبال کردن برای مخاطبان‌تان، وهمچنین رصد موفقیت هر کمپین را به صورت جداگانه برایتان راحت­‌تر می­کند.

۱۱. تلاش کنید تا هشتگ­‌تان بصورت گسترده منتشر شود

زمانی­که هشتگ کمپین­‌تان را ایجاد کردید آنرا promote یا تبلیغ گسترده کرده و همچنین مسابقات و جوایزی برای تشویق مشتریان به استفاده از آن هشتگ فراهم کنید. برای مثال، به­‌مناسبت هالووین Oreo که یک شرکت تولید کننده بیسکوییت و کلوچه است هشتگ #OreoHorrorStory را با شبیه‌سازی صحنه­‌های ترسناک از فیلم­‌هایی مانند the shining ،the exorcist و وFrankenstein راه­ انداخت.

۱۲.هر یک از هشتگ­هایتان را رصد کنید

برای هریک از هشتگ­‌های برند شده­‌تان، مطمئن شوید که آنها را متناوبا آنالیز می‌کنید.   نکته هایی برای استفاده از هشتگ­های غیربرند نباید به هشتگ‌های برند شده اکتفا کنید و خودتان را از مزایای دیگر هشتگ‌ها محروم کنید. شما می‌توانید هشتگ‌های متعددی داشته باشید. در این جا چگونگی بهره بردن از ترندهای پر طرفدار به وسیله هشتگ‌های غیر برند شده را ذکر می‌کنیم. چگونگی بهره‌­بردن از ترندهای محبوب:

۱۳.در مورد موضوعات و هشتگ­های ترند جاری پست کنید

اگر آغاز ترندی را دیدید که به کسب وکار شما مربوط است، با استفاده از آن هشتگ در آن ترند مشارکت کنید. استفاده از هشتگ­‌های ترند به شما پتانسیل رسیدن به مخاطبان وسیعی را می­دهد که ممکن است هنوز با برند شما آشنا نشده باشند.

۱۴. هشتگ‌هایی با محتوای سبکِ زندگی به کار ببرید.

با استفاده از هشتگ­‌هایی که معمولا به یک سبک‌­زندگی مشخص وابسته است، می­توانید بلافاصله برندتان را با یک احساس، هیجان و یا حالت خاص همراه­ کنید. هشتگ­‌های سبک­ زندگی که در جامعه هدف شما محبوب هستند را برای پیدا کردن هشتگ­‌های مناسب کسب و کارتان بررسی کنید. برای مثال، استفاده از #MondayMotivations راه خوبی برای همراه کردن برندتان با یک ترند خودساز است.

۱۵.فقط در هشتگ­های مرتبط پست بگذارید

مواظب باشید: صرف محبوب بودن یک هشتگ به این معنا نیست که شما باید از آن استفاده کنید. پست کردن محتوای نامرتبط در یک ترند محبوب راه ساده­‌ای برای زدن برچسب نامعتبر به برند شماست. و مهم­تر از همه: هرگز هشتگ‌­های ترند را اسپم نکنید. پست کردن تعداد زیادی پست در هشتگ­‌های ترند در یک مدت کوتاه دستورالعملی اتوماتیک برای بسته شدن اکانت­‌هایتان است.

۱۶. همه‌­ی زوایا را قبل از استفاده از یک هشتگ بسنجید

حتی اگر یک پست مرتبط برای یک هشتگ سبک­ زندگی یا ترند دارید، همه­‌ی زوایا را بسنجید. آیا ریسکی همراه پست کردن در آن هشتگ وجود دارد؟ آیا آن هشتگ معنای دیگری که از آن بی­‌خبرید دارد؟ ممکن است آن هشتگ برای مخاطبان‌تان توهین­‌آمیز تلقی شود؟ همیشه قبل از شیرجه زدن در یک ترند، خوب فکرکنید.