راهنمای گزینش محتوا (قسمت اول)

2 سال پیش
راهنمای گزینش محتوا (قسمت اول)

هر آنچه باید بدانید

گزینش محتوا فراتر از زیر و رو کردن اینترنت در یک روز کسل کننده برای پیدا کردن محتوایی مناسب پست کردن است. این کار فرایند کاملی است، که اگر درست انجام شود، تاثیر فوق العاده­ای روی reach و engagement مخاطبین شما می­‌گذارد. این راهنما مباحث اصلی گزینش محتوا و همچنین مزایای آن را پوشش می­‌دهد

 

محتوای گزینش شده به چه معناست؟

ساده­ ترین تعریف گزینش محتوا، فرایند دست چین کردن محتوای بیرونی و به اشتراک گذاری آن در کانال­‌های خود است. هرچه این محتوا بیشتر مناسب مخاطب شما باشد، اعتبار برند شما را بیشتر بالا می­‌برد، و می‌­تواند به جایگیری برند شما در بین متخصصین حوزه خود کمک کند. به نظر ساده می­‌آید، اما مطالب بسیاری در این فرایند هستند که به چشمتان نیامده‌­اند.

 

چقدر محتوا باید گزینش کنید؟

با اینکه اتفاق نظری در مورد اینکه چقدر محتوا باید گزینش کنید وجود ندارد، از آنجایی که به مشخصات مخاطبین شما بستگی دارد، اما با حساب سرانگشتی می­فهمیم که کیفیت مهمتر از کمیت است. اگر بخواهیم حساب و کتاب بکنیم باید بگوییم که محتوای گزینش شده نباید بیشتر از ۲۰ یا ۳۰ درصد از مجموع محتواهای اشتراکی شما در شبکه­‌های اجتماعی باشد.

چرا فقط در همین حد؟

پاسخ کوتاه «تغییر کاربری محتوا» است. توضیح بیشتر: جا دادن تعدادی محتوای گزینش شده بین محتواهای اورجینال و ساخت خودتان یک چیز است. اما فقط جا دادن محتوای گزینش شده در استراتژیتان چیز دیگریست که چندان به اعتبار برند شما کمکی نخواهد کرد.

محتوای گزینش شده چه مزایایی در شبکه­‌های اجتماعی دارد؟

استفاده از محتوای گزینش شده در شبکه­‌های اجتماعی می‌­تواند به درصد بالای تبدیل و engagement ختم شود. بخاطر اینکه جای تولید کردن محتوا از پایه، از محتوای باکیفیت بیرونی استفاده می‌­کنید.برای گزینش کردن محتوا، ممکن است با شناسایی هشتگ‌­های مرتبط و ترند شروع کنید. از آنجایی که پیشتازان یک صنعت معمولا اول از همه جذب یک ترند شده و برای آن تولید محتوا می­‌کنند، این کار برای پیدا کردن محتوای باکیفیت عالی است.و مزایای این محتوا این است که، برای بالا نگه داشتن درصد engagement در شبکه­‌های اجتماعی نیاز به انتشار پیوسته‌­ی محتوای باکیفیت دارید، و واقعیت این است که تولید مداوم محتوای باکیفیت امکان پذیر نیست. بنابراین استفاده از محتوای گزینش شده به طرز مؤثری تعامل کاربران و جایگاه شما را در بین دیگران بالا نگه می‌­دارد.

چگونه محتوای خوبی دستچین کنیم؟

با وجود موضوعات فراوانی که هر روزه ترند می­‌شوند و افراد بسیاری که تولید محتوا می­‌کنند، سر بلند کردن در میان این جمعیت از هر زمانی سخت‌تر شده است. در این بخش از مقاله به گزینش کردن محتوا از راه درست آن و شناسایی محتوای مناسب برای مخاطبینتان تمرکز می­‌کنیم.مطمئنا در بلند مدت استفاده از محتوای اورجینال بهتر است، اما تلاش، زمان، بودجه و خلاقیت بسیاری می‌­طلبد. دوما، اطمینانی وجود ندارد که محتوای اورجینالتان اعداد و ارقام بالایی کسب کند.باید مثل افراد حرفه­‌ای به گزینش محتوا بپردازید تا بتوانید مخاطب خود را بدون تلاش زیادی مشغول نگه دارید. مراحل گزینش محتوا به شرح زیر است:

