5 کمپین برتر اینفلوئنسر مارکتینگ در سال ۲۰۲۰ (قسمت دوم)
3. HelloFresh و میکرواینفلوئنسرها به همراه Mindy kaling
HelloFresh محصول فوتوژنیکی دارد. جعبهی سبز روشن، مواد اولیه دلپذیر و آماده، و غذاهای آمادهی خوشمزه برای اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام فوق العاده هستند. همچنین HelloFresh به زیبایی توانسته ارزش اینفلوئنسر مارکتینگ را درک کند و در پیدا کردن میکرو اینفلوئنسرها در حیطههای مختلف نیز کار فوق العاده ای انجام داده است.این برند با هزاران میکرو اینفلوئنسر برای تبلیغ محصولاتش در بین مخاطب هدف خود همکاری میکند.این برند هر از چند گاهی با سلبریتیها نیز همکاری میکند. اخیرا آنها با بازیگر و نویسندهی معروف میندی کالینگ همکاری داشتند. این سلبریتی پرکار و مادر دو تا بچه با شما نکاتی جذاب برای آشپزی به اشتراک میگذارد.
در این همکاری میندی در مجموعه ویدیوهای چهار قسمتی به نام «غذا با میندی» شرکت کرد.این مجموعه در ژانویه ۲۰۲۱ از شبکههای اجتماعی و تبلیغات دیجیتال مختلفی پخش شد.در هر قسمت میندی به سبک خنده دار خود هنر آشپزی را به بینندگان یاد میدهد. با این هدف نمایش این واقعیت که HelloFresh چگونه میتواند به شما در تهیه غذاهای ساده ولی خوشمزه کمک کند.
علت موفقیت این کمپین چه بود؟
این برند با اینفلوئنسرهای سبک زندگی، آشپز و مادر کار میکند تا تجربیات آنها را در استفاده از HelloFresh به نمایش بگذارد. تمامی این دست اینفلوئنسرها فالوئرهای هدف این برند را دارند. اینفلوئنسرها همچنین فالوئرهایشان را تشویق به ثبت نام با کد خاص آنها میکنند که به مشتریان در ماه اول عضویت تخفیفاتی ارائه میدهد.این تکنیک اینفلوئنسر مارکتینگ منجر به عضویت کاربران میشود و همچنین رصد ROI هر اینفلوئنسر را نیز آسان میکند.این برند با استفاده از ابزارهای آنالیز شبکههای اجتماعی مثل تگ ماینر میتواند بفهمد کدام یک از اینفلوئنسرها منجر به عضویت کاربران بیشتری شدهاند تا از آنها در کمپینهای بعدی هم استفاده کند.
۴. Biossance و Jonathan Van Ness
این برند محافظت از پوست یک سلاح مخفی دارد. و این سلاح کسی نیست جز آرایشگر معروف و بازیگر مجموعه Queer Eye جاناتن ون نس.این برند تصمیم گرفت با این شخصیت محبوب تلویزیونی به انجام تبلیغاتی به سبک منحصر بفرد وی بپردازد. طبیعت جذاب و سبک خودمانی وی در آرایش کردن او را به اینفلوئنسری ایده آل تبدیل کرده.او همچنین علاقه بسیاری به محصولات زیبایی دارد و در میان قشرهای مختلف محبوبیت دارد. این ارزشها میان وی و این برند زیبایی مشترک هستند. این سلبریتی سابقه خوبی نیز در همکاری با برندها دارد. البته که هر برندی دوست دارد به سبکی خاص، جذاب، باشکوه تبلیغ شود و صد البته که جاناتن ون نس در اجرای تمامی آنها سابقه دار است.
همچنین این واقعیت که این سلبریتی ۵.۳ میلیون فالوئر، engagement برابر ۳۷۳٪ و متوسط ۲۰۰ هزار engagement برای هر پست دارد نیز کمک شایانی میکند. به عبارتی میتوان گفت او در میان اینفلوئنسرها اسبی تک شاخ است!
علت موفقیت این کمپین چه بود؟
یکی از عللی که همکاری وی با این برند تاثیرگذار بود تعهد شدید وی به برند شخصی خودش بود.این همکاری بسیار به برند Biossance میآمد. همانطور که قبلا هم گفتیم ارزشهای این برند با این سلبریتی بسیار شبیه بود.این سلبریتی همچنین در حوزه محصولات زیبایی نیز متخصص است. جاناتن میتواند به زبان خود و براساس مهارتش دلایل قانع کننده ای برای خرید محصولات بیوسنس بیاورد.
این مدل همکاری ایده آل ترین شرایط برای اینفلوئنسر مارکتینگ است: پیدا کردن اینفلوئنسری که به برند شما آگاه و علاقهمند است و بتواند این علاقه را به زبان خود بیان کند. اگر از ابزارهای تحلیل و آنالیز شبکه های اجتماعی مانند تگ ماینر استفاده کنید دیگر برای یافتن اینفلوئنسر مناسب خود نیازی به دلال اینفلوئنسر نخواهید داشت. پلتفرم ما میتواند افراد تاثیرگذاری که برند شما را منشن کردند و مکالماتی که رصد میکنید را به راحتی نشان دهد و به شما اطلاعاتی راجع به فالوئرهای آنها، engagement و احساسات آنها بدهد.
