اکانت سازنده‌­ی اینستاگرام چیست و آیا ارزش استفاده را دارد؟ قسمت اول

4 سال پیش
اکانت سازنده‌­ی اینستاگرام چیست و آیا ارزش استفاده را دارد؟ قسمت اول
  دقیقا چگونه اکانت سازنده­‌ی اینستاگرام بوجود آمد؟ مدتی است که اینستاگرام تبدیل به یکی از مهم­ترین شبکه‌­های اجتماعی و پلتفرم‌های دیجیتال مارکتینگ شده است. با عضویت هرچه بیشتر مردم در این پلتفرم جهت به اشتراک گذاشتن سبک زندگی، ایده‌ها و عقایدشان،‌ برندها فرصت فوق­‌العاده‌ای برای دسترسی به مخاطب هدف خود و تبلیغ محصولات خود به یک روش بسیار طبیعی­‌تر را (درمقابل روش سنتی) بدست آورده­‌اند. تاکنون، برندها و اینفلوئنسرها برای بازاریابی در اکانت اینستاگرام خود از اکانت‌­های business و از نرم‌­افزارهای شخص ثالث جهت دسترسی به آنالیز اکانت خود ‌استفاده می­‌کردند. با این وجود، بدلیل اهمیت رشد بازاریابی اینستاگرام و تغییراتی که در API اینستاگرام بوجود آمد که باعث از کار افتادن بسیاری از ابزارهای شخص ثالث شد، اینفلوئنسرها شروع به درخواست آنالیزهای مناسب درون برنامه‌ای از اینستاگرام کردند تا بتوانند مخاطب خود را بهتر شناخته و پست­‌های خود را برای مخاطب هدف خود بهینه کنند. اینگونه بود که اکانت سازنده­‌ی اینستاگرام بوجود آمد.   اکانت سازنده‌ی اینستاگرام چیست؟ درشروع کار اینستاگرام، تنها اکانت­‌های شخصی وجود داشتند و مردم با عضو شدن در این پلتفرم شروع به اشتراک‌گذاری لحظات مهم زندگی خود کردند. اما با میلیون­‌ها کاربری که هر ماه به این پلتفرم اضافه می‌شدند، طولی نکشید که بر همه آشکار شد اینستاگرام چیزی بیشتر از یک شبکه معمولی برای در ارتباط بودن با دوستان و آشنایان است. درواقع اینستاگرام یکی از قدرت­مندترین کانال‌های تاریخ برای بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی بود. همان موقع بود که اینستاگرام اکانت­های business را معرفی کرد. چه چیزی اکانت­های business را برای کسب‌­وکار و سازندگان متفاوت و بهتر می­کرد؟ اکانت business به کاربرانش آنالیزی از دموگرافی مخاطبان، میزان رشد هفتگی فالوئرها، reach و impression محتواها را می­داد. مارکتینگ اینستاگرام از آن موقع شروع به رشد و تکامل کرد و آنالیزهایی که در اکانت business ارائه می‌شد دیگر کافی نبود. سازندگان نیاز به آنالیزهای بیشتر داشتند و شروع به درخواست آن کردند. برگردیم به پایان سال 2018: اینستاگرام این نیاز جدید را به رسمیت شناخت و رونمایی از مدل جدیدی از اکانت­ها برای با ارزش­ترین کاربران خود، یعنی اینفلوئنسرها را، اعلام کرد. دراین مقاله، می­‌خواهیم این موضوع را عمیق­‌تر بررسی کنیم و به­‌ویژه بیان کنیم که چه کاربردی برای شما دارند. اما قبل از آن که خیلی درگیر جزییات مدل جدید اکانت­‌های اینستاگرام شویم بگذارید به این سوالتان پاسخ دهیم: آیا شما واجد شرایط اکانت سازنده­‌ی اینستاگرام هستید؟ زمانی که اینستاگرام برای اولین بار این ویژگی را معرفی کرد، شایع شد که این اکانت فقط برای افرادی که بالای 10k فالوئر دارند و دارای پیج business فیسبوک هستند در دسترس است. چیزی که بسیاری از شما نمی­دانید این است که اوضاع از زمان مرحله آزمایشی تا الان فرق کرده است. اکنون هر کسی که بخواهد سازنده باشد، می­تواند اکانت خود را به یک اکانت سازنده تغییر دهد. درست است، شما نه به 10k فالوئر و نه به fan page فیسبوک نیاز دارید. تنها چیزی که نیاز دارید برداشتن چند گام کوچک است که در ادامه توضیح میدهیم. چطور به یک سازنده در اینستاگرام تبدیل شویم؟ سوییچ کردن به یک اکانت سازنده کار آسانی است. ابتدا وارد اکانت اینستاگرام خود شوید و قسمت پروفایل را انتخاب کنید. سپس سه­ خط سمت راست بالای صفحه را کلیک کنید. وارد قسمت تنظیمات پروفایل خود شوید. گزینه اکانت را انتخاب کنید. زمانی که وارد تنظیمات اکانت شدید گزینه سوییچ به یک اکانت سازنده را می­بینید. فرآیند سوییچ به یک اکانت سازنده ساده و واضح است - اینستاگرام خود شما را در کل فرآیند سوییچ و تایید جزییات اکانت راهنمایی می­کند.   زمانی که گزینه اتمام را انتخاب کنید تنظیمات جدید و آنالیزها بلافاصله برای شما دردسترس قرار می­‌گیرد. حالا که اکانت سازنده­ی خود را ساختید، زمان آن است که بگوییم با این سوییچ چه چیزهایی را از دست می­دهید و چه چیزهایی بدست می­‌آورید. با این اطلاعات شما می­توانید آگاهانه تصیم بگیرید. اکانت سازنده به شما قدرت آنالیز و بهینه‌­سازی استراتژی رشدتان را می­دهد اکانت­‌های سازنده اینستاگرام به نسبت اکانت­‌های business، آنالیزهای دقیق و جامع‌­تری به شما می­دهند. این آنالیزها نه تنها رشد کلی اکانت شما، بلکه رشد روزانه و از دست‌­دادن فالوئرهایتان را نیز نشان می­دهند. شما می­‌توانید از این دانش برای تعیین درست پیش رفتن دیجیتال مارکتینگ خود استفاده کنید. آنالیز هر روزه مخاطبان رشد فالوئرهای شما را نشان می­دهد. در این مثال بخصوص می‌­بینید که این اکانت بیشتر از آنکه مخاطب جذب کند مخاطب از دست داده. حال سوال این است که چرا؟ جواب این سوال در نرخ engagement یا تعامل است. اگر وارد داشبورد فعالیت شوید، می‌­بینیم که بسیاری از کاربران در چند روز گدشته با این پروفایل تعامل نداشته­‌اند. بعلاوه ارقام اکتشاف (discovery)  نیز پایین بوده است. ارقام به روشنی نشان میدهند که رویکرد فعلی این اینفلوئنسر به دیجیتال مارکتینگ آنچنان خوب جواب نداده است. ولی این سوال باقی می­‌ماند که چرا؟ اگر وارد داشبورد محتوا شوید می­بینید که هیچ فعالیتی را نشان نمی­دهد.     با درنظر گرفتن همه­‌ی این موارد می­توان برداشت کرد که تعامل پایین به علت عدم فعالیت کاربر است. همانطور که می­‌بینید با اکانت سازنده اینستاگرام، ابزارهای لازم برای دیدن اینکه چه چیزی برای مخاطب هدف جواب می‌دهد و چه چیزی نه، را در اختیار دارید. از این دانش می­‌توانید برای بهینه‌سازی محتوا، بدست آوردن بازه‌های مناسب برای ارسال پست و زمان­‌های مناسب ارسال پست­ برای تعامل و رشد بیشتر استفاده کنید.   اما این همه آن چیزی نیست که بدست می‌آورید... با ما باشید.