راهنمای گزینش محتوا (قسمت اول)
هر آنچه باید بدانید
گزینش محتوا فراتر از زیر و رو کردن اینترنت در یک روز کسل کننده برای پیدا کردن محتوایی مناسب پست کردن است. این کار فرایند کاملی است، که اگر درست انجام شود، تاثیر فوق العادهای روی reach و engagement مخاطبین شما میگذارد. این راهنما مباحث اصلی گزینش محتوا و همچنین مزایای آن را پوشش میدهد
محتوای گزینش شده به چه معناست؟
ساده ترین تعریف گزینش محتوا، فرایند دست چین کردن محتوای بیرونی و به اشتراک گذاری آن در کانالهای خود است. هرچه این محتوا بیشتر مناسب مخاطب شما باشد، اعتبار برند شما را بیشتر بالا میبرد، و میتواند به جایگیری برند شما در بین متخصصین حوزه خود کمک کند. به نظر ساده میآید، اما مطالب بسیاری در این فرایند هستند که به چشمتان نیامدهاند.
چقدر محتوا باید گزینش کنید؟
با اینکه اتفاق نظری در مورد اینکه چقدر محتوا باید گزینش کنید وجود ندارد، از آنجایی که به مشخصات مخاطبین شما بستگی دارد، اما با حساب سرانگشتی میفهمیم که کیفیت مهمتر از کمیت است. اگر بخواهیم حساب و کتاب بکنیم باید بگوییم که محتوای گزینش شده نباید بیشتر از ۲۰ یا ۳۰ درصد از مجموع محتواهای اشتراکی شما در شبکههای اجتماعی باشد.
چرا فقط در همین حد؟
پاسخ کوتاه «تغییر کاربری محتوا» است. توضیح بیشتر: جا دادن تعدادی محتوای گزینش شده بین محتواهای اورجینال و ساخت خودتان یک چیز است. اما فقط جا دادن محتوای گزینش شده در استراتژیتان چیز دیگریست که چندان به اعتبار برند شما کمکی نخواهد کرد.
محتوای گزینش شده چه مزایایی در شبکههای اجتماعی دارد؟
استفاده از محتوای گزینش شده در شبکههای اجتماعی میتواند به درصد بالای تبدیل و engagement ختم شود. بخاطر اینکه جای تولید کردن محتوا از پایه، از محتوای باکیفیت بیرونی استفاده میکنید.برای گزینش کردن محتوا، ممکن است با شناسایی هشتگهای مرتبط و ترند شروع کنید. از آنجایی که پیشتازان یک صنعت معمولا اول از همه جذب یک ترند شده و برای آن تولید محتوا میکنند، این کار برای پیدا کردن محتوای باکیفیت عالی است.و مزایای این محتوا این است که، برای بالا نگه داشتن درصد engagement در شبکههای اجتماعی نیاز به انتشار پیوستهی محتوای باکیفیت دارید، و واقعیت این است که تولید مداوم محتوای باکیفیت امکان پذیر نیست. بنابراین استفاده از محتوای گزینش شده به طرز مؤثری تعامل کاربران و جایگاه شما را در بین دیگران بالا نگه میدارد.
