راهنمای گزینش محتوا (قسمت دوم)

2 سال پیش
راهنمای گزینش محتوا (قسمت دوم)

 

به اشتراک گذاری محتوای گزینش شده

زمانی که مراحل قبلی را پشت سر گذاشتید، نوبت به اشتراک گذاری محتوا می‌­رسد. با این حال کلید درست انجام دادن این کار تنها اشتراک گذاری آن نیست، بلکه شخصی سازی آن بر أساس علایق و سلیقه‌­ی مخاطبینتان است. کپی پیست کردن یک لینک و توییت کردن آن شما را به جایی نمی­‌رساند، و مطمئنا به شخصیت مختص برند شما نیز نمی­‌آید.مشکل دیگر این است که این کار محتوا را از بقیه محتواها مجزا می­‌کند. همانطور که قبلا اشاره کردیم، بهترین رویکرد ترکیب کردن محتوای اورجینال و محتوای گزینش شده است.

ضمنا هرچه برند شما و لیست فالوئرهایتان بزرگتر باشد، مدیریت انتشار این محتوا سخت­تر هم می‌­شود. می­‌توانید برنامه خود را با انتشار محتواهای تبلیغاتی اورجینال و استفاده از محتواهای گزینش شده برای پر کردن شکاف­‌های میان آن‌ها زمان بندی کنید. از این راه فید شما فعال به نظر می‌­رسد و از پست کردن محتواهای تکراری نیز پیشگیری می­‌کنید. برای انتشار به موقع هر محتوا و جلوگیری از تکرار شدن محتوا، می‌­توانید از ابزارهای اختصاصی این کاراستفاده کنید.

یک تقویم شبکه­‌های اجتماعی ساده و شیک. با این تقویم، تیم­‌ها نه تنها می‌­توانند دیدی جامع از کمپین‌شان داشته باشند، بلکه در یک نگاه هم محتوای تولیدی گذشته را داشته باشند و هم برای آینده برنامه ریزی کنند. برای زمان بندی مجدد پست­‌ها، تنها کاری که کاربران باید بکنند کشیدن و رها کردن پست‌­ها در بازه زمانی دلخواه است. برچسب‌­ها. یک ویژگی ضروری برای گزینش محتوا. تیم­‌ها می‌­توانند به پست­‌ها برچسب­‌های مناسب هرکدام را بزنند. از این راه تیم‌ها می­‌توانند شکاف‌­های موجود در محتوای خود را پیدا کنند و روی موضوعات مورد نیاز تمرکز کنند – و این کار به جلوگیری از پست کردن محتوای تکراری نیز کمک می­‌کند.

یک طراحی همکاری محور. تیم‌­ها می­‌توانند به صورت دورکاری با هم همکاری کنند و نظرات خود را درست کنار هر پست، کامنت یا ریپلای مطرح کنند، چه در مورد طراحی فید اینستاگرام‌شان باشد، چه نظر دادن در مورد به اشترام گذاری مطلبی.

 

به تحلیل محتوا بپردازید

یک تحلیل مناسب اطلاعات ارزشمندی در مورد محتوای شما می­‌دهد، مانند شایستگی آن برای سرگرم کردن مخاطب. اگر به استانداردهای شما نمی‌­رسید می­‌توانید آنرا تغییر دهید، شخصی سازی کنید و سپس پست کنید.

با دنبال کردن مراحل بالا می­توانید به راحتی به گزینش محتوا بپردازید،‌ با استفاده درست از ابزارها مخاطب خود را بشناسید و برای رسیدن به نتایج بهتر برنامه ریزی کنید.

 

در این بخش به چندین مورد از باورهای غلط در مورد محتواهای گزینش شده می­پردازیم:

 

صرفه جویی در زمان

یکی از باورهای غلط در مورد محتوای گزینش شده این است که باعث صرفه جویی در زمان می‌­شود. در واقعیت، اگر این کار را درست انجام دهید، احتمالا می­‌تواند به اندازه‌­ی تولید محتوای اورجینال از شما زمان ببرد.گزینش محتوا شامل غربال محتوا، شخصی سازی آن، بهره بردن از منابع گوناگون و ایجاد یک استراتژی شبکه‌­های اجتماعی پیرامون آن است. طبیعتا این کار زمان می­برد  اما هرچه زمان و تلاش بیشتری صرف کنید تاثیرگذاری بیشتری نیز خواهد داشت.

 

یافتن محتوای مرتبط

محتوای خود را هوشمندانه انتخاب کنید، اگر هر پست و مقاله‌­ای که دیدید مستقیما به اشتراک بگذارید، نتایج بهتری کسب نمی­‌کنید. این کار در بلند مدت نه تنها به اعتبار شما کمک نمی­‌کند بلکه به آن ضربه هم می­زند.

