اکانت سازندهی اینستاگرام چیست و آیا ارزش استفاده را دارد؟ قسمت اول
4 سال پیش
اینستاگرام تبدیل به یکی از مهمترین شبکههای اجتماعی و پلتفرمهای دیجیتال مارکتینگ شده است.
با عضویت هرچه بیشتر مردم در این پلتفرم جهت به اشتراک گذاشتن سبک زندگی، ایدهها و عقایدشان، برندها فرصت فوقالعادهای برای دسترسی به مخاطب هدف خود و تبلیغ محصولات خود به یک روش بسیار طبیعیتر را (درمقابل روش سنتی) بدست آوردهاند.
تاکنون، برندها و اینفلوئنسرها برای بازاریابی در اکانت اینستاگرام خود از اکانتهای business و از نرمافزارهای شخص ثالث جهت دسترسی به آنالیز اکانت خود استفاده میکردند.
با این وجود، بدلیل اهمیت رشد بازاریابی اینستاگرام و تغییراتی که در API اینستاگرام بوجود آمد که باعث از کار افتادن بسیاری از ابزارهای شخص ثالث شد، اینفلوئنسرها شروع به درخواست آنالیزهای مناسب درون برنامهای از اینستاگرام کردند تا بتوانند مخاطب خود را بهتر شناخته و پستهای خود را برای مخاطب هدف خود بهینه کنند.
اینگونه بود که اکانت سازندهی اینستاگرام بوجود آمد.
اکانت سازندهی اینستاگرام چیست؟
درشروع کار اینستاگرام، تنها اکانتهای شخصی وجود داشتند و مردم با عضو شدن در این پلتفرم شروع به اشتراکگذاری لحظات مهم زندگی خود کردند.
اما با میلیونها کاربری که هر ماه به این پلتفرم اضافه میشدند، طولی نکشید که بر همه آشکار شد اینستاگرام چیزی بیشتر از یک شبکه معمولی برای در ارتباط بودن با دوستان و آشنایان است.
درواقع اینستاگرام یکی از قدرتمندترین کانالهای تاریخ برای بازاریابی از طریق رسانههای اجتماعی بود.
همان موقع بود که اینستاگرام اکانتهای business را معرفی کرد.
چه چیزی اکانتهای business را برای کسبوکار و سازندگان متفاوت و بهتر میکرد؟
اکانت business به کاربرانش آنالیزی از دموگرافی مخاطبان، میزان رشد هفتگی فالوئرها، reach و impression محتواها را میداد.
مارکتینگ اینستاگرام از آن موقع شروع به رشد و تکامل کرد و آنالیزهایی که در اکانت business ارائه میشد دیگر کافی نبود.
سازندگان نیاز به آنالیزهای بیشتر داشتند و شروع به درخواست آن کردند.
برگردیم به پایان سال 2018: اینستاگرام این نیاز جدید را به رسمیت شناخت و رونمایی از مدل جدیدی از اکانتها برای با ارزشترین کاربران خود، یعنی اینفلوئنسرها را، اعلام کرد.
دراین مقاله، میخواهیم این موضوع را عمیقتر بررسی کنیم و بهویژه بیان کنیم که چه کاربردی برای شما دارند.
اما قبل از آن که خیلی درگیر جزییات مدل جدید اکانتهای اینستاگرام شویم بگذارید به این سوالتان پاسخ دهیم:
آیا شما واجد شرایط اکانت سازندهی اینستاگرام هستید؟
زمانی که اینستاگرام برای اولین بار این ویژگی را معرفی کرد، شایع شد که این اکانت فقط برای افرادی که بالای 10k فالوئر دارند و دارای پیج business فیسبوک هستند در دسترس است.
چیزی که بسیاری از شما نمیدانید این است که اوضاع از زمان مرحله آزمایشی تا الان فرق کرده است. اکنون هر کسی که بخواهد سازنده باشد، میتواند اکانت خود را به یک اکانت سازنده تغییر دهد.
درست است، شما نه به 10k فالوئر و نه به fan page فیسبوک نیاز دارید.
تنها چیزی که نیاز دارید برداشتن چند گام کوچک است که در ادامه توضیح میدهیم.
چطور به یک سازنده در اینستاگرام تبدیل شویم؟
سوییچ کردن به یک اکانت سازنده کار آسانی است.
ابتدا وارد اکانت اینستاگرام خود شوید و قسمت پروفایل را انتخاب کنید. سپس سه خط سمت راست بالای صفحه را کلیک کنید.
وارد قسمت تنظیمات پروفایل خود شوید.
گزینه اکانت را انتخاب کنید.
زمانی که وارد تنظیمات اکانت شدید گزینه سوییچ به یک اکانت سازنده را میبینید.
فرآیند سوییچ به یک اکانت سازنده ساده و واضح است - اینستاگرام خود شما را در کل فرآیند سوییچ و تایید جزییات اکانت راهنمایی میکند.
زمانی که گزینه اتمام را انتخاب کنید تنظیمات جدید و آنالیزها بلافاصله برای شما دردسترس قرار میگیرد.
حالا که اکانت سازندهی خود را ساختید، زمان آن است که بگوییم با این سوییچ چه چیزهایی را از دست میدهید و چه چیزهایی بدست میآورید. با این اطلاعات شما میتوانید آگاهانه تصیم بگیرید.
اکانت سازنده به شما قدرت آنالیز و بهینهسازی استراتژی رشدتان را میدهد
اکانتهای سازنده اینستاگرام به نسبت اکانتهای business، آنالیزهای دقیق و جامعتری به شما میدهند.
این آنالیزها نه تنها رشد کلی اکانت شما، بلکه رشد روزانه و از دستدادن فالوئرهایتان را نیز نشان میدهند.
شما میتوانید از این دانش برای تعیین درست پیش رفتن دیجیتال مارکتینگ خود استفاده کنید.
آنالیز هر روزه مخاطبان رشد فالوئرهای شما را نشان میدهد.
در این مثال بخصوص میبینید که این اکانت بیشتر از آنکه مخاطب جذب کند مخاطب از دست داده. حال سوال این است که چرا؟
جواب این سوال در نرخ engagement یا تعامل است.
اگر وارد داشبورد فعالیت شوید، میبینیم که بسیاری از کاربران در چند روز گدشته با این پروفایل تعامل نداشتهاند.
بعلاوه ارقام اکتشاف (discovery) نیز پایین بوده است.
ارقام به روشنی نشان میدهند که رویکرد فعلی این اینفلوئنسر به دیجیتال مارکتینگ آنچنان خوب جواب نداده است.
ولی این سوال باقی میماند که چرا؟
اگر وارد داشبورد محتوا شوید میبینید که هیچ فعالیتی را نشان نمیدهد.
با درنظر گرفتن همهی این موارد میتوان برداشت کرد که تعامل پایین به علت عدم فعالیت کاربر است.
همانطور که میبینید با اکانت سازنده اینستاگرام، ابزارهای لازم برای دیدن اینکه چه چیزی برای مخاطب هدف جواب میدهد و چه چیزی نه، را در اختیار دارید. از این دانش میتوانید برای بهینهسازی محتوا، بدست آوردن بازههای مناسب برای ارسال پست و زمانهای مناسب ارسال پست برای تعامل و رشد بیشتر استفاده کنید.
اما این همه آن چیزی نیست که بدست میآورید...
با ما باشید.
دقیقا چگونه اکانت سازندهی اینستاگرام بوجود آمد؟
مدتی است که