حمله سایبری به جایگاه های سوخت

2 سال پیش
حمله سایبری به جایگاه های سوخت

عصر سه‌شنبه چهارم آبان ماه، به دنبال از کار افتادن پمپ‌بنزین‌ها وتشکیل صف‌های طولانی ماشین در شهرهای مختلف ایران، مسئولین ایران تایید کردند که حمله سایبری با هدف از کار انداختن جایگاه های سوخت صورت گرفته است. به گفته رئیس صنف جایگاه‌داران سوخت، این اختلال "از ساعت ۱۱" صبح آغاز شده بود.

این حمله سایبری موجب بوجود آمدن صف‌های طولانی در پمپ‌بنزین‌ها شده بود و مردم تنها امکان خرید بنزین با قیمت آزاد را در برخی از جایگاه‌های سوخت داشتند. البته به مرور طی 3 روز جایگاه ها آرام آرام فعال شده و به حالت عادی خدمات رسانی درآمدند

به گفته جواد اوجی، وزیر نفت، سامانه کارت هوشمند سوخت هدف حمله سایبری بوده و باعث شده که شهروندان نتوانند با این کارت که سهمیه سوخت دولتی آنها را مشخص می‌کند، بنزین بزنند.

 رئیس‌جمهور  در اولین واکنش به این اتفاق در جلسه هیات وزیران گفته است، هدف از این اقدام مختل کردن زندگی مردم و عصبانی کردن آنان بوده است. او همچنین به پمپ‌بنزین میدان فردوسی تهران در مرکز شهر رفت و وعده سهمیه مازاد برای جبران خسارت های وارده به مردم را داد. 

همچنین هوش مصنوعی تگ ماینر با دریافت بازخوردهای کاربران به این اتفاق دیتا های جذاب و مفیدی را ارائه می دهد:

بر مثال نمودار زیر نمودار زمانی فعالیت کاربران است که نشان دهند واکنش سریع افکار عمومی در روز اتفاق و فردای آن روز است 

 

 

و یا نمودار زیر که نشان دهنده باز زمانی فعالیت کاربرانی است که در موضوع حمله سایبری به جایگاه های سوخت تولید محتوا کرده اند.همانطور که مشاهده می کنید بالا ترین بازی زمانی فعالیت بین ساعت 20:00 الی 23:00 است که نشان دهنده این است که عموم کاربرانی که تولیده محتوا کرده اند کار بران عمومی و عامه جامعه بوده اند.

 

 

برای نمایش و استفاده از آمارها و تحلیل های بیشتر در زمینه حمله سایبری به جایگاه های سوخت روی گزینه زیر کلیک کنید