دانش آنالیز هشتگ: ۲۷ استراتژی قابل انجام برای رشد تعامل - قسمت چهارم و نهایی

4 سال پیش
دانش آنالیز هشتگ: ۲۷ استراتژی قابل انجام برای رشد تعامل - قسمت چهارم و نهایی

۱۷.از تعداد مناسبی هشتگ استفاده کنید.

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، استفاده از هشتگ را بسته به پلتفرم‌تان تنظیم کنید. بعضی مواقع هرچه کمتر،بهتر. در توییتر به ماکزیمم ۳ هشتگ پایبند بمانید. در فیسبوک هشتگ را فراموش کنید. اگر چه در فیسبوک می‌توان از هشتگ کرد ولی هشتگ‌ها خیلی مؤثر نیست. درحقیقت، پست کردن بدون هشتگ تاثیر بهتری به نسبت استفاده از آن دارد. در اینستاگرام، لینکدین و پینترست، پست‌های با هشتگ بیشتر معمولا تعامل بیشتری برقرار می‌کنند.

۱۸.از هشتگ‌های محلی و اقلیمی استفاده کنید.

همه‌ی پست‌های شما نباید برای مخاطبان جهانی مناسب باشند. اگر شما کسب وکاری محلی هستید، از هشتگ‌های محلی شهرتان برای ایجاد آگاهی محلی استفاده کنید. حتی اگر شما محدود به یک بازار واحد نیستید، استفاده از هشتگ‌های محلی در شهرها،استان‌ها و یا کشورهای هدف‌تان می‌تواند فرصت فوق العاده‌ای برای تعامل بیشتر باشد.

۱۹.محتوای فاخر تولید کنید.

مهمتر از تمامی نکات گفته شده، تولید و ارسال محتوای فاخر است. مهم نیست استراتژی هشتگ‌تان چقدر سطح بالا باشد اگر چیزی که پست می‌کنید جالب، خنده دار، آموزنده و یا الهام‌بخش نباشد. تلاش کنید فقط محتوایی تولید کنید که مشتریان عاشقش شوند.

۲۰.تعامل و ارتباط برقرار کنید

رسانه های اجتماعی یک کانال برقراری ارتباط یک‌طرفه نیستند، که به محض ایجاد آن را فراموش کنید. اگر مردم از هشتگ‌های برند شده شما استفاده می‌کنند، به پست‌های آنها پاسخ دهید(reply). با استفاده از این استراتژی، شما به انتخاب مشتریان در استفاده از هشتگ‌تان اعتبار می‌بخشید. این مسئله درمورد هر دو نوع پست‌های مثبت و منفی صدق می‌کند. مطمئنا پاسخ دادن به نظرات مثبت مطبوع‌تر است ولی این هم مهم است که بطور جدی و با دغدغه واقعی به شکایت‌ها و نظرات منفی جواب دهید. و در نهایت اینکه از شرکت در مکالمات هشتگ‌های برند نشده نترسید. شرکت کردن در مکالمات روزمره یک راه عالی برای نشان‌دادن شخصیت برندتان است. نکته مهم: این فرایند می‌تواند با ابزار رصد هشتگ بسیار آسان‌تر شود. با یک ابزار رصد مانند تگ‌ماینر، می‌توانید بصورت آنلاین از مکالمات درحال وقوع در هشتگهای دلخواه‌تان در چندین پلتفرم مطلع شوید که این امر به شما این اجازه را می‌دهد اصطلاحا تا تنور گرم است نان خود را بچسبانید. چگونه از هشتگ‌ها برای شناسایی اینفلوئنسر‌ها استفاده کنیم هیچ چیزی بیشتر از تبلیغ بوسیله یک فرد شناخته شده یا اصطلاحا اینلفوئنسر به دل مخاطب نمی‌نشیند. پست‌های اینفلوئنسرهای کلیدی به‌عنوان یک رای اعتماد برای برندتان عمل میکند، و می‌تواند رسیدن یا reach شما به مخاطب هدف را آسان‌تر کند. به‌همین خاطر است که تبلیغ با اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی به یک صنعت میلیاردی تبدیل شده است. چگونگی استفاده از ابزارهای رصد هشتگ برای سرمایه‌گذاری در یک ترند

۲۱.از یک ابزار رصد هشتگ برای شناسایی اینفلوئنسرها استفاده کنید

با استفاده از یک ابزار رصد هشتگ مانند تگ‌ماینر، می‌توانید آمار بزرگ‌ترین اینفلوئنسرهای صنعت‌تان را درآورید. به ازای هر هشتگی که آنالیز میکنید، می‌توانید ببینید کدام اینفلوئنسرها مهمتر هستند و با آنالیز این اینفلوئنسرها متوجه میشوید که کدام یک بیشترین میزان reach، تعامل یا اثرگذاری را دارند.