 

نگران محتوای خود نباشید

گزینش محتوا برای غربال کردن محتوایی که مخاطبینتان را جذب کند مفید است اما به این معنا نیست که تنها بر آن تمرکز کنید. درست است که خیلی از پیج‌­ها تنها همین کار را می­‌کنند، اما در بلند مدت این محتوای اورجینال است که بیشترین تاثیرگذاری را دارد. درباره‌­ی نسبت محتوای گزینش شده و اورجینال هم که بالاتر گفتیم نگران نباشید، قانون سفت و سختی برای این نسبت وجود ندارد. به محتوای گزینش شده به عنوان راهی برای نگه داشتن مخاطب و سرگرم کردن آن‌ها نگاه کنید.

 

مزایای محتوای گزینش شده:

 

منبعی مورد اعتماد برای مخاطبین

گزینش محتوا اعتبار شما را به عنوان یک پیشتاز سرسخت می­‌سازد. اگر درست انجامش دهید، مخاطبتان شما را به عنوان منبع قابل اعتمادی می­‌شناسد که محتوای مناسب و ارزشمند به اشتراک می­‌گذارد.

 

حذف بخشی از فشار تولید محتوای جدید

قبل از این گفتیم که اگر صرفا برای صرفه جویی در وقت به گزینش محتوا می­‌پردازین کارتان اشتباه است اما به این معنا نیست که این کار به صرفه جویی در زمان کمکی نمی‌­کند. هر برندی علاوه بر مدیریت چندین اکانت اجتماعی خود باید به وبلاگ و دیگر منابع خود نیز رسیدگی کند. فرایند گزینش محتوا نیروی کمی از آن‌ها می­‌طلبد، و بدیهی است که پخش و پلاکردن تیمتان در نهایت به تضعیف کیفیت کارتان می‌­انجامد.بنابراین، گزینش محتوا می‌­تواند تا حدی به سبک شدن فشار تولید پیاپی محتوای تازه برای کانال­‌هایتان منتهی شود. بعلاوه مزیت تغییر کاربری هم وجود دارد  که بالاتر به آن اشاره کردیم.

 

ساخت کتابخانه‌­ای از منابع مفید

گزینش محتوا تنها برای مخاطب شما مفید نیست بلکه به بهره­وری تیم شما نیز کمک می­‌کند. فکر می­کنم عجیب نباشد اگر بگوییم اینترنت با تمام وسعت و غنای دانش و منابعش، می­‌تواند یافتن اطلاعات مفید را به فرایندی دلهره‌­آور تبدیل کند. بنابراین گزینش محتوای باکیفیت نه تنها بر یافتن منابع مفید برای مخاطبین و بلکه بر ساخت پایگاه دانش قدرتمندی برای استفاده­‌های بعدی تیمتان تمرکز می­‌کند. از این منابع می‌­توانیم به کتاب­‌های الکترونیکی، تحقیقات مربوط به صنعتتان، مقالات، وبلاگ‌­ها، و مواردی از این دست اشاره کنیم. و در آخر زیبایی آن در این است – اگر گزینش خوب انجام شود می­‌تواند به خلق محتوای اورجینال بیانجامد.

 

ارتباط برقرار کردن با اینفلوئنسرها

گزینش محتوایی که توسط اینفلوئنسرها تولید شده باشد هم می­‌تواند برای شما مفید باشد. با حمایت از محتوای آن‌ها، در نهایت می‌­توانید بین مخاطبین آن‌ها نیز راه پیدا کنید و خود را در معرض دید قرار دهید.هنگام به اشتراک گذاری کار آن‌ها، حتما آن‌ها را در شبکه­‌های اجتماعی خود و یا پست­‌های وبلاگ خود تگ کنید. از این راه روابط خوبی با آن‌ها ایجاد می­‌کنید و آن‌ها را به بازار هدف خود متصل نگه می­‌دارید.

 

باعث بهبود SEO می­‌شود

با استفاده از محتوای گزینش شده، به موتورهای جستجو فرصت بیشتری برای در معرض دید قرار دادنتان می‌­دهید. اگرچه SEO نباید هیچگاه هدف شما از گزینش محتوا باشد  آن بخش «کمک به مخاطبین و اعتبار دادن به خود به عنوان پیشتازی سرسخت» را فراموش نکنید به طور غیرمستقیم به کمک شما می‌­آید. اینجا مسئله مهم تمرکز بر موضوعات ترند و یافتن محتوای باکیفیت تولید شده در آن بازار هدف باشید.

 

نتیجه گیری

ایده اصلی این است که از گزینش محتوا به عنوان راهی برای ارزش داشتن برای مخاطب خود استفاده کنید. وقتی این کار را درست انجام دهید، محتوای گزینش شده می‌­تواند به تبدیل شدن برند شما به منبعی قابل اعتماد و ارزشمند ختم شود، که درنهایت منجر به تبدیل‌­ها و لیدهای بیشتر می‌­شود.