پست یا استوری کدام یک در اینستاگرام مهم تر است؟

4 سال پیش
پست یا استوری کدام یک در اینستاگرام مهم تر است؟
پست­‌ها و استوری­ هردو در یک پلتفرم هستند ولی تفاوت بسیاری با یک‌دیگر دارند.
اگر در حال مطالعه این وبلاگ هستین، بخاطر این است که می‌خواهید بین استوری و پست انتخاب کنید یا می‌خواهید بفهمید کدام محتوا برای کدام فرمت بهتر است.
ما می‌خواهیم به شما کمک کنیم!

شباهت­‌ها و تفاوت­‌های پست و استوری در اینستاگرام


پست­‌ها بخش اعظم محتوای اینستاگرام هستند. پست­‌ها عکس­‌ها و ویدئوهای مربعی سنتی هستند که در صفحه فالوئرها به چشم می‌خورند.
تا الان (سال ۲۰۲۰)، پست­­‌های اینستاگرام می‌­توانند کپشن­‌هایی تا ۲۲۰۰ حرف داشته باشند، اگرچه طول ایده‌­آل برای پست­ در اینستاگرام بین ۱۳۸ تا ۱۵۰ حرف است. پست­‌ها معمولا شامل تعدادی هشتگ نیز هستند. پست­‌ها همیشگی هستند. آن‌ها برای همیشه در پروفایل شما باقی می‌مانند ( مگر اینکه آن‌ها را پاک کنید)، درنتیجه پست‌­ها در مدت زمان طولانی­‌تر بازدید بیشتری به دست می­‌آورند. پست‌­ها باید بازتاب تصویر و ارزش‌­های برند شما باشند، و سطح محتوای باکیفیتی که فالوئرهایتان انتظار دارند را نشان دهند. درنتیجه برای برندها و اکانت­‌های بزرگ، پست­‌های اینستاگرام سطح بالا انتخاب می‌­شوند. استوری­‌های اینستاگرام زودگذر و جذاب­‌ترند. استوری­‌ها تنها ۱۵ ثانیه هستند و بعد از ۲۴ ساعت پاک می­‌شوند. اگرچه، می­توانید بهترین استوری­‌هایتان را در بالای پروفایل خود نشان دهید و آن‌ها دائما درآنجا می­‌مانند. استور‌‌ی­‌ها در بالای نرم افزار اینستاگرام پیدا می‌­شوند استوری­‌های اینستاگرام برخلاف پست­های مربعی در فرمت عمودی هستند.   استوری­‌ها اغلب استیکرها و فیلترهای صورت دارندکه شما نمی­‌توانید در پست از آن‌ها استفاده کنید. بخاطر اینکه استور‌ی­‌ها موقتی­ تر هستند، معمولا عامیانه ­تر هستند. استور‌ی­‌ها بجای پست­های تمام و کمال به عنوان استراتژی‌­های جذب تعامل آنی استفاده می­‌شوند.   حال که در مورد خصوصیات پست ها و استوری ها اطلاعاتی کسب کردیم وقت آن است که موقعیت استفاده از آن ها را نیز یاد بگیریم.


چه زمانی و برای چه محتوایی از پست استفاده کنیم

 
پست­‌ها بهتراست برای محتوای زیر استفاده شوند:
*همیشگی محتوایی که می‌خواهید مردم بتوانند برای همیشه ببینند.
*عکس یا فیلم های طراحی شده برای تامل به این علت که پست­‌ها نسبت به استوری احتمال بالاتری برای دسترسی به مخاطبان جدید دارند.
*عکس ها و فیلم های بی صدا بیشتر کاربران صفحه خود را با صدای خاموش بالا پایین می‌کنند.
*عکس‌­های حرف‌ه­ای ویدئوهای با کیفیت از محصولات.




چه زمانی و برای چه محتوایی از استوری استفاده کنیم


استوری­‌ها بطور مطلوب در موارد زیر استفاده شوند:
*اتفاق های در لحظه استوری­‌ها تنها ۲۴ ساعت باقی می‌­مانند، بنابراین بیشتر می­‌توانند منتقل کننده اتفاق های روز مره باشند.
*خودمانی ویدئوهای سلفی یا محتوایی از پشت صحنه بسیار رایج هستند.
* مطالبی که طراحی شده برای  ایجاد تامل استوری‌­ها شما توسط فالوئرهای فعلی شما مشاهده می­‌شوند.
*مطالبی که در آن ها صوت مهم است زیرابیشتر کاربران استوری­‌ها را با صدا تماشا می‌­کنند.
*نمایش اعلان­‌ها ،تخفیف‌­ها یا فروش‌­های کوتاه مدت ونظرسنجی‌از مشتریان خود.