طرح صیانت

2 سال پیش
طرح صیانت

نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی (با نام‌های قبلی، طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی، طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی و طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی) با نام مستعار طرح صیانت، نام طرحی است که توسط نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی ایران در حال بررسی است. این طرح، یکی از خبرسازترین و پرحاشیه‌ترین طرح‌های مطرح شده در مجلس شورای اسلامی‌ست که با خود، انتقادات وسیعی را به همراه آورد. با اینکه کلیات این طرح با ۱۸ رای موافق و ۱ رای مخالف در تاریخ ۳ اسفند ۱۴۰۰ در کمیسیون مشترک مجلس شورای اسلامی تصویب شد ولی یک روز بعد هیئت رئیسه این مجلس تصمیم کمیسیون مشترک در تصویب این طرح را به دلیل ایرادات شکلی در چگونگی بررسی طرح لغو کرد.

 

نمودار های زیر نمونه ای از گزارش های گرفته شده توسط هوش مصنوعی تگ ماینر از بازخورد کاربران شبکه های اجتماعی به این اتفاقات است:

 

گروه‌بندی کاربران بر اساس تعداد دنبال کنندگان

این نمودار نشان‌دهنده میزان دنبال کنندگان (فالوئرهای) کاربران مشارکت‌کننده در هشتگ مورد نظر است. قابل ذکر است هر چه دسته کاربران با فالوئر بالا، بزرگتر باشد نشان دهنده کمپین بزرگتری است و هرچه کاربران کم فالوئر بیشتر باشند نشان دهنده نفوذ بیشتر کمپین است. در یک کمپین استاندارد، باید تعادل 1 به 3 وجود داشته باشد یعنی 25 درصد کاربران با فالوئر بالا و 75 درصد کاربران کم فالوئر در کمپین مشارکت کرده باشند.

 

 

بازه سنی کاربران با تفکیک جنسیت

در این گراف بازه سنی کاربران بر مبنای دسته‌بندی‌های مطرح جهانی تخمین زده شده ‌است.

 

 

برای نمایش و استفاده از آمارها و تحلیل های بیشتر در زمینه هشتگ #طرح_صیانت روی گزینه زیر کلیک کنید