 

مخاطب خود را بشناسید

داشتن فهمی دقیق از مخاطب خود یکی از بخش‌­های حیاتی فرایند گزینش محتواست. چرا؟ کاملا مشخص است – مردم دوست ندارند چیزهابی که به علایق‌شان مرتبط نیست را در فیدشان ببینند.هدف اصلی محتوای گزینش شده نه تنها فراهم کردن محتوای مورد علاقه­‌ی مخاطب، بلکه جلوگیری از اتلاف وقت مردم است. از جهاتی گزینش محتوا از تولید محتوای اورجینال مشتری محورتر است،برای اینکه به نیازهای خاصی پاسخ می‌­دهد. از این جهت  تگ ماینر  یک ابزار رصد برند و شنود اجتماعی فوق العاده است که اطلاعات ارزشمندی در مورد مخاطبین شما فراهم می­‌کند.

تحقیق در مورد کسب و کارتان. ابزار تگ ماینر ترندهای حیطه کاری خود را شناسایی کنید. با این ویژگی می‌­توانید داده­‌های بسیاری در تمام شبکه­‌های اجتماعی در مورد رقیبان خود جمع آوری کنید و به آنالیز یکجای آن‌ها بپردازید. شنود اجتماعی و بهینه سازی اکانت. از داده­‌های شنود اجتماعی تگ ماینر برای رسیدن به دیدی عمیق از مخاطبین خود و علایق آن‌ها استفاده کنید. نتایج این عمل در آینده افزایش مکالمات، فالوئرهای بیشتر، engagement بهتر و هوشمندی است  اطلاعاتی ارزشمند مانند بهترین زمان برای پست کردن.

 

حواستان به دسته بندی باشد

برای گزینش بهتر محتوا، باید دسته بندی‌­های متفاوتی درست کنید تا به اشتراک گذاری آن‌ها ساده شود. این کار به جلوگیری از اشتراک گذاری محتواهای تکراری کمک می‌­کند. بسته به برند یا کسب و کارتان، باید از ترکیبی از محتوای گزینش شده و اورجینال برای سرگرم نگه داشتن مخاطب استفاده کنید. برای مثال، شرکتی که برنامه‌­های کاری می­‌فروشد باید ترکیبی از محتواهای برنامه‌­کاری-محور پست کند – محتوایی مرتبط با بهره­وری، مدیریت زمان و غیره. بعضی شرکت­‌ها با محصولات خاص نمی­‌خواهند محتوایی که مستقیما مرتبط به حوزه کاری خودشان است به اشتراک بگذارند، و بر روی محتوایی که معتقدند برای مخاطبانشان جذاب است تمرکز می‌­کنند.

 

منابع محتوا

حالا که فهمیدید چقدر محتوای گزینش شده باید جمع کنید و سپس آن‌ها را دسته بندی کردید، قدم بعدی جمع آوری منابع است.یک قانون کلی این است که تنها به یک منبع متوسل نشوید؛ منابع متفاوتی انتخاب کنید. جدا از مزایای آشکار فراهم کردن محتواهای تازه و جدید برای مخاطبین، این کار ممکن است به ایجاد روابط حسنه با تولیدکنندگان محتوا ختم شود.

می­‌توانید محتوای خود را از منابع زیر بدست آورید:

به سادگی محتوای تولیدی دیگران را دوباره به اشتراک بگذارید. گزینش محتوای تولیدی کاربران با هشتگ‌­ها و کلمات کلیدی مرتبط، مردم را به تگ کردن شما در پست­‌هایشان و درنتیجه منشن کردن محتوایتان تشویق می­‌کند.روش دیگر از آنجایی که شامل جستجوی دستی است می‌­تواند خسته کننده و زمان­بر باشد. آن محتواهایی که بیشتر از بقیه دوست دارید را می‌­توانید ذخیره کنید و در زمانی دیگر گلچین کنید. ضمنا، به جای استفاده از ابزارها می­‌توانید از افزونه­‌های مرورگر خود نیز برای تسریع این فرایند استفاده کنید.