المپیک زمستانی

2 سال پیش
المپیک زمستانی

بازی‌های المپیک زمستانی در اصل بازی‌های ورزشی روی یخ و برف است که هر چهار سال یکبار در فصل زمستان برگزار می‌شود. این المپیک ورزشی به مانند بازی‌های المپیک تابستانی تحت نظارت کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) اجرا می‌شود.

پس از آنکه در سال ۱۹۲۴ میلادی (۱۳۰۲ شمسی) اولین دوره بازی‌های المپیک زمستانی برگزار شد، ایران نیز تصمیم گرفت تا از غافله ورزش‌ها زمستانی عقب نماند و ۳۲ سال بعد اولین کاروان ورزشکاران ایران راهی المپیک زمستانی شد.

سال ۱۳۳۴ اولین حضور ایران در تاریخ المپیک‌های زمستانی بود. در این دوره از بازی‌های المپیک، ایران با سه ورزشکار راهی کورتینا آمپتزوی ایتالیا شد تا برای اولین بار در مهم‌ترین رویداد ورزش‌های زمستانی شرکت کند.
در این دوره بنیک امیریان، رضا بازرگان و محمود بیگ لو در بخش‌های مارپیچ بزرگ، کوچک و همچنین دانهیل به رقابت با حریفان خود پرداختند.

ایران تاکنون ۹ بار در المپیک‌های زمستانی حضور پیدا کرده

نمودار های زیر نمونه ای از گزارش های گرفته شده توسط هوش مصنوعی تگ ماینر از بازخورد کاربران شبکه های اجتماعی به المپیک زمستانی است:

 

گروه‌بندی کاربران بر اساس تعداد دنبال کنندگان:

 

این نمودار نشان‌دهنده میزان دنبال کنندگان (فالوئرهای) کاربران مشارکت‌کننده در هشتگ مورد نظر است. قابل ذکر است هر چه دسته کاربران با فالوئر بالا، بزرگتر باشد نشان دهنده کمپین بزرگتری است و هرچه کاربران کم فالوئر بیشتر باشند نشان دهنده نفوذ بیشتر کمپین است. در یک کمپین استاندارد، باید تعادل 1 به 3 وجود داشته باشد یعنی 25 درصد کاربران با فالوئر بالا و 75 درصد کاربران کم فالوئر در کمپین مشارکت کرده باشند.

 

نمودار زمانی احساسات:

 

در این نمودار تحلیل احساسات مخاطبین بر روی خط زمانی ترسیم شده است. می‌توان سیر صعود و نزول احساست مختلف را همراه با وقایع بیرونی مرتبط با یکدیگر تحلیل و به نتایجی فراتر از شبکه‌های اجتماعی رسید.

 

 

برای نمایش و استفاده از آمارها و تحلیل های بیشتر در زمینه هشتگ المپیک زمستانی روی گزینه زیر کلیک کنید