نکتههای هشتگهای برندشده
داشتن یک
هشتگ برندشده معروف یک راه باورنکردنی برای بالابردن تعامل است.
۹. یک هشتگ برند بسازید
برای برند کردن صحیح پستهای کسب وکارتان، به یک هشتگ برند نیاز دارید.
چند نکته برای ساختن هشتگ برند:
هشتگ کوتاه انتخاب کنید
تایپ آن را برای استفادهکنندگان آسان کنید
![](http://tagminer.ir/wp/wp-content/uploads/2019/10/آذری.png)
مثال: اکانت آقای آذری جهرمی از مخفف dmDay بجای Digital Marketing Day استفاده کرده است.
آن را بیادماندنی کنید
هرچه هشتگ گیراتر باشد، راحتتر بیاد میماند.
مثال: شرکت Nike از شعار معروف و قدیمی این کمپانی یعنی #JustDoIt استفاده میکند.
هجیکردن آن را آسان کنید
از کلمات بلند اجتناب کنید.
مثال: اگر چه هشتگ برند Lululemon عبارت #thesweatlife است و ممکن بنظر شما طولانی باشد و به نوعی بازی با واژگان the sweet life و شامل 3 واژه است ولی همچنان کوتاه، بهیادماندنی و به راحتی قابل هجیکردن است.
تابلو نباشید
هشتگهای برند زمانی مؤثرترند که دقیقا اسم برندتان نباشند.
مثال:شرکت تولیدکننده تایر ماشین Goodyear از هشتگ #MoreDriven استفاده میکند.
آن را کاربردی کنید
برای مشتریانتان مشخص کنید که با هشتگتان قرار است چگونه برخورد کنند. و آنرا جوری بسازید که مردم واقعا دوست داشته باشند از آن استفاده کنند.
مثال: فروشگاههای زنجیرهای target از هشتگ #TargetRun استفاده میکند، این شرکت مشتریان را تشویق میکند هربار که به یکی از فروشگاههای تارگت میروند پست بگذارند و از این هشتگ استفاده کنند.
در مورد هشتگ مورد نظر تحقیق کنید
از یک ابزار آنالیز هشتگ استفاده کنید یا هشتگ خود را در همهی پلتفرمها بررسی کنید تا مطمئن شوید که با برند دیگری رقابت نمیکنید، یا اینکه اتفاقی از یک هشتگ قدیمی استفاده نادرست نمیکنید.
هرگاه که هشتگ برند خود را انتخاب کردید بطور مداوم در همهی پستهایتان از آن استفاده و در بیوگرافی تمامی پروفایلهای اکانتهای شبکههای اجتماعیتان استفاده کنید.
۱۰. برای هر رویداد و کمپین یک هشتگ ایجاد کنید
اگرچه استفاده ار یک هشتگ برند اصلی بطور مداوم (تاموقعی که موفق است) مهم است، ولی باید از یک هشتگ جداگانه نیز برای هریک از کمپینها و رویدادهای مجزایتان استفاده کنید.
استفاده از یک هشتگ جداگانه برای هر کمپین دو منفعت اصلی دارد: مشارکت و دنبال کردن برای مخاطبانتان، وهمچنین
رصد موفقیت هر کمپین را به صورت جداگانه برایتان راحتتر میکند.
۱۱. تلاش کنید تا هشتگتان بصورت گسترده منتشر شود
زمانیکه هشتگ کمپینتان را ایجاد کردید آنرا promote یا تبلیغ گسترده کرده و همچنین مسابقات و جوایزی برای تشویق مشتریان به استفاده از آن هشتگ فراهم کنید.
برای مثال، بهمناسبت هالووین Oreo که یک شرکت تولید کننده بیسکوییت و کلوچه است هشتگ #OreoHorrorStory را با شبیهسازی صحنههای ترسناک از فیلمهایی مانند the shining ،the exorcist و وFrankenstein راه انداخت.
۱۲.هر یک از هشتگهایتان را رصد کنید
برای هریک از هشتگهای برند شدهتان، مطمئن شوید که آنها را متناوبا
آنالیز میکنید.
نکته هایی برای استفاده از هشتگهای غیربرند
نباید به هشتگهای برند شده اکتفا کنید و خودتان را از مزایای دیگر هشتگها محروم کنید. شما میتوانید هشتگهای متعددی داشته باشید. در این جا چگونگی بهره بردن از ترندهای پر طرفدار به وسیله هشتگهای غیر برند شده را ذکر میکنیم.
چگونگی بهرهبردن از ترندهای محبوب:
۱۳.در مورد موضوعات و هشتگهای ترند جاری پست کنید
اگر آغاز ترندی را دیدید که به کسب وکار شما مربوط است، با استفاده از آن هشتگ در آن ترند مشارکت کنید. استفاده از هشتگهای ترند به شما پتانسیل رسیدن به مخاطبان وسیعی را میدهد که ممکن است هنوز با برند شما آشنا نشده باشند.
۱۴. هشتگهایی با محتوای سبکِ زندگی به کار ببرید.
با استفاده از هشتگهایی که معمولا به یک سبکزندگی مشخص وابسته است، میتوانید بلافاصله برندتان را با یک احساس، هیجان و یا حالت خاص همراه کنید. هشتگهای سبک زندگی که در جامعه هدف شما محبوب هستند را برای پیدا کردن هشتگهای مناسب کسب و کارتان بررسی کنید.
برای مثال، استفاده از #MondayMotivations راه خوبی برای همراه کردن برندتان با یک ترند خودساز است.
۱۵.فقط در هشتگهای مرتبط پست بگذارید
مواظب باشید: صرف محبوب بودن یک هشتگ به این معنا نیست که شما باید از آن استفاده کنید. پست کردن محتوای نامرتبط در یک ترند محبوب راه سادهای برای زدن برچسب نامعتبر به برند شماست.
و مهمتر از همه: هرگز هشتگهای ترند را اسپم نکنید.
پست کردن تعداد زیادی پست در هشتگهای ترند در یک مدت کوتاه دستورالعملی اتوماتیک برای بسته شدن اکانتهایتان است.
۱۶. همهی زوایا را قبل از استفاده از یک هشتگ بسنجید
حتی اگر یک پست مرتبط برای یک هشتگ سبک زندگی یا ترند دارید، همهی زوایا را بسنجید.
آیا ریسکی همراه پست کردن در آن هشتگ وجود دارد؟
آیا آن هشتگ معنای دیگری که از آن بیخبرید دارد؟
ممکن است آن هشتگ برای مخاطبانتان توهینآمیز تلقی شود؟
همیشه قبل از شیرجه زدن در یک ترند، خوب فکرکنید.