۲۲.اینفلوئنسرها را رصد ومدیریت کنید.

زمانی که اینفلوئنسرهای مناسب را پیدا و با آنها ارتباط برقرارکردید، می‌توانید آنها را با استفاده از ابزارهای آنالیز کاربر تگ‌ماینر مدیریت کنید. با استفاده از این ابزار میتوانید تاثیرگذاری هرکدام را جداگانه بسنجید و ببینید چه کسی بیشترین بازدهی سرمایه (ROI) را برای کسب وکار شما فراهم می‌کند.

۲۳.نشریه‌های آنلاین و وبسایت‌های همسو را شناسایی کنید

رصدکردن هشتگ‌ها به شما این اجازه را می‌دهد که اکانتهای شبکه‌اجتماعی وبسایت‌ها و نشریه‌هایی که اغلب اوقات درمورد موضوع هدف شما پست می‌گذارند را شناسایی کنید. بااستفاده از تگ‌ماینر، به دنبال محتوای مرتبط با برندتان و روزنامه‌نگاران یا نویسندگانی که ممکن است مایل به نوشتن درمورد محصول‌تان باشند بگردید. این یک راه عالی برای تولید بک‌لینک و بهینه‌سازی سئو سایتتان می‌باشد. موفقیت هشتگ‌هایتان را بسنجید هنگامی‌که کمپینی را راه انداختید، زمان سنجیدن موفقیت و تاثیرگذاری برندتان است.

۲۴. reach خود را در یک بازه معین وثابت رصد کنید

میزان تعامل، reach و اثرگذاری محصول خود را  تحت‌نظر داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم یک بازه زمانی روزانه، هفتگی و یا ماهانه برای چک کردن معیارهای خود، بسته به میزان فعال بودنتان در رسانه‌های اجتماعی را مشخص و به برنامه کاری خود اضافه کنید.

۲۵.پست‌های خود را در بهترین زمان ممکن ارسال کنید

موفقیت پست‌های شما بستگی به زمان پست‌کردن آنان دارد. ابزارهای آنالیز تگ‌ماینر با آنالیز پستهای پیشین شما، زمان و روزهای بهینه ارسال پست را اطلاع می‌دهد. در یک دوره زمانی به حد کافی طولانی، می‌توانید ببینید چه زمان‌هایی برای به دست آوردن بیشترین تعامل با پست‌هایتان مناسب است.

۲۶. نوع محتوایی که بهتر جواب می‌دهد را ثبت کنید

تگ‌ماینر به شما پست‌های برترتان را براساس میزان بازخورد دنبال‌کنندگان نشان می‌دهد. پست‌ها را بررسی کرده و دلیل این بازخورد را بدست آورید و پست‌های جدید را بر مبنای این نتایج تولید کنید.

۲۷. به آموختن درمورد مخاطبتان ادامه دهید

ممکن است فکر کنید که مخاطب خود را می‌شناسید، ولی آیا برآوردی دارید که چقدر اطلاعاتتان درست و بروز است؟ با رصد هشتگ‌ها و اکانت‌های اجتماعی‌تان در تگ‌ماینر، می‌توانید در چندین بعد مختلف، مخاطبتان را آنالیز کنید. می‌توانید مخاطبتان را براساس جنسیت طبقه‌بندی کرده تا ببینید چه کسانی با پست‌هایتان تعامل دارند. همچنین می‌توانید مخاطبانتان را براساس موقعیت جغرافیایی طبقه‌بندی کرده و اگر در منطقه هدف خود موفق نیستید، محتوای بیشتری را بر اساس آن مکان تولید کرده و منتشر نمایید. درنهایت، همچنین می‌توانید عواطف و احساسات کلی پست‌های مرتبط به برند یا هشتگ مد نظرتان را مشاهده نمایید. سخن آخر مزایای رصد هشتگ‌ها هم اکنون، باید اهمیت توجه به هشتگ‌ها در استراتژی رسانه‌های اجتماعی خود را درک کرده باشید. بنابر این میتوان گفت مزایای اصلی آنالیز هشتگ‌ها عبارتند از: ۱.میزان آگاهی از برند را با رصد تاثیر(Impressions) و تعامل(Engagement) هشتگ مخصوص برند می‌توان سنجید. ۲. موفقیت جداگانه هریک از کمپین‌های بازاریابی و یا رویدادها را می‌توان مشخص کرد. ۳.وجهه‌ی برند یا صنعت‌تان را با رصد منشن‌های مثبت و منفی حاوی هشتگ‌های برندتان بسنجید. ۴.موضوعات ترند در صنعت‌تان را رصد کنید. ۵.برندها و رقیبان خود در صنعت‌تان را بشناسید. ۶.اینفلوئنسرها و سفیران برند مفید ومناسب برای کسب وکارتان را پیداکنید.