۵. ASOS و میکرو اینفلوئنسرها (#asseenonme)
ASOS با توجه به رویکرد فراگیری که دارد خریدارانی از تمام سنین، سایزها و پس زمینه ها را جذب میکند. استراتژی کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ این برند همکاری با اینفلوئنسرها جهت دسترسی به قشر عظیمی از مخاطبان است. ASOS در این برنامه با ۲۹ اینفلوئنسر که ظواهر و ارتباطات متمایزی دارند همکاری کرد.هرکدام از این اینفلوئنسرها اکانتهای مشخصی با برند ASOS در اینستاگرام و پینترست دارند. این برند همچنین یک صفحه فرود مشخص همراه با راهنماهای مد خود دارد. ASOS با این کار برندی دلچسب برای تمامی مشتریان ایجاد کرده است.این اینفلوئنسرها مدلهای مختلفی را برای انتخاب در اختیار مردم میگذارند. این کار به مشتریان کمک میکند طبق سلیقه خود بهترین لباس را بخرند.
علت موفقیت این کمپین چه بود؟
این تکنیک برای این موفق بود که خریداران به محتوا اعتماد دارند. به این خاطر که این محتوا از سمت مردم واقعی و خوش پوش تهیه شده بودنه مستقیما از سمت برند. داشتن همچنین مخاطب متنوعی آرزوی هر برندی است. با این حال در این شرایط که مشتریانی از اقشار مختلف دارید حفظ یک هویت استوار میتواند برای برندها سخت شود.
ASOS برای موفقیت در این موضوع از استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ خود کمک میگیرد. آنها اینفلوئنسرهایی را انتخاب میکنند که در ابتدا نمایانگر عنصر اصلی این برند یعنی مد و استایل باشند و سپس افرادی باشند که بتوانند در جوامع خود برای استایل و محصولات آنها شور و علاقه ایجاد کنند.
موارد مهم درپیدا کردن اینفلوئنسرهای مناسب برای کمپین اینستاگرامی :
تناسب با برند
در ابتدای کار باید این سوال را از خود بپرسید: بهترین نوع اینفلوئنسر برای کمپین من کدام است؟ جاناتن ون نس برند آرایشی شما کیست؟
جوابی که میدهید به انتخاب اینفلوئنسری متناسب با برندتان کمک میکند. هنگام انتخاب اینفلوئنسری متناسب با برند خود باید دقت کنید فردی انتخاب کنید که به بازار هدف و محصولات شما علاقه داشته باشد. اینطوری همکاری شما با این اینفلوئنسر در نگاه مشتریان منحصربفرد تر و واقعیتر خواهد بود.در واقع هرچه تناسب بیشتر باشد اینفلوئنسر شما به احتمال بیشتری باعث اعتماد مردم به برند شما میشود. در ازای آن شما میزان ROI احتمالی بیشتری نیز کسب خواهید کرد.
با یک ابزار شنود اجتماعی میتوانید تاثیرگذارترین افراد بر فالوئرهایتان و همچنین طرفداران واقعی برندتان را، که به احتمال بیشتری متناسب برند شما هستند را بیابید.
درصد engagement
همانطور که قبلا هم گفتیم قدرت اثرگذاری بیشتر از فقط تعداد فالوئرهاست. تعداد بالای فالوئرها لزوما منجر به میزان ROI بالاتر نیز نمیشود. نیاز به اینفلوئنسری با فالوئرهای مجذوب دارید.هر چه مخاطب بیشتر جذب شده باشد به احتمال بیشتری نیز اثر میپذیرد. از یک ابزار آنالیز پروفایل مثل تگ ماینر استفاده کنید و به درصد engagement، reach و engagement هر پست توجه کنید.
رابطهای شفاف
هنگامی که با یک اینفلوئنسر ارتباط برقرار کردید توجه کنید که چگونه در مورد ارتباط کاریتان برخورد میکنند. آیا برای پاسخ دادن خیلی طول میدهند؟ آیا اطلاعاتی که میخواهید در اختیارتان میگذارند؟ آیا برند شما را در اولویت قرار میدهند؟
داشتن روابطی شفاف برای موفقیت کمپینهای اینفلوئنسر مارکتینگ بسیار حیاتی است. مخصوصا وقتی به فکر رسیدن به اهداف و نتایج مدنظرتان هستید. استفاده از یک ابزار آنالیز و رصد اینفلوئنسرها به شما در رصد شاخصهای هدف محور و نتایج شفاف عملکرد اینفلوئنسرهایتان کمک میکند.
علاقهی واقعی به برندتان
همیشه کار کردن با فردی که واقعا برند شما را دوست دارد بهتر است. ببینید اینفلوئنسر در گذشته نیز بدون حمایت مالی شما به تبلیغ برند یا محصولات شما پرداخته است.
بهتر است با فردی همکاری کنید که صادقانه به تبلیغ برند شما بپردازد نه کسی که همکاری با شما را تنها نوعی کسب درآمد ببیند. به هویت اینفلوئنسرهایتان دقت کنید و ببینید واقعا با هویت برند شما هماهنگ هستند یا نه.
Reach خود را با کمپینهای اینفلوئنسر مارکتینگ بالا ببرید
اینفلوئنسر مارکتینگ یک مفهوم جدید نیست و به این زودی ها نیز رفتنی نیست.همانطوری که در نمونههای بالا دیدید اگر کار خود را خوب انجام دهید، پتانسیلهای این تکنیک بازاریابی بسیار زیاد است.مردم هرروز بیشتر و بیشتر از قبل به اینفلوئنسرهایی که شبیه خودشان هستند و نه تنها سلبریتیها، دوستان و خانواده خود توجه میکنند.
با یافتن اینفلوئنسر مناسب برندتان، قدرت آن را دارید که برند خود را به قلههای جدیدی برسانید. الان شما نمونهها و ابزارهای مناسب برای اجرای یک کمپین موفق را دارید. پس میتوانید به سرعت به برنامه ریزی کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ خود بپردازید.