چگونه میزان تعامل را محاسبه کنیم؟
3 سال پیش
درصد تعامل چیست؟
درصد تعامل معیاریست برای برآورد میانگین تعداد تعاملی که محتوای شبکه اجتماعی شما به ازای هر فالوئر بدست میآورد. رصد تعامل با تقسیم مجموع تعداد تعاملی (لایک،کامنت،باز ارسال)که محتوای شما بدست آورده بر تعداد کل فالوئرهای شما ضربدر ۱۰۰ بدست میآید. به بیان ساده، معیاری است برای تشخیص اینکه محتوای شما فارغ از تعداد فالوئرهای تان، چگونه عمل کرده است.
چرا باید میزان تعامل را رصد کنید؟
بخاطر اینکه شما تعداد فالوئرهای تان را فاکتور میگیرید، میزان تعامل سنجی واقعی از کیفیت محتوای شما فراهم مشخص می شود. برای مثال، اگر برندی میلیونها فالوئور دارد، اما فقط تعداد کمی تعامل برای هرپست دریافت میکند، احتمالا بخاطر این است که محتوای باکیفیتی تولید نمیکنند. برعکس آن اکانتی که تنها چند هزار فالوئر دارد ولی هردفعه تعداد زیادی به اشتراک گذاری و کامنت دریافت میکند این به معنای درصد بالایی از تعامل است.درصد تعامل همچنین میتواند نشانه عدم تناسب بین محتوای تولیدی شما و مخاطب تان باشد. اگر میزان تعامل پایینی دارید، ممکن است بخاطر این باشد که تعداد زیادی فالوئر که مشتری هدف شما نیستند کسب کردید. یا اینکه تنها براساس شناخت برندتان فالوئرهای بسیاری کسب کردید، اما محتوایی که مخاطب شما میخواهد ایجاد نکردید.
چگونه درصد تعامل شبکههای اجتماعی را حساب کنیم؟
درصد تعامل با تقسیم مجموع تعامل بر تعداد کل فالوئرها، ضربدر ۱۰۰ بدست میآید. فرمول درصد تعامل: درصد تعامل= مجموع تعامل ÷ تعداد کل فالوئرها × ۱۰۰مجموع تعامل: مجموع تمام تعاملات شامل به اشتراک گذاریها، عکس العملها و کامنتها
تعداد کل فالوئورها: تعداد افرادی که اکانت شما را فالو میکنند
برای مثال؛ اگر شرکتی در فیسبوک برای ۱۰.۰۰۰ طرفدار خود پست کنید و:
۲۰۰ لایک
۱۰۰ کامنت
۵۰ به اشتراک گذاری
دریافت کند. مجموع تعامل آنها میشود ۳۵۰ (۲۰۰+۱۰۰+۵۰). و با گذاشتن این عدد در فرمول: درصد این شرکت میشود = ۳.۵٪ = ۱۰۰ × ۱۰.۰۰۰ ÷ ۳۵۰
ما می توانیم در تگ ماینر به بالا رفتن تعامل شما کمک کنیم!!