چگونه محتوای خوبی دستچین کنیم؟
با وجود موضوعات فراوانی که هر روزه ترند میشوند و افراد بسیاری که تولید محتوا میکنند، سر بلند کردن در میان این جمعیت از هر زمانی سختتر شده است. در این بخش از مقاله به گزینش کردن محتوا از راه درست آن و شناسایی محتوای مناسب برای مخاطبینتان تمرکز میکنیم.مطمئنا در بلند مدت استفاده از محتوای اورجینال بهتر است، اما تلاش، زمان، بودجه و خلاقیت بسیاری میطلبد. دوما، اطمینانی وجود ندارد که محتوای اورجینالتان اعداد و ارقام بالایی کسب کند.باید مثل افراد حرفهای به گزینش محتوا بپردازید تا بتوانید مخاطب خود را بدون تلاش زیادی مشغول نگه دارید. مراحل گزینش محتوا به شرح زیر است:
مخاطب خود را بشناسید
داشتن فهمی دقیق از مخاطب خود یکی از بخشهای حیاتی فرایند گزینش محتواست. چرا؟ کاملا مشخص است – مردم دوست ندارند چیزهابی که به علایقشان مرتبط نیست را در فیدشان ببینند.هدف اصلی محتوای گزینش شده نه تنها فراهم کردن محتوای مورد علاقهی مخاطب، بلکه جلوگیری از اتلاف وقت مردم است. از جهاتی گزینش محتوا از تولید محتوای اورجینال مشتری محورتر است،برای اینکه به نیازهای خاصی پاسخ میدهد. از این جهت تگ ماینر یک ابزار رصد برند و شنود اجتماعی فوق العاده است که اطلاعات ارزشمندی در مورد مخاطبین شما فراهم میکند.
تحقیق در مورد کسب و کارتان. ابزار تگ ماینر ترندهای حیطه کاری خود را شناسایی کنید. با این ویژگی میتوانید دادههای بسیاری در تمام شبکههای اجتماعی در مورد رقیبان خود جمع آوری کنید و به آنالیز یکجای آنها بپردازید. شنود اجتماعی و بهینه سازی اکانت. از دادههای شنود اجتماعی تگ ماینر برای رسیدن به دیدی عمیق از مخاطبین خود و علایق آنها استفاده کنید. نتایج این عمل در آینده افزایش مکالمات، فالوئرهای بیشتر، engagement بهتر و هوشمندی است اطلاعاتی ارزشمند مانند بهترین زمان برای پست کردن.
حواستان به دسته بندی باشد
برای گزینش بهتر محتوا، باید دسته بندیهای متفاوتی درست کنید تا به اشتراک گذاری آنها ساده شود. این کار به جلوگیری از اشتراک گذاری محتواهای تکراری کمک میکند. بسته به برند یا کسب و کارتان، باید از ترکیبی از محتوای گزینش شده و اورجینال برای سرگرم نگه داشتن مخاطب استفاده کنید. برای مثال، شرکتی که برنامههای کاری میفروشد باید ترکیبی از محتواهای برنامهکاری-محور پست کند – محتوایی مرتبط با بهرهوری، مدیریت زمان و غیره. بعضی شرکتها با محصولات خاص نمیخواهند محتوایی که مستقیما مرتبط به حوزه کاری خودشان است به اشتراک بگذارند، و بر روی محتوایی که معتقدند برای مخاطبانشان جذاب است تمرکز میکنند.
منابع محتوا
حالا که فهمیدید چقدر محتوای گزینش شده باید جمع کنید و سپس آنها را دسته بندی کردید، قدم بعدی جمع آوری منابع است.یک قانون کلی این است که تنها به یک منبع متوسل نشوید؛ منابع متفاوتی انتخاب کنید. جدا از مزایای آشکار فراهم کردن محتواهای تازه و جدید برای مخاطبین، این کار ممکن است به ایجاد روابط حسنه با تولیدکنندگان محتوا ختم شود.
میتوانید محتوای خود را از منابع زیر بدست آورید:
به سادگی محتوای تولیدی دیگران را دوباره به اشتراک بگذارید. گزینش محتوای تولیدی کاربران با هشتگها و کلمات کلیدی مرتبط، مردم را به تگ کردن شما در پستهایشان و درنتیجه منشن کردن محتوایتان تشویق میکند.روش دیگر از آنجایی که شامل جستجوی دستی است میتواند خسته کننده و زمانبر باشد. آن محتواهایی که بیشتر از بقیه دوست دارید را میتوانید ذخیره کنید و در زمانی دیگر گلچین کنید. ضمنا، به جای استفاده از ابزارها میتوانید از افزونههای مرورگر خود نیز برای تسریع این فرایند استفاده